پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
با دستور وزیر جهاد کشاورزی و سفر مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور به قزوین، بررسی وضعیت کشاورزی برای احیای دشت قزوین کلید خورد. منتقدین این برنامه را با رویکرد انتقادی می نگرند.

شعار سال: قاسمی مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور صبح روز پنجشنبه برا‌ی بررسی وضعیت کشاورزی دشت قزوین و بازدید از ظرفیت‌های این منطقه به قزوین سفر کرد.

در نشستی که برای بررسی نحوه احیای دشت قزوین در پی تاکید وزیر جهادکشاورزی در سالن جلسات باغستان تشکیل شد گزارشی از وضعیت گذشته و حال دشت قزوین توسط کارشناسان ارائه شد.


احیای دشت قزوین کلید خورد
در این نشست میثم پیله فروش معاون اقتصادی استانداری و رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، معاونان سازمان جهاد و کارشناسان آب منطقه‌ای نیز حضور داشتند.

رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این نشست اظهارداشت: دشت قزوین یک ثروت بزرگ و امانتی ارزشمند است که بعنوان بزرگترین دشت کشور در تامین امنیت غذایی مردم نقش مهمی دارد.

وی افزود: در ۵۰ سال گذشته این دشت در ردیف مهمترین دشت‌های کشور بوده و امروز با تولید ۴ درصد محصولات کشاورزی کشور اهمیت این منطقه کشاورزی دوچندان شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: دشت قزوین در دهه‌های گذشته و دوران خود نیز از الگو‌های موفق کشت برخوردار بوده، ولی به مرور زمان و با انحلال سازمان عمران دشت قزوین دچار بحران شده و در حال حاضر به دشت بیماری تبدیل شده که برای احیای آن باید تدبیر کرد.

وی گفت: بیابانی شدن ۱۰ هزار هکتار از اراضی دشت و کاهش منابع آب زیرزمینی و اجرای کشت با ۳۰ درصد ظرفیت آب سد از چالش‌های مهم این بخش است.


احیای دشت قزوین کلید خورد
افلاطونی تصریح کرد: پس از رهنمود مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت دشت قزوین خوشبختانه در سفر رئیس جمهور به استان نیز این موضوع مورد توجه جدی قرار گرفت و دو بار به وزیر جهاد کشاورزی مسئله احیای دشت یادآوری شد که خوشبختانه در سفر اخیر وزیر محترم جهاد کشاورزی به قزوین، ایشان نیز دستور اکید صادر کردند تا با برنامه ریزی مدون برای احیای این دشت مهم اقدام کنیم.

وی اظهارداشت: موضوع احیای دشت قزوین بسیار پیچیده و مهم است و باید ببینیم با ایده پردازی جدید چه باید کرد و آیا استفاده از تجارب گذشته سازمان عمران، شرکت‌های دانش بنیان، تکنولوژی روز و تجارب جهانی می‌تواند به احیای دشت کمک کند؟

افلاطونی بیان کرد: جنس خاک و حاصلخیری دشت قزوین بی نظیر است و وجود ۱۵ آبخوان در دشت که ۶ مورد آن اجرا شده و خطر فرونشست و مصرف زیاد آّب از چالش‌هایی است که باید برای آن فکری کرد.

وی گفت: با نقشه راه و بازتعریف برنامه‌های مناسب با وضعیت اقلیم و شرایط منطقه امیدواریم با کمک کارشناسان بتوانیم گام ارزشمندی برای احیای دشت برداریم.


احیای دشت قزوین کلید خورد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اظهارداشت: سفر مدیرعامل شرکت خدمات مهندسی آب و خاک کشور برای آغاز عملیات مطالعه احیای دشت قزوین را مغتنم می‌شماریم و امیدواریم بتوانیم کار‌های اجرایی را نیز بسرعت آغاز کنیم.

پس از این جلسه قاسمی برای بازدید از دشت الله آباد، سد خاکی شاکین و نمونه‌ای از طرح‌های آبیاری مدرن عازم دشت قزوین شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۱۰ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۷۱۴۸۶، www.borna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
0
دشت قزوین مرد و تمام شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین