پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۸۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۸
یکی از فساد‌های کلان رایج شده در کشور، دلالی تحریم است. واردات مواد اولیه و ماشین الات به چند برابر قیمت جهانی، فروش محصولات و نفت با تخفیف‌های ویژه و درصد گرفتن مجدد برای وارد کردن پول محصول به داخل کشور! آیا اسم این را می‌توان دور زدن تحریم گذاشت یا کاسبی تحریم توسط دلال‌های تحریم! آقایان، ما در خصوص این شیوه کاسبی تحریم و مار در آستین پرورش دادن‌ها هشدار می‌دهیم. دور زدن تحریم یک الزام است، اما از آن مهمتر وارد کردن انسان‌های متخصص متعهد به این نوع فعالیت هاست. از برخی از تیم‌های فعال در حوزه دور زدن تحریم، شنیده‌های خوبی دریافت نمی‌کنیم.
شعار سال: روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری نوشت:جمهوری اسلامی ایران از طرق مختلف مشغول فروش نفت خود است، با استفاده از سیستمی که رسانه‌های غربی به آن لقب «ناوگان اشباح» داده‌اند. درآمد حاصل از این فروش نیز با روش‌هایی خاص وارد کشور می‌شود.

دو ماه پیش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: ایران با یک «سیستم مالی مخفی» تحریم‌ها را دور می‌زند. به نوشته این روزنامه؛ «این سیستم مالی و بانکی مخفی، تهران را قادر خواهد ساخت تا این کشور محاصره اقتصادی خود را به‌راحتی تحمل کرده و از آن به‌عنوان اهرم فشاری در مذاکرات هسته‌ای استفاده کند. این سیستم مالی پیچیده شامل حساب‌هایی در بانک‌های تجاری خارجی، شرکت‌های نیابتی ثبت‌شده در خارج از ایران، شرکت‌هایی که تجارت ممنوعه را مدیریت می‌کنند، و یک اتاق پایاپای معاملات در داخل ایران است که به این کشور کمک می‌کند تا به راحتی در برابر فشار دولت بایدن برای پیوستن مجدد به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ مقاومت کرده و برای خود زمان بخرد تا به پیشبرد برنامه هسته‌ای خود در حین مذاکرات ادامه دهد.»


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۸ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۲۹۱۵، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
0
0
مراقب باشین این درآمدها فقط به جیب یه عده خاصی نره!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین