پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۲۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
«سی‌ان‌ان» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای ادعا کرد که روسیه در ماه گذشته، دست‌کم دوبار هیئتی نظامی را به پایگاه هوایی کاشان در ایران اعزام کرده است تا توان پهپاد‌های ایرانی که قابلیت حمل تسلیحات دارند را بررسی کنند.
شعار سال: جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در همین زمینه به سی‌ان‌ان مدعی شده، مقامات ایرانی، ماه ژوئن و در جریان این بازدید‌ها، پهپاد‌های شاهد ۱۹۱ و شاهد ۱۲۹ را به هیئتی از روسیه نشان داده‌اند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید با طرح این ادعا گفته است: «تصاویر پهپاد‌هایی که در ماه ژوئن گرفته شده و مقامات روسی در آن روز از این پهپاد‌ها بازدید کردند را منتشر می‌کنیم. این نشان می‌دهد، اکنون روسیه برای دستیابی به پهپاد‌های ایرانی با قابلیت انجام حمله علاقه دارد.»

مشاور امنیت ملی آمریکا به سی‌ان‌ان گفت: «اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد دولت ایران درصدد ارائه صد‌ها پهپاد از جمله پهپاد‌هایی با قابلیت حمل سلاح به روسیه است.»

او در ادامه خاطرنشان کرد، بر اساس اطلاعاتی که به واشینگتن رسیده است، هیئت روسی برای اولین بار در ماه ژوئن، از پایگاه هوایی کاشان بازدید کردند.

سی‌ان‌ان به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده است که یک هیئت روسی در ۵ ژوئیه، برای دومین بار به پایگاه هوایی کاشان رفته و از پهپاد‌های ساخت ایران بازدید کرده‌اند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۲۵ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۵۹۸۵، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
0
0
از خودتون نمی پرسید که چرا اجازه می دهند این نوع اطلاعات بکلی سری لو بره؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین