پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۳۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
سامانه اعتراض به یارانه و مکانیزم پرداخت یارانه در ایران، بیشتر بنوعی شوی مدیریتی شباهت دارد تا عمل به قانون. بسیار کسانی که شمول نمی‌باشند و یارانه می‌گیرند (اگر توانستیم حداقل ۱۰-۲۰ مورد را معرفی کنیم، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و سازمان برنامه و بودجه قول شرف می‌دهند که رئیس سازمان و کل معاونین و مدیران کل سازمان هدف مندی را برکنار کنند. شهروندان شاهد داستان ما). کسانی که حساب آن‌ها با حساب تجاری به دلایل متعدد درگیر می‌باشد هم بشکل ظالمانه‌ای مورد ظلم مسلم سازمان هدفمندی قرار می‌گیرند. با شاخص‌هایی بشدت مسخره و غیر جامع و مانع، حق مردم را در روز روشن پایمال کرده و به خوردن‌های حقوق ماهیانه و البته غیر ماهیانه خود مشغول هستند. سازمانی سرتاسر مشکل دار که رئیس محترمش را به مناظره دعوت می‌کنیم. البته اگر جرات حضور پای رسانه یا قدرت حاضر شدن در دانشگاه را داشته باشد. سازمانی با عملکرد ضد امنیتی و ضد توسعه ملی که در قیاسی مع الفارق، بیشتر شبیه حیات خلوت بودجه‌ای بعضی‌ها شده است. صراحا و رسما اعلام می‌کنیم که با این فرمان فعالیتی و روند حرکتی، این سازمان از دیدگاه ما صلاحیت ورود به مسئله تخصیص یارانه‌ها را ندارد. کلیه اسناد اثبات موضوع و مصداق کار نزد رسانه موجود بوده و قابلیت ارائه به مدیران سازمان هدفمندی یارانه، برنامه و بودجه، بازرسی ریاست جمهوری، دستگاه‌های امنیتی کشور، دستگاه‌های نظارتی و بازرسی (با تاکید بر سازمان بازرسی و دیوان محاسبات) را دارد.
شعار سال: سیده طیبه حسینی در مورد اینکه برخی از شهروندان گلایه کرده‌اند که با وجود ثبت اعتراض، هنوز یارانه ماه گذشته آن‌ها قابل برداشت نیست، گفت: از کسانی که اعتراض خود را نسبت به دهک‌بندی ثبت کرده بودند، تعدادی جزو دهک پر درآمد ۱۰ قرار گرفتند که یارانه به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، اما بقیه که جزو ۹ دهک کم‌درآمد قرار گرفته‌اند، یارانه تیرماه به حساب آن‌ها واریز و قابل برداشت شد.

وی این را هم گفت: عده‌ای از کسانی که قبلا اعتراض خود به دهک‌بندی را ثبت کرده بودند و یارانه در حساب آن‌ها واریز و مسدود شده است، چون از این تعداد بخشی از معترضان جزو سه دهک کم‌درآمد جامعه هستند و به جای ۳۰۰ تومان باید ۴۰۰ تومان به حساب‌شان واریز شود، بنابراین هنوز مبالغ واریز شده یارانه مربوط به خرداد و اردیبهشت‌ماه قابل برداشت نشده است.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار داشت: بعد از هماهنگی با وزارت کار و مشخص شدن تعداد کسانی که مشمول یارانه ۴۰۰ هزار تومانی می‌شوند، یارانه‌های واریزی برای این افراد قابل برداشت خواهد شد.

حسینی اضافه کرد: کسانی که تاکنون یارانه نگرفته‌اند یا در سال‌های قبل از دریافت یارانه انصراف داده‌اند یا اینکه از ابتدا یارانه نگرفته‌اند، می‌توانند به سایت MY.GOV.IR مراجعه و تقاضای خود برای دریافت یارانه را ثبت کنند.

وی همچنین در مورد سامانه حمایت نیز گفت: این سامانه زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که بر اساس وعده‌ای که وزیر تعاون داده است، به زودی این سامانه با به روز رسانی جدید باز خواهد شد. اما فعلا سامانه MY.GOV.IR فعال بوده و قابلیت ثبت تقاضا برای متقاضیان یارانه را دارد.

سخنگوی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مورد کسانی که خانوار خود را جدا کرده‌اند، اظهار داشت: عده‌ای از افرادی بودند که در خانوار قبلی مشمول یارانه می‌شدند و بعد از ازدواج خانوار فرزندان جدا می‌شود، ممکن است فرزندی که خانوار جدید یارانه‌ای تشکیل داده است، جزو دهک دهم و پردرآمد جامعه باشد و مشمول دریافت یارانه نباشد، اما همچنان پدر و مادر وی مشمول دریافتی یابانه باشند.

حسینی در مورد اینکه برخی از شهروندان گفته‌اند در برخی از خانوار‌ها یارانه برای یک نفر واریز شده و برای دیگران واریز نشده، گفت: ملاک ما سرپرست خانوار است، اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه قرار گیرد، به سایر اعضا نیز تعلق می‌گیرد و اگر سرپرست خانوار مشمول دریافت یارانه نشود، سایر اعضا نیز مشمول نخواهند شد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از صدای بورس، تاریخ انتشار:۲۹ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۴۵۵۹۳۷، www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
0
0
واقعا شاخص خاصی وجود ندارد و نوعی سلیقه محوری تام حاکم است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین