پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۵۸۹
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۸
رسانه‌های صهیونیستی و غربی، خبر مهم برکناری «رئیس میز ایران در موساد» را با پر رنگ کردن جنسیت رئیس جدید و مانور مثبت درباره زن بودن وی سانسور کردند. اما واقعیت ماجرا این است که رئیس میز ایران به خاطر ناکامی‌ها و شکست‌هایی که موساد در چند سال اخیر دریافت کرده، برکنار شده است. لازم به توضیح است که 43 سرویس اطلاعاتی در دنیا میز ایران دارند و ۱۱ سرویس جاسوسی یعنی آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونسیتی، عربستان، اردن، مصر ،اقلیم کردستان، امارات، ترکیه، آلمان، فرانسه میز ایران در آنها به شدت فعال هستند .
شعار سال: سازمان جاسوسی موساد اخیرا اعلام کرد دو زن را در دو پُست حساس در این سازمان منصوب کرده است. در اطلاعیه موساد ادعا شده: برای اولین بار در تاریخ این نهاد یک زن با نام اختصاری «ک» در پستی حساس یعنی «دفتر ایران» در موساد منصوب شده است. زن دیگری هم با نام اختصاری «الف»، در پستی مهم یعنی رئیس مرجع اطلاعات «جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات» منصوب شده است.

اخبار بعدی که در رسانه‌های غربی و صهیونیستی منتشر شد، به شکل پررنگ بر زن بودن افراد جدید منصوب شده تاکید داشت و خبر را به شکل یک دستاورد و موفقیت وانمود می‌کرد. اما واقعیت ماجرا این است که رئیس میز ایران به خاطر ناکامی‌ها و شکست‌هایی که موساد در چند سال اخیر دریافت کرده، برکنار شده است. به عبارت دیگر، اگر رئیس قبلی میز ایران در موساد موفق بود و ناکامی‌های بزرگ را بر سر صهیونیست‌ها نکشانده بود، دلیلی نداشت که برکنار شود؟

گفتنی است چند ماه قبل، هنگامی که رئیس سازمان اطلاعات سپاه پس از ۱۳ سال خدمت تغییر کرد، رسانه‌های صهیونیستی و غربی سعی کرده بودند این تغییر بعد از ۱۳ سال را مصادره به مطلوب خود کرده و به‌عنوان ضعف اطلاعاتی ایران جا بزنند. اما حالا که رئیس میز ایران در موساد به خاطر حجم ناکامی‌های بی‌سابقه برکنار شده، همان رسانه‌ها، روی جنسیت نفر جدید (زن بودن) به‌عنوان یک موفقیت و دستاورد تاکید می‌کنند!

یکی از ناکامی‌های بارز موساد و سران رژیم صهیونیستی، این واقعیت است که نفتالی بنت مدعی اجرای راهبرد «مرگ ایران با هزار ضربه چاقو» بود، اما شکست‌های پیاپی رژیم صهیونیستی هم در مقابل مقاومت لبنان و فلسطین، هم شکست در جبهه داخلی رژیم و تشدید دوقطبی‌های فرساینده، و هم پیشرفت‌های چشمگیر ایران در حوزه منطقه‌ای و نظامی و برنامه هسته‌ای، به سقوط دولت مستعجل نفتالی بنت انجامید تا صهیونیست‌ها ناچار به برگزاری پنجمین انتخابات پارلمانی ظرف چهار سال اخیر شوند.

یکی از شکست‌ها و نگرانی‌های بزرگ رژیم صهیونیستی، اعلام نگرانی دوقلوی داخلی موساد، شاباک (سرویس اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل) است که درباره تشدید خشونت و آشوب در انتخابات پیش روی این رژیم در اثر نفوذ و دستکاری ایران هشدار داد. در این‌باره، روزنامه «تایمز اسرائیل» به تازگی نوشت: گزارش‌ها از نگرانی نهاد امنیتی شاباک درباره احتمال مداخله خارجی در انتخابات آتی اسرائیل توسط مهاجمان سایبری ایرانی و روسی حکایت می‌کند. شاباک نگران است که به‌دنبال بالا گرفتن مجادلات نمایندگان کنست، شهروندان نیز آشوب سیاسی برپا کنند.

کانال ۱۲ اسرائیل هم در گزارشی گفت: در دو انتخابات سال ۲۰۱۹، کمپانی فناوری Vocative واقع در آمریکا فاش کرد هزاران بات ایرانی برای افزایش شکاف اجتماعی سیاسی میان اسرائیلی‌ها و تعمیق گفتمان رادیکال سیاسی آنلاین به کار گرفته شده‌اند.

شاباک نگران اقدام مشابه عاملان خارجی برای ایجاد دوباره مجادلات سیاسی پیش از انتخابات اول نوامبر است و این که، مردم عادی نیز در اثر مجادلات کلامی سیاستمداران علیه رقبای سیاسی، آشوب به پا کنند و مجادلات، منجر به خشونت شود.

در همین حال، ناصر قندیل ناصر قندیل، سیاستمدار لبنانی و سردبیر نشریه البنا درباره پیام انتصاب مسئول جدید ایران در موساد چیست؟ گفت: صهیونیست‌ها بازی را در منطقه باخته‌اند. از سال۲۰۰۰ تاکنون، بار‌ها شاهد خانه‌تکانی در بخش ایران سازمان موساد بوده‌ایم. هر بار، زمان انتصاب مقام جدید سازمان موساد، منابع امنیتی و رسانه‌ای رژیم اشغالگر قدس تلاش کردند آن انتصاب را معنادار و نمادی از حرکت ضدایرانی رو به جلو در این مجموعه تاریک تلقی کنند. اما در عمل هر یک از این مقامات درنهایت قربانی رصد هوشمندانه و مواجهه همه‌جانبه تهران با استراتژی‌های ترکیبی خود شدند. ایران در طول سال‌های اخیر ماهیت جنگ ترکیبی دشمنان و مجاری مهار آن را به‌خوبی رصد کرده و اجازه مانور بیشتر را در این حوزه به تل‌آویو نداده است. سال‌های گذشته و اخیرا، جمهوری اسلامی ایران بار‌ها با انجام عملیات ناگهانی، عمیق و غیرقابل پیش‌بینی، محاسبات موساد را بر هم زده است. بدیهی است این سرنوشت در انتظار مقامات جدید سازمان جاسوسی رژیم اشغالگر قدس خواهد بود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:۳۰ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر:۱۴۰۱۰۵۳۰۰۰۰۱۰۹، www.farsnews.ir/ سایر منابع .
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین