پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۱۳۰
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۴
معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: جلسه کمیساران مشترک آب هیرمند، بین ایران و افغانستان به علت ارائه نشدن آمار کامل و دقیق از طرف هیئت مذاکره کننده افغانستانی با اعتراض کشورمان روبرو شد.
شعار سال: آقای محمد جوانبخت بااشاره به برگزاری بیست و پنجمین جلسه این کمیساریا در اواخر خرداد در تهران افزود: در این جلسه که به مدت ۳ روز و با هدف اجرای معاهده سال ۱۳۵۱ شمسی مبنی بر احیای حقابه ۸۲۰ میلیون متر مکعبی ایران از رودخانه هیرمند به طول انجامید هیئت مذاکره کننده افغانستانی، متاسفانه فاقد اطلاعات کامل و دقیق از وضع ابی این رودخانه بود که مورد قبول ما قرار نگرفت.
 
تعداد بازدید : 6


وی افزود: بر اساس مواد پیش بینی شده در این معاهده، در این گونه موارد ایران می‌تواند درخواست بازدید از ایستگاه بالا دست سد " کجکی " (با فتح کاف و جیم) افغانستان که در ۷۰ کیلومتری مرز‌های ایران است داشته باشد که پس از طرح این درخواست، طرف افغانستانی با آن موافق نکرد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو همچنین گفت: افغانستان با احداث بند انحرافی کمال خان در نزدیکی مرز ایران، قسمتی از حقابه ایران را به سمت شوره زار‌های موسوم به " گودزره " منحرف می‌کند و مانع ورود آب به کشورمان می‌شود که در این جلسه به این موضوع نیز اعتراض کردیم.
 
تعداد بازدید : 2


آقای جوانبخت با اشاره به حمایت‌های گسترده سالیان متمادی ایران از افغانستان ابراز امیدواری کرد هیئت افغانی با رساندن پیام این جلسه به مسئولان مافوق خود، درباره تامین حقابه ایران مسئولانه‌تر برخورد کنند و موجب سرازیر شدن آب به سمت ایران شوند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۲ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۳۴۸۶۱۶۸، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین