پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۴۲۴
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت از ابلاغ دستورالعمل نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و مادران دارای فرزند شیرخوار و پدران خبر داد. در صورت انجام نوبت کاری، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب دو ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازای هر شیفت کاری یک ساعت است.
شعار سال: بهروز رحیمی اظهار کرد: در خصوص قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و براساس مصوبه معاون امور مجلس ریاست‌جمهوری، نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و مادران دارای فرزند شیرخوار تا دو سال و پدران تا یک ماهگی نوزاد، در مشاغل و فعالیت‌های نیازمند نوبت کاری شب اختیاری است.

وی افزود: در صورت انجام نوبت کاری، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب دو ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازای هر شیفت کاری یک ساعت است.

گفتنی است، طبق ماده ۱۷ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در خصوص نوبت کاری شب برای مادران شاغل باردار و مادران دارای فرزند شیرخوار تا دو سال و پدران تا یک ماهگی نوزاد، در مشاغل و فعالیت‌هایی که نیازمند نوبت کاری شب هستند، اختیاری است.

همچنین طبق ماده ۲۹ این قانون مادران پس از شروع به کار مجدد می‌توانند در صورت تمایل تا ۱۲ ماهگی کودک از برنامه شیفت کاری شب معاف شوند و در صورت انجام نوبت کاری، استفاده از مرخصی شیردهی در شیفت شب دو ساعت و در شیفت‌های مضاعف به ازا هر شیفت کاری یک ساعت است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری ایمنا، تاریخ انتشار:۸ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۵۸۴۸۷۲، www.imna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین