پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۱۳
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۴
اصغر رحیمی سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در خصوص مثبت اعلام شدن نمونه تست دوپینگ رضا کلهر اظهار داشت در روز‌های گذشته جلسه فشرده‌ای با حضور هادی ساعی، بیژن مقانلو و رضا کلهر برگزار کردیم و تا این لحظه هنوز خود ورزشکار، پزشک تیم ملی و هیچ کسی دلیل این موضوع را نمی‌داند. وی در پاسخ به این سوال که نمونه دو تست این ورزشکار مثبت اعلام شده است، گفت: این موضوع دیگر نمونه B نخواهد شد؛ چرا که فایده‌ای ندارد. این تست در جریان مسابقات گرند اسلم در چین گرفته شده است و ربطی به مسابقات جهانی مکزیک ندارد.

شعار سال: سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در مثبت اعلام شدن تست دوپینگ کلهر و محرومیت او توضیح داد. اصغر رحیمی در خصوص مثبت اعلام شدن نمونه تست دوپینگ رضا کلهر اظهار داشت: در روز‌های گذشته جلسه فشرده‌ای با حضور هادی ساعی، بیژن مقانلو و رضا کلهر برگزار کردیم و تا این لحظه هنوز خود ورزشکار، پزشک تیم ملی و هیچ کسی دلیل این موضوع را نمی‌داند. وی در پاسخ به این سوال که نمونه دو تست این ورزشکار مثبت اعلام شده است، گفت: این موضوع دیگر نمونه B نخواهد شد؛ چرا که فایده‌ای ندارد. این تست در جریان مسابقات گرند اسلم در چین گرفته شده است و ربطی به مسابقات جهانی مکزیک ندارد. مسابقات گرند اسلم در دو مرحله برگزار شد و پس از پایان مرحله مقدماتی ورزشکاران یک روز استراحت کردند و مرحله نهایی برگزار شد. بر همین اساس دوبار در فاصله یک روز از او تست گرفته شده است و دیگر فرقی با نمونه A و B ندارد.

سرپرست دبیری فدراسیون تکواندو در خصوص مدت محرومیت کلهر عنوان کرد: در حال حاضر مدت محرومیت او ۴ سال است. این بچه مطمئناً برای افزایش نیرو دارو مصرف نکرده است و ماده ممنوعه او آنابولیک استروئید است. این دارو را باید در دوره چند ماهه استفاده کنید تا باعث حجم دهی عضلات و تاثیر روی عملکرد شود، در حالی که او در حال کاهش وزن است، اما بر اساس اشتباه این اتفاق صورت گرفته است. معلوم نیست این اشتباه را چه کسی انجام داده است؛ چرا که کلهر مدعی است دارویی مصرف نکرده است و نیازی به دارو ندارد.

رحیمی افزود: اعتراض فایده‌ای ندارد؛ چرا که باید روی نمونه B اعتراض کنیم که نمونه دوم نیز ۱۰۰ درصد تایید خواهد شد. باید در این خصوص توضیحاتی ارائه بدهیم تا بتوانیم مدت محرومت این ورزشکار را کاهش بدهیم. در این چند روز که از خبر اطلاع پیدا کردیم با فدراسیون پزشکی به صورت مداوم در حال مشورت هستیم. دو، سه روز برای ارائه پاسخ فرصت داریم تا بتوانیم مدت محرومت کلهر را کاهش دهیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۸۹۶۰۴۳، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین