پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۱۷۸
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان با کسب ۴ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز، قهرمان رقابت‌های بین‌‎المللی کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان و رنکینگ اتحادیه جهانی شد.
شعار سال: تیم منتخب کشتی فرنگی کشورمان با کسب ۴ طلا، ۴ نقره و ۲ برنز، قهرمان رقابت‌های بین‌‎المللی کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان و رنکینگ اتحادیه جهانی شد. در پایان این مسابقات که طی روز‌های ۱۲ و ۱۳ خردادماه در شهر آلماتی برگزار شد، پویا دادمرز، علیرضا نجاتی، محمدرضا گرایی، رامین طاهری در وزن‌های ۵۵، ۶۰، ۷۲ و ۸۷ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند، پویا ناصرپور، پژمان پشتام، مهدی فلاح و امین میرزازاده در ۶۰، ۸۲، ۹۷ و ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره شدند، محمدرضا مختاری و علی‌اکبر یوسفی در اوزان ۷۷ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

در رده‌بندی تیمی نیز تیم ایران با ۱۸۵ امتیاز بعنوان نخست دست یافت و تیم‌های قزاقستان با ۱۶۵ و ازبکستان با ۱۰۸ امتیاز به ترتیب دوم و سوم شدند.

نتایج نمایندگان کشورمان و رده‌بندی انفرادی این مسابقات به شرح زیر است:

در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ اسلامجان عزیزف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار پایانی شد. دادمرز در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۲ از سد مارلان موکاشف از قزاقستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر الهام بهرام‌اف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نیز با نتیجه ۹ بر صفر محمدکودیر یوسوپوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به فینال راه یافت. در همین وزن پویا ناصرپور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. ناصرپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد یرنور فیداخمتوف از قزاقستان گذشت و راهی دیدار فینال شد. دیدار فینال بین ۲ نماینده کشورمان برگزار شد که نجاتی با نتیجه ۹ بر صفر از سد ناصرپور گذشت و صاحب مدال طلا شد. ناصرپور هم به مدال نقره رسید.

در وزن ۶۷ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر کالی سلیمان‌اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ابرار آتابکوف از ازبکستان با نتیجه ۳ بر ۳ و به دلیل مصدومیت مغلوب شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم که با حضور ۷ کشتی‌گیر، در ۲ گروه ۴ و ۳ نفره به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود، محمدرضا گرایی در دور اول با نتیجه ۴ بر ۳ و ضربه فنی آزات سادیکوف از قزاقستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد با توجه به عدم حضور شهروز اوچیلوف از تاجیکستان به پیروزی رسید. گرایی در دور سوم مقابل میرژان شرماخانبت از قزاقستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و بعنوان نفر دوم این وزن به مرحله نیمه نهایی راه یافت. گرایی در این مرحله با نتیجه ۹ بر صفر محمود بخشیلوف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار پایانی راه یافت و با توجه به حاضر نشدن میرژان شرماخانبت از قزاقستان در این دیدار به عنوان قهرمانی و مدال طلا دست یافت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدرضا مختاری در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک دلشاد امانگلدیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت، وی در دور بعد با نتیجه ۶ بر ۲ از سد تمرلان شادوکایف از قزاقستان گذشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل دمیو ژاداریف از قزاقستان با نتیجه ۵ بر ۲ مغلوب شد و به دیدار رده‌بندی رفت. مختاری در این دیدار با نتیجه ۳ بر یک از سد یونس امره باشار از ترکیه گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۸۲ کیلوگرم پژمان پشتام پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۴ بر ۴ از سد کالیدین آسیکیف از قرقیزستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر یک شامیل باتیروف از قزاقستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. پشتام در دیدار پایانی مقابل آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و قهرمان آسیا از قرقیزستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۸۷ کیلوگرم رامین طاهری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۳ بر یک از سد آتابک عزیز بیک‌اف از قرقیزستان گذشت و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل عظمت کاستوبایف از قزاقستان با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. طاهری در دیدار با نتیجه ۲ بر یک آیونگو ریکادزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت. در این وزن علی شریفی دیگر نماینده کشورمان در دور اول با نتیجه ۵ بر ۳ از سد میلیس آیتبکف از قرقیزستان گذشت. وی در دور بعد مقابل جالگاسبای بردی مراتف از ازبکستان با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دیدار نیمه نهایی، شریفی از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی فلاح پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۴ بر یک از سد اومالت دادوف از قزاقستان گذشت و به نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۳ بر یک رستم آسوکولوف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل متهان باشار از ترکیه با نتیجه ۲ بر یک و ضربه فنی مغلوب شد و به مدال نقره رسید.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم علی‌اکبر یوسفی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر یاکوبی کاجایا از گرجستان را از پیش رو برداشت. امین میرزازاده دیگر نماینده کشورمان در این وزن هم پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر ساتیش از هند را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. دیدار نیمه نهایی بین میرزازاده و یوسفی برگزار شد که در نهایت امین میرزازاده با نتیجه ۲ بر ۲ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار مقابل عثمان ایلدیریم از ترکیه با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. یوسفی نیز راهی دیدار رده‌بندی شد و در این دیدار با نتیجه ۸ بر صفر مقابل ساتیش از هند به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

رده‌بندی نفرات برتر روز نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- پویا دادمرز (ایران) ۲- مارلان موکاشیف (قزاقستان) ۳- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و اسلامجان عزیزاف (تاجیکستان)

۶۰ کیلوگرم: ۱- علیرضا نجاتی (ایران) ۲- پویا ناصرپور (ایران) ۳- موخامدکودیر یوسوپوف (ازبکستان) و یرنور فیداخمتوف (قزاقستان)

۶۳ کیلوگرم: ۱- کرم کامل (ترکیه) ۲- باگیلان ژاکانشا (قزاقستان) ۳- ژولومان شارشنبکوف (قرقیزستان) و نیراج (هند)

۶۷ کیلوگرم: ۱- ابرور آتابایف (ازبکستان) ۲- جونی ختسوریانی (گرجستان) ۳- سلطان آسیتولی (قزاقستان) و مادیار مالتکبایف (قزاقستان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- محمدرضا گرایی (ایرن) ۲- میرژان شرماخانبت (قزاقستان) ۳- محمود بخشیلوف (ازبکستان)

۷۷ کیلوگرم: ۱- کاهارمان کیسیمتوف (قزاقستان) ۲- دمیو ژادرایف (قزاقستان) ۳- محمدرضا مختاری (ایران) و رنات ایلیاز اولو (قرقیزستان)

۸۲ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- پژمان پشتام (ایران) ۳- برهان آکبوداک (ترکیه) و کالیدین آسیکیف (قرقیزستان)

۸۷ کیلوگرم: ۱- رامین طاهری (ایران) ۲- آیونگو ریکادزه (گرجستان) ۳- اتابک عزیزبکوف (قرقیزستان) و جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ... ۷- علی شریفی (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱- متهان باشار (ترکیه) ۲- مهدی فلاح (ایران) ۳- اولجان سیرلیبای (قزاقستان) و رستم آساکولوف (ازبکستان)

۱۳۰ کیلوگرم: ۱- عثمان ایلدیریم (ترکیه) ۲- امین میرزازاده (ایران) ۳- علی اکبر یوسفی (ایران) و آنتون ساونکو (قزاقستان)
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۳ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۷۷۷۰۷۸، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین