پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۶۶۰
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۷
فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: ما در حوزه نظامی این توانمندی‌هایی که الان داریم، در گذشته نداشتیم. در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم.
شعار سال: سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده در نشست بصیرتی دانش‌پژوهان بیست و هفتمین دوره طرح ولایت در دانشگاه فردوسی مشهد با تاکید بر اینکه سال‌هاست شاهد جنگ ترکیبی از سوی دشمن هستیم، اظهار داشت: به لطف خداوند و با استقرار دولتی انقلابی و همت مسئولان و همچنین کمک آحاد مردم امیدواریم که این موضوع را نیز حل کنیم.

مشکل اقتصادی ما از دو عامل اصلی ناشی شد؛ یکی از آن‌ها عامل خارجی بود که با تحریم و فشار دشمن آغاز شد. دشمن برای این تحریم حداکثری تمام توان خود را به کار گرفت. بر همین اساس در دوره اوباما شروع تحریم با به‌کارگیری افراد و ایجاد قرارگاه و هزینه‌های بسیار صورت گرفت و در دوره ترامپ نیز همین فشار حداکثری حفظ شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه دشمن با راهبرد و هدف ثابت، اما تاکتیک متفاوت و البته به‌کارگیری سایر روش‌ها، با محوریت اقتصاد و هدف فروپاشی نظام برنامه‌ریزی کرده بود، با اشاره به عامل دوم تضعیف شرایط اقتصادی تصریح کرد: آنچه که این مسئله را تشدید کرد، موانع داخلی بود؛ آن‌هایی که به آمریکا امید بستند و بسیاری از اقدامات لازمی که باید در طول هشت سال انجام می‌دادند را انجام ندادند.

سردار حاجی‌زاده افزود: اقدام آمریکایی از خارج و امید آمریکایی در داخل، دو تیغه قیچی تضعیف شرایط اقتصادی کشور بود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اهمیت موضوع تولید، تصریح کرد: نسخه حل مشکلات کشور همان است که مقام معظم رهبری در طی سال‌های مختلف مطرح کرده‌اند و امسال نیز دوباره موضوع تولید، اشتغال و دانش‌بنیان را بیان فرمودند.

سردار حاجی‌زاده افزود: این‌ها عصاره صد‌ها جلد کتاب و راهکار و روش‌هایی است که دانشمندان و متخصصین روایت کردند و رهبر معظم انقلاب آن را در این سه کلمه مطرح کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در صنعت گفت: ما در بسیاری از بخش‌های تولیدی، زمینه بسیاری از اقدامات را نداریم و فعالیت‌های دانش‌بنیان باید آن را به وجود بیاورد. اگر این امر صورت گیرد، می‌توانیم در اغلب صنایع، مشکلات را حل و اشتغال ایجاد کنیم.

سردار حاجی‌زاده با اشاره به اینکه توانمندی‌های دفاعی کشور محصول تعامل نیرو‌های مسلح با بخش‌های دانش‌بنیان است، ادامه داد: ما در بسیاری از بخش‌ها نیازمند اقدامات دانش‌بنیان هستیم تا به این وسیله، وابسته به خارج نباشیم؛ چرا که تولید دانش‌بنیان، می‌تواند جهش ایجاد کند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با بیان اینکه این اقدامات در حوزه دفاعی نیز انجام گرفته است، تصریح کرد: ما در حوزه نظامی این توانمندی‌هایی که الان داریم، در گذشته نداشتیم. در گذشته سیم خاردار وارد می‌کردیم، اما حالا پهپاد صادر می‌کنیم؛ بدون شک این مسیر با ایجاد ارتباط بین بخش‌های دانش‌بنیان، دانشگاه‌ها و نخبگان، طی شده است.

سردار حاجی‌زاده اضافه کرد: در همین نیروی هوافضا، ما اوایل در بخش تحقیقات، سرمایه‌گذاری کردیم تا بتوانیم موانع را پشت سر بگذاریم. این امر باعث برتری ایران در پهنه هوایی شد و بار‌ها شنیدیم که غربی‌ها اولویت مذاکره را در محدود کردن پهپاد‌ها و قدرت موشکی ما بیان کردند.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در بخش پایانی صحبت‌های خود، با تأکید بر اهمیت نقش مسئولین در ایجاد انگیزه برای جوانان کشور گفت: مسئولین باید به جوانان و نخبگان امید و انگیزه بدهند و در اقدامات خود جسارت داشته و خطرپذیر باشند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه شرق، تاریخ انتشار:۳۱ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۸۵۳۸۵۱، www.sharghdaily.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین