پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
موساد هفته گذشته بیانیه بی‌سابقه‌ای را منتشر کرد که در آن از انتصاب تاریخی دو زن در هیئت رهبری عالی خود خبر داد. فردی به نام K یکی از کارکنان قدیمی موساد مسئولیت میز ایران را در موساد برعهده گرفته و مسئولیت مقابله با خطرناک‌ترین دشمن اسرائیل از جمله تهدید هسته‌ای را بر عهده دارد.
شعار سال: انتصاب دو زن در مناصب بسیار ارشد در موساد پیامی قوی به سایر سیستم‌های امنیتی اسرائیل ارسال می‌کند مبنی بر آن که اوضاع در حال تغییر است. همان طور که پیش بینی و گزارش شد «دیوید بارنیا» رئیس موساد در تاریخ ۲۵ آگوست از سایه بیرون آمد تا توافق قریب الوقوع هسته‌ای با ایران را محکوم کند. بارنیا در روز‌های اخیر نخست وزیر «یائیر لاپید» و دیگر مقام‌های ارشد اسرائیل را در جریان توافق در حال ظهور با ایران قرار داده و چندین جلسه توجیهی نادر با خبرنگاران برگزار کرده است.

موساد در حالی که جنگ سایه خود با ایران را دنبال کرده، در ماه‌های اخیر نمایشی فمینیستی را با انتصاب زنان در سطوح و رده‌های مهم و عالی رتبه موساد اجرا کرده است.

موساد هفته گذشته بیانیه بی‌سابقه‌ای را منتشر کرد که در آن از انتصاب تاریخی دو زن در هیئت رهبری عالی خود خبر داد. فردی با نام مستعار A یک نیروی باسابقه موساد که در رده‌های عمدتاً متشکل از مردان موساد قرار گرفته بود، اکنون ریاست اداره اطلاعات موساد (همتای رئیس اطلاعات نظامی) را برعهده دارد. هم چنین، فردی به نام K یکی از کارکنان قدیمی موساد مسئولیت میز ایران را در موساد برعهده گرفته است.

موساد هرگز انتصاب‌های ارشد را اعلام نمی‌کند مگر انتصاب مدیرش که تنها نام او در سلسله مراتب موساد مجاز به انتشار است. اشاره به نام سایر اعضای موساد ممنوع است.

زنان در بیش از هفت دهه گذشته در نیرو‌های دفاعی اسرائیل (IDF)، در آژانس امنیت عمومی (شین بت) و موساد فعالیت کرده‌اند برخی از آنان به رتبه‌های بالایی رسیده‌اند، اما هرگز به مرحله کسب مقام‌های عالیرتبه آن نهاد‌ها نرسیده بودند. به طور کلی، زنان در مناصب ارشد نقش‌های مشاور، منابع انسانی یا ستاد کل را بر عهده دارند. سرلشکر «اورنا باربیوای» زنی که در ارتش اسرائیل به رتبه برتر رسید ریاست اداره منابع انسانی آن را بر عهده داشت و اکنون به عنوان وزیر اقتصاد فعالیت می‌کند.

ارتش اسرائیل به تدریج موقعیت‌های آموزشی میدانی را برای زنان باز کرده است، اما تعداد بسیار کمی از زنان در نقش‌های عملیاتی و رزمی خدمت می‌کنند.

یک منبع امنیتی اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود به «المانیتور» می‌گوید: «هر دو زن منصوب شده به سادگی بهترین، واجد شرایط‌ترین و مناسب‌ترین افراد بودند. انتصاب آنان بذل و بخشش نبوده است. این دو زن بهترین افراد در بین تمام مردانی بودند که در طول سال‌های طولانی پیشرفت خود در رده‌های مختلف با آنان رقابت کردند».

اسرائیل از سال ۱۹۴۸ در جهت مذهبی‌تر و محافظه‌کارانه‌تر حرکت کرده است. زنان توسط تعداد فزاینده‌ای از جوامع و سازمان‌های مذهبی از رهبری عمومی و مناصب پرنفوذ کنار گذاشته شدند و در گردهمایی‌های عمومی که توسط چنین گروه‌هایی سازماندهی می‌شوند جدا از مردان حضور داشته‌اند. انتصابات عالی رتبه اخیر زنان در معتبرترین آژانس امنیتی اسرائیل یعنی موساد به ویژه در این حوزه کاری، امری غیر معمول محسوب می‌شود.

یک منبع اطلاعاتی ارشد اسرائیلی که نخواسته نامش فاش شود به «المانیتور» می‌گوید: «شما باید اهمیت این اقدام را درک کنید. این دو زن در محرمانه‌ترین جلسات موساد شرکت می‌کنند. این اولین بار است که تصمیم گیران ارشد اسرائیل، در مورد چنین مسائل امنیتیِ حیاتی‌ای، زنان خواهند بود. آنان نه تنها برنامه‌ریزی اطلاعاتی را بررسی می‌کنند بلکه توصیه‌های موساد را نیز به تصمیم گیرندگان انتقال می‌دهند. این اتفاق پیش‌تر هرگز رخ نداده بود».

با این وجود، اسرائیل یک جامعه نظامی و تحت سلطه مردان با تعداد کمی از زنان در مناصب عالی باقی مانده است. تنها زنی که اسرائیل را رهبری کرد «گلدا مایر» نخست وزیر اسبق بود. در قدرت بودن او نیز پدیده‌ای زودگذر و ناشی از شرایط سیاسی آن روز‌ها بود. با این وجود، اکنون نام گلدا مایر بیش‌تر به دلیل نتایج فاجعه جنگ اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۷۳ میلادی در دوران ریاست‌اش تداعی می‌شود. آیا اقدام اخیر و بی‌سابقه بارنیا در انتصاب زنی به عنوان رئیس میز ایران، می‌تواند زمینه ساز انتخاب رئیس بعدی موساد از میان زنان باشد؟

رئیس اطلاعات موساد با نام A یک معاون زن نیز در کنار خود به نام H دارد. موساد اکنون چهار زن را در نقش اصلی و هدایت کننده در اختیار دارد. A و K به عنوان روسای بخش و دو معاون دیگر که یکی از آنان در نقش غیر عملیاتی فعالیت می‌کند. رئیس میز ایران فعالیت موساد علیه ایران از جمله جنبه‌های فنی، لجستیکی و عملیاتی را هدایت می‌کند. همکار او در رأس بخش اطلاعات بر گردآوری، تدوین و ارائه اطلاعات جمع آوری شده توسط موساد در سراسر جهان نظارت دارد. آنان همراه با یکدیگر نقش‌های عملیاتی اصلی موساد (به غیر از نقش مدیر عملیات) را بر عهده دارند. «نفتالی بنت» نخست وزیر پیشین هر دو انتصاب را تایید کرده بود.
 
آمار عجیب یک کارشناس از افزایش خرابکاری صهیونیست‌ها علیه ایران:
منصور براتی کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی در برنامه شیوه در شبکه چهار گفت: اقدام به حملات سایبری، خرابکاری هسته‌ای و اقدام به ترور مقامات ایرانی از ۲۰۱۹ تاکنون، از نظر کمی به اندازه اقدامات از ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ بوده است.
تعداد بازدید : 3

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار:۵ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۷۰۸۳۴، fararu.com . سایر منابع .
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۲۲
0
0
تیپ چهارم حملات را هم اضافه کنید. کارشکنی های بین المللی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین