پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۹۵۸۲
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۸
سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند عزم ملی است. از دولت انقلابی انتظار می‌رود به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.
شعار سال: سارا فلاحی در گفت‌وگوی مشروح با خبرنگار سیاسی یک رسانه، با اشاره به نارضایتی و اعتراضات شکل گرفته پیرامون افزایش حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اظهار کرد: مسائل حقوقی کارکنان دانشگاه آزاد در فراکسیون این دانشگاه در مجلس شورای اسلامی از مسیر قانونی در حال پیگیری است.

وی افزود: مطمئن هستیم مدیریت کلان دانشگاه آزاد اسلامی مطالبات کارکنان و اعضای هیئت علمی را پیگیری می‌کند و دنبال کمک به آنهاست.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه چند روز پیش در دانشگاه آزاد واحد ایلام شنونده مسائل حقوقی کارکنان و اعضای هیئت علمی بودم گفت: این مسائل به مدیریت دانشگاه آزاد در دوره‌های قبل باز می‌گردد. به نظر می‌رسد پایه حقوق در این دانشگاه از ابتدا متناسب نبوده، بنابراین هر قدر حقوق‌ها اضافه شود به چشم نمی‌آید.

ساختارشکنی راه حل مشکلات نیست
سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسئولان دانشگاه آزاد به وظایف قانونی خود در زمینه افزایش حقوق عمل کرده‌اند خاطرنشان کرد: بخشی از مشکلات به تورم و گرانی معیشت باز می‌گردد که معتقدم اعضای هیئت علمی و کارکنان باید اجازه دهند مدیریت دانشگاه از مسیر درست راهکاری برای حل این معضل پیدا کند و قطعاً راه حل این مشکل تجمع و ساختارشکنی نیست.

وی با طرح این پیشنهاد که مدیریت کلان دانشگاه آزاد کمیته‌ای برای حل مسائل حقوقی و ارائه راهکار در این زمینه تشکیل دهد، گفت: نمی‌توان نقش دانشگاه آزاد را در ارتقای جایگاه علمی کشور و حوزه پژوهش و آموزش نادیده گرفت.

فلاحی ادامه داد: متأسفانه وقتی صحبت از ارائه خدمات علمی است با دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نهادی که باید خدمات ملی ارائه کند برخورد می‌شود در حالی که موقع بودجه نویسی هیچ دولتی تاکنون متناسب با نیازمندی‌ها با دانشگاه آزاد همکاری نکرده است.

سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی با تصریح اینکه نمی‌توان دانشگاه آزاد را جدای از جامعه علمی ایران در نظرگرفت و با آن به نحوی برخورد کرد که انگار از جای دیگری آمده، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی از بودجه پژوهشی بهره‌مند نیست و در حوزه فرهنگی نیز کمکی دریافت نمی‌کند.

نماینده مردم ایلام اظهار کرد: وقتی پای کمک در میان است، برخی می‌گویند دانشگاه آزاد نه دولتی است و نه خصوصی، اما وقتی بحث خدمات به دولت و جامعه علمی است، از دانشگاه آزاد انتظار دارند مانند نهاد‌های دولتی برخورد کند.

وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد مانند دانشگاه‌های دولتی شیر نفت در اختیار ندارد که همه جوره از رانت نفت به دانشگاه بدهند.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس اظهار کرد: نمی‌شود دانشگاه آزاد را اینگونه رها کرد. باید در سطح کلان روی این مسائل گفتگو و حتی برای تغییر اساسنامه فکری شود.

فلاحی گفت: وقتی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد خودشان را با کارکنان دانشگاه‌های دولتی مقایسه می‌کنند، می‌بینند همان خدمات را ارائه می‌دهند، ولی کمتر حقوق می‌گیرند بنابراین احساس تبعیض می‌کنند.

دانشگاه آزاد بودجه پژوهشی ندارد
وی با اشاره به اینکه حل مشکلات مالی دانشگاه آزاد اسلامی نیازمند عزم ملی است، افزود: از دولت انقلابی انتظار می‌رود در این زمینه به دانشگاه آزاد اسلامی کمک کند.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می‌توان مانند دانشگاه‌های دولتی بودجه پژوهشی را در اختیار دانشگاه آزد هم قرار داد. این دانشگاه با ظرفیتی که ایجاد کرده، مانع خروج نخبگان از کشور شده و فضایی را برای جوانان ایجاد کرده که در کشور تحصیل کنند.

وی به بیش از یک میلیون دانشجو و چند هزار عضو هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و بیان کرد: دانشگاه آزاد در حوزه اشتغال آفرینی خوش درخشیده و در حوزه علم و تولید دانش بنیان سرمایه‌گذاری خوب و خدمات اساسی دارد.

فلاحی با تصریح اینکه از دولت درخواست داریم که به دانشگاه آزاد کمک کند، گفت: حداقل کمک وزارت علوم به دانشگاه آزاد این است که مرکز آزمون دانشگاه آزاد را مستقل کند تا در جذب دانشجو متناسب با نیاز خود کار کند.

فلاحی با اشاره به اینکه متأسفانه دانشگاه آزاد را وابسته کردند و این باعث شده نتواند در جایگاه گذشته قرار گیرد، تصریح کرد: مؤسسات رانتی که در ادوار گذشته قارچ مانند در وزارت علوم تشکیل شده، به عنوان رقبای دانشگاه آزاد مطرح شده‌اند در حالی که حتی هیئت علمی هم ندارند و از این منظر نمی‌توان آن‌ها را موسسه علمی نامید، چون تحصیلات تکمیلی دارند.

وی اضافه کرد: دانشگآه آزاد اسلامی تعداد زیادی اعضای هیئت علمی و نخبه دارد و میزان مقالات و فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی آنان نشان از توانمندی آنهاست.

تضعیف دانشگاه با سلب مجوز جذب دانشجو
فلاحی ادامه داد: با این حال به دانشگاه آزاد مجوز افزایش رشته و جذب دانشجو نمی‌دهند و این یعنی تضعیف دانشگاه که نارضایتی‌های موجود را به همراه دارد.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجوز راه‌اندازی رشته‌های ارشد و دکترا در برخی واحد‌ها بسیاری از مشکلات دانشگاه آزاد را حل کرده و می‌تواند خودش را مدیریت کند، گفت: اکنون مشکلات فراوانی فراروی مدیریت دانشگاه آزاد هست و شاخص‌هایی برای دانشگاه گذاشته‌اند، در حالی که این مجوز‌ها در اختیار مؤسسات دیگری که حتی شاخصه‌های علمی هم ندارند قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهریه محور است و وقتی اجازه نمی‌دهند دانشجو به دانشگاه آزاد اسلامی بیاید، مسلماً دانشگاه تضعیف می‌شود.

سخنگوی فراکسیون دانشگاه آزاد مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: متأسفانه به جای کمک به این دانشگاه برایش سنگ اندازی می‌کنند و لذا همه نارضایتی‌های موجود به مدیریت دانشگاه باز نمی‌گردد و نهاد‌های دیگری دانشگاه را تضعیف می‌کنند.

فلاحی خاطرنشان کرد: درخواستمان این است که در این دولت فکری بشود تا فضا‌های شکل گرفته علیه دانشگاه آزاد اسلامی تغییر کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران، تاریخ انتشار:۱۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۱۴۳۵۸۰، www.iscanews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین