پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۷۱۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
رانندگی در شرایط گرد و غبار همانند رانندگی در مه، نیازمند رعایت دستور‌اتی چند و مهارت‌هایی خاص است. دستورالعمل‌ها، عموما مرتبط با کاهش دید رانندگان، حفظ سلامت قلبی- ریوی آن‌ها و عموما بشکل پیشگیرانه هستند. ده دستور العمل متداول برای رانندگی در این شرایط به شرح زیر است.

شعار سال: تشدید رواج و حضور ریزگرد در کشور، رسانه‌ها را به صدور هشدار‌های پیشگیرانه وظیفه‌مند نموده است. ورای استان محل سکونت و مسیری که توسط راننده طی می‌شود (درون شهری یا برون شهری)، ضروری است که رانندگان محترم، به ده دستور پیشگیرانه ارایه شده، توجه خاص داشته باشند.

*** رانندگانی که مشکل دید دارند به علت کاهش افق دید در روز‌های خاکی تنها در صورت نیاز رانندگی کرده و فاصله طولی مناسب را رعایت نموده و از تجاوز به چپ و سبقت غیرمجاز نیز در این شرایط پرهیز کنند.
۱۰ توصیه حیاتی برای رانندگی در شرایط گرد و غبار
*** در صورتی که راننده‌ای در شرایط گرد و خاک قصد توقف در مسیر را داشته باشد حتما خودرو را به طور کامل از سطح جاده خارج کرده و در محل‌های مجاز توقف خودرو در حاشیه راه‌ها، متوقف شود.

*** رانندگان وسایل نقلیه در شرایط گرد و غبار، چراغ‌های خودرو خود را حتی در روز روشن کنند تا عابران پیاده آن‌ها را ببینند و مشکلی در این زمینه ایجاد نشود. اگر گرد و غبار شدید‌تر شد، حتی می‌توانید فلاشر‌های خودرو را روشن کنید.

*** تمیز کردن شیشه‌های عقب و جلوی خودرو در روز‌های خاکی بسیار مهم و ضروری است.

*** اگر گرد و غبار همراه با باد در حال وزیدن و سرازیر شدن است، الزاما باید سرعت وسیله نقلیه برای افزایش تعادل خودرو را مدل نظر داشت.


*** در شرایط گردوغبار ممکن است خوانایی تابلو‌های راهنما و چراغ‌ها نیز دشوار شود، از این رو لازم است رانندگان دقت بیشتری داشته باشند و اگر مسیری را هم اشتباه رفتند تا جای ممکن از حرکت با دنده عقب در مسیر‌های اصلی پرهیز کنند.

***در هنگام رانندگی، ضمن مطمئن شدن از بسته بودن کامل پنجره‌های خودرو، تهویه مطبوع خودروی خود را در حالتی قرار دهید که هوای بیرون وارد نشود.

*** هنگام رانندگی در مه و گرد و غبار، دنبال کردن خط‌های کف جاده یا خیابان با چشم ایده خوبی است. با اینکار مطمئن می‌شوید که در لاین خودتان حرکت می‌کنید..

*** حفظ فاصله مناسب در هوای مه آلود و غبارآلود بسیار حیاتی است. بیشتر راننده‌ها تمایل دارند در چنین شرایط آب و هوایی فاصله شان از خودرو‌های دیگر را کاهش دهند، زیرا فکر می‌کنند با اینکار دیدن خودرو‌های دیگر راحت‌تر می‌شود. این اشتباه یکی از دلایل اصلی ایجاد تصادف‌های زنجیره‌ای در روز‌های غبارآلود است.

*** اگر گرد و غبار شدید شده است و دید مناسب ندارید، خودروی خود را در مکان مناسب تا ایجاد شرایط بهتر، متوقف نمائید.
۱۰ توصیه حیاتی برای رانندگی در شرایط گرد و غبار
اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۵
0
0
باحال بود
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
0
0
کاربردی ترین توصیه ها هستند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین