پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۲۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۱
در نشست مشترک پلیس راهور فراجا و بیمه مرکزی زمینه همکاری‌های مشترک بیمه و پلیس در راستای کاهش تصادفات رانندگی و پرداخت آنلاین خسارت به زیان دیدگان حوادث رانندگی بررسی شد. اپلیکیشن مشترک پلیس و بیمه به عنوان یک پروژه ملی بسیار ارزشمند محسوب شده و گامی موثر در کاهش تصادفات، کوتاه شدن زمان پرداخت خسارت و جلوگیری از تصادفات ساختگی خواهد بود.
شعار سال: مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی در این نشست ضمن ابراز خرسندی از همبستگی پلیس و بیمه برای حل مشکلات زیان دیدگان حوادث رانندگی گفت: اپلیکیشن مشترک پلیس و بیمه به عنوان یک پروژه ملی بسیار ارزشمند است و گامی موثر در کاهش تصادفات، کوتاه شدن زمان پرداخت خسارت و جلوگیری از تصادفات ساختگی خواهد بود.

وی افزود:خوشبختانه صنعت بیمه با بهره گیری از فناوری اطلاعات و ارتباطات توانسته اقدامات خوبی در حوزه ارائه خدمات بیمه‌ای آنلاین (همچون بیمه درمان تکمیلی) انجام دهد که می‌تواند با اشتراک گذاری آن با سازمان‌های مرتبط به آن‌ها نیز کمک رساند و زمینه‌های خدمت به مردم را بیشتر فراهم کند.

مهندس بهزادپور با اشاره به آماده سازی پروژه بیمه آنی (پروژه ارزیابی آنلاین خسارت و پرداخت الکترونیکی خسارت) از سوی بیمه مرکزی گفت: این پروژه که فاز نخست آن در رشته شخص ثالث آماده پیاده سازی است، بر این اساس شکل گرفته که در تصادفات خودرویی جزئی که نیاز به کروکی نیست و خسارت جرحی ندارد، اپلیکیشنی مبتنی بر تلفن‌های هوشمند، تولید و در اختیار طرفین قرار می‌گیرد تا طرفین تصادف در صورت توافق بر سر مقصر و زیاندیده، به کمک آن اقدام به فیلم برداری و مستند سازی صحنه تصادف می‌کنند (تشکیل پرونده خسارت الکترونیک) و صحنه را ترک می‌کنند.

وی افزود: در واقع با استفاده از این اپلیکیشن دیگر نیازی به مراجعه به مراکز پرداخت خسارت نیست و از این مرحله به بعد، پرونده الکترونیکی تشکیل شده توسط ارزیابان خسارت متصل به سیستم، مورد ارزیابی قرار گرفته و به شرکت بیمه عامل ارجاع داده می‌شود و شرکت بیمه نسبت به پرداخت الکترونیکی خسارت به زیاندیده اقدام می‌کند.

مهندس بهزادپور یکی از مزایای این سیستم را بانک اطلاعات تجمیع شده در آن دانست و گفت: این بانک اطلاعاتی قابل گسترش به خسارات بزرگتر و سایر رشته‌ها از جمله باربری و آتش سوزی و ... را خواهد داشت.
همچنین مهندس بهزادپور از پروژه ارائه خدمات الکترونیکی کروکی تصادفات (کروکی آنلاین) به عنوان یکی دیگر از اقدامات صنعت بیمه در راستای بهبود کیفیت ارائه خدمات بیمه‌ای به هموطنان اشاره کرد و گفت: این پروژه با همکاری پلیس راهور در حال انجام است و مقرر شده کروکی و اطلاعات تصادفات خودرو توسط پلیس راهور به صورت الکترونیکی پرونده سازی شده و در بستر ایمن پلیس در اختیار شرکت‌های بیمه قرار گیرد.

وی افزود: این پروژه ضمن تسریع و کاهش ضریب خطا در تشکیل و رسیدگی به پرونده‌های خسارت خودرویی، امکان تحلیل، راننده محوری، شناسایی نقاط حادثه خیز، کاهش و حتی پیشگیری از تصادفات ساختگی و تقلب و تخلف را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، مقصر فراری را یکی از مسائل مشترک بیمه و قوه قضائیه مطرح کرد و گفت: هدف ما این است با تعامل بیشتر با قوه قضاییه مانند ارائه آموزش تخصصی به شورای حل اختلاف برای صدور رای به صورت سیستمی به کاهش روند پرداخت دیه زیان دیدگان حوادث رانندگی که عمدتاً به دلیل صدور رای طولانی شده است کمک کنیم.

مهندس بهزاد پور در این نشست از سردار هادیانفر خواست تا قابلیت شناسایی موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه شخص ثالث را در این سامانه لحاظ کنند.

وی تصریح کرد: بخش زیادی از خسارت‌های جانی حوادث رانندگی مربوط به موتورسواران است که عمدتاً به دلیل عدم رعایت قوانین مقررات رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی دچار آسیب جدی یا فوت می‌شوند و در صورت مقصر بودن در حادثه به دلیل نداشتن بیمه نامه شخص ثالث از صحنه متواری می‌شوند و مصدوم به موقع به مرکز پزشکی ارجاع داده نمی‌شود؛ لذا این سامانه می‌توانند با شناسایی موتورسیکلت‌ها و خودرو‌های فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث، موجبات اجبار برای خرید این بیمه نامه را فراهم کند.

وی در پایان با اشاره به ماده ۴۱ قانون بیمه شخص ثالث گفت: این اپلیکیشن مشترک باید امکان تعامل با سایر نهاد‌های مرتبط با حوادث رانندگی، همچون قوه‌قضاییه، اورژانس، هلال احمر، راهداری و ... را فراهم آورد.
همچنین سردار سید کمال هادیانفر در ادامه با اعلام آمادگی از رونمایی این سامانه در هفته دولت گفت: این یک سامانه مردمی و چند وجهی است که با هدف ساماندهی حوادث رانندگی، تسهیل روند پرداخت خسارات از سوی بیمه ها، جلوگیری از تصادفات ساختگی و شناسایی خودرو‌ها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه با همکاری بیمه مرکزی رونمایی می‌شود.

وی افزود: سامانه یکپارچه رسیدگی به سوانح و تصادفات رانندگی در کنار سامانه کروکی آنلاین امکان دریافت خسارت غیر حضوری را برای زیان دیدگان فراهم می‌کند و می‌توان با بهره گیری از بخش تحلیل داده‌های این سامانه به ریشه یابی حوادث رانندگی، شناسایی رانندگان پرخطر و نقش نقص فنی خودرو در حادثه نیز دست یابیم. وی خاطر نشان کرد: داده‌های حاصل از تحلیل این سامانه می تواند به کاهش ضریب خسارت بیمه شخص ثالث کمک کند.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از چابک آنلاین، تاریخ انتشار:۲۳ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۵۸۹۸، www.chabokonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
الکترونیکی کردن خدمات به شرطی که زیرساخت هاش هم کامل باشه هم برای مردم و هم برای اون سازمان نتیجه بخشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۴
0
0
چقدر جالب . مردم کارشون خیلی هم سریع جلو می ره. منتهی باید این حکم تحت عنوان خودروی متعارف و غیر متعارف رو بردارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین