پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس گفت: اگر به قزوین در حوزه آبخیزداری و تامین آب توجه نشود، خشکسالی یا عواقب خشکسالی‌ها ریزگرد‌هایی را ایجاد می‌کند که چشم تهرانی‌ها را کور خواهد کرد و در کنار تهدید امنیت غذایی شمال غرب کشور تهدیدات زیست محیطی را هم به همراه خواهد داشت.
شعار سال: فاطمه محمدبیگی در جلسه با وزیر جهاد کشاورزی که صبح امروز در سالن جلسات جهاد کشاورزی برگزار شد، گفت: در استان زمینه خوبی از انسجام و مدیریت در حوزه مدیران اجرایی و مجمع نمایندگان وجود دارد و در جلسات مشترک با مدیران استانی به مفاهمه‌های خوبی می‌رسیم و با انسجام می‌توان بزرگترین پروژه‌ها را داشت.

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس عنوان کرد: قزوین از بازوان سلامت و امنیت غذایی کشور است و در تولید ۱۶ محصول کشاورزی در کشور رتبه یکم تا ششم را دارا است و در برخی محصولات تولید حداقل ۹۰ درصدی دارد.

وی ادامه داد: قزوین با وجود اینکه یک درصد پهنه و ۱.۵ درصد جمعیت کشور را دارا است در برخی محصولات مهم مثل مرغ و گوشت ۴ تا ۱۰ درصد پروتیئن کشور را تامین می‌کند و از این رو ظرفیت یک و یک نیم درصدی نیست و باید در برخی زمینه‌ها به صورت ملی دیده شود، که البته در سفر امروز و توجه به توسعه فرودگاه کشاورزی این نکته دیده شد.

محمدبیگی اظهار کرد: در حوزه کشاورزی انتظار داریم به ادوات کشاورزی و همچنین تسهیلات و نیروی انسانی و تبدیل وضعیت‌ها در استان توجه شود، چرا که بخش کشاورزی قزوین در حوزه‌های مختلف به شدت از کمبود نیرو رنج می‌برد.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی به عنوان نگهبان دشت عظیم قزوین در کشور است که این دشت تامین کننده سلامت و امنیت غذایی ۳۳ میلیون نفر جمعیت تهران و شمال غرب کشور است و باتوجه به تاکیدات رهبری و رئیس جمهور بر احیای آب و خاک دشت قزوین باید بصورت ویژه دیده شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۳ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۲۷۰۲۱۴، www.ilna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین