پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۳۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲
تیم ملی فوتبال در حالی در قطر اردو زده که شرایط آب و هوایی در این کشور مناسب نیست.
شعار سال: ناموفق‌ها فقط به این دلیل که کار موفق‌ها را انجام نمی‌دهند، ناکام نمی‌شوند، گاهی ناموفق‌ها همان کار‌های موفق‌ها را انجام می‌دهند، اما نه در وقتی که باید آن را انجام بدهند. این داستان حضور تیم ملی در اردوی قطر است.

ملی پوشان فوتبال ایران بعد از تغییر برنامه بازی دوستانه با کانادا و سفر به این کشور سردسیر راهی کشور میزبان جام جهانی شدند و در قطر اردو زدند. کشوری که بعد از کشور‌های ناحیه استوا و مناطق حاره، شاید گرم‌ترین نقطه کره زمین در حال حاضر باشد.

قطر از نظر امکانات کمپ، هتل، زمین تمرین و ... البته شرایط خوبی دارد و پیش از این هم بسیاری از قدرت‌های فوتبال کمپ قطر را برای اردو انتخاب کرده بودند، اما این که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد درباره اردوی قطر کاملا مصداق دارد!

مساله اول این که اگر شرایط قطر برای بازی و تمرین فراهم بود که اصلا جام جهانی به تعویق نمی‌افتاد! در حال حاضر در ایامی به سر می‌بریم که روتین جام جهانی در آن برگزار می‌شد، یعنی اواسط قطر. به عبارت دیگر ایران در همان زمانی که گرمای قطر جام جهانی را به پاییز منتقل کرده در این کشور اردو دارد. شاید مسئولان فوتبال ایران خیلی گرمایی نیستند و امیدوارند بازیکنان هم گرمایی نباشند. شاید هم فیفا و دست اندرکارانش زیادی لوس و نازدردانه هستند و تحمل ۱۰-۲۰ درجه اختلاف دما را نداشته اند!

نکته دوم این که در فاصله چند ماه به آغاز یک رویداد معمولا بدنسازی انجام می‌شود. این تمرین به دلیل مسائل بیولوژیکی بدن، معمولا در ارتفاع بالا و هوای سرد انجام می‌شود تا افزایش ظرفیت هوازی بازیکنان به بهترین شکل انجام شود. قطر از این نظر بدترین شرایط را دارد!

مساله بعدی تعداد تیم‌های صعود کرده به جام جهانی غیر از ایران است که در این شرایط در قطر اردو زده اند. حدس این عدد کار سختی نیست؛ صفر. در این آب و هوا فقط یک فدراسیون از نوع ایرانی اش می‌تواند قطر را برای اردو انتخاب کند.

جالب‌تر این که بدانید خود قطری ها، با وجود خو داشتن به شرایط آب و هوایی کشورشان در حال حاضر در اسپانیا اردو زده اند. البته که خب آن‌ها کشورشان را به اندازه ما نمی‌شناسند. شاید هم عقده اردوی اروپایی داشته اند و کشورشان را رها کرده اند و با اردوی خارجی خرج روی دست کشورشان گذاشته اند.

از طنز ماجرا که بگذریم، وقتی موفقیتی حاصل می‌شود و در مصاحبه‌ها می‌خوانیم که این نتیجه شامل یک کار گروهی طولانی مدت بوده، این مساله چیزی فراتر از شعار است. طبیعتا وقتی ناکامی رقم می‌خورد هم تک تک جزئیات هر چند کوچک و بی اهمیت در آن نقش داشته اند. جزئیاتی که در فوتبال ایران نه دیده شده و نه به آن اهمیت داده شده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تاریخ انتشار:۱۷ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۵۵۴۷۵۸، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین