پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۹۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
یکی از حساسیت‌های مدیریت کارآمد در بخش کشاورزی، واقعی کردن هزینه‌های تولید و افزایش تمایل به سرمایه گذاری در کنار کاهش قیمت تمام شده برای کاهش قیمت محصول نهایی است. قیمت ۱۰۰ هزار تومانی یک شانه تخم مرغ شاید هزینه طبیعی تولید باشد، اما هنر مدیریت در این است که چطور می‌توان قیمت نهاده‌ها و سایر عوامل تولید را پائین آورد تا هزینه نهایی کاهش یابد. آیا ساداتی نژاد فهمی از این موضوع دارد؟
شعار سال: ناصر نبی‌پور اظهار داشت: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های دامی و هزینه‌های تولید، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ‌های مازاد را جمع آوری می‌کند.

رئیس هیأت مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: اگر هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است، اما وقتی که بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، صادرات آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می‌شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آن‌ها افزایش یابد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی، تاریخ انتشار:۲۰ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۸۳۲۵۴، www.agrofoodnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
0
دقیقا درست گفته شده که هنر مدیریت اینه که کاری کرد تا هزینه نهایی کاهش پیدا کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
0
0
تخم مرغ هم نخوریم دیگه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین