پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۷۷
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
از ابتدای سال ۲۰۲۲ میلادی نمونه دوپینگ ۱۷ ورزشکار مثبت اعلام شده که از این تعداد ۴ نفر حکم محرومیت قطعی گرفته‌اند و ۱۳ ورزشکار در انتظار رای قطعی و اعلام میزان محرومیت هستند.
شعار سال: از ابتدای سال ۲۰۲۲ از ۴۹۲ ورزشکار در ۲۸ رشته ورزشی از سوی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (ایران نادو)، نمونه دوپینگ گرفته شده است که نمونه‌های ۱۷ ورزشکار از ۹ رشته ورزشی والیبال، قایقرانی، پاورلیفتینگ، وزنه‌برداری، کوراش، ورزش‌های ناشنوایان، دوومیدانی، بسکتبال و شنا مثبت گزارش و حکم قطعی ۴ ورزشکار صادر شده است.

دوپینگی‌های قطعی

محمد نیری از رشته وزنه برداری با توجه به مصرف ماده ممنوعه "دروستانولون" که از دسته استروئید‌های آنابولیک است از تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۱ تا ۷ فروردین ۱۴۰۴ از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم خواهد بود.

مسعود نصرتی ورزشکار رشته وزنه‌برداری به دلیل استفاده از ماده ممنوعه GHRP-۶ از گروه هورمون‌های پپتیدی به مدت سه سال از تاریخ ۸ فروردین ۱۴۰۱ تا ۷ فروردین ۱۴۰۴ از تمامی فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

همچنین کیا افضلی که در مسابقات لیگ شنا مورد آزمایش دوپینگ قرار گرفت، پس از محرز شدن مصرف داروی ممنوعه اکساندرولون، از تاریخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ تا ۱۴ اسفند ۱۴۰۳ از تمام فعالیت‌های ورزشی محروم شد.

عدنان شاوردی، بسکتبالیت تیم پالایش نفت آبادان به دلیل استفاده از ماده‌های استانوزول و متاندینون که از دسته دارو‌های استروئیدی است به مدت ۴ سال از تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۰ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۴ از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزش محروم شد.



شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار:۱۶ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۴۳۱۲۳، www.asriran.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین