پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۲۲۸
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۵
ساداتی نژاد بعد از کلی مقدمه چینی، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال آینده زراعی را ۱۱ و نیم اعلام کرد و از دادن هزار و پانصد تومان یارانه کشت حمایتی صحبت کرد. در واقع، پرداختی گندم به کشاورزان در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۳ هزار تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که در حال حاضر، دلال‌ها، گندم را به قیمت ۱۵ هزار تومان از سطح بازار جمع می‌کنند؟ آیا با این سیاست گذاری و قیمت تضمینی، انتظار تحویل گندم به دولت را داریم؟ آقای ساداتی نژاد بفرمانید که واردات گندم در سال جاری، کیلویی چند تمام می‌شود؟

شعار سال: وزیر جهاد کشاورزی در برنامه صف اول رسانه ملی، قیمت خرید تضمینی گندم برای سال ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

 وزیر جهاد کشاورزی گفت: طبق شورای قیمت گذاری، قیمت خرید تضمینی گندم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به علاوه هزار و ۵۰۰ تومان نیز به یارانه کشت گندم برای سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ پرداخت خواهد شد.

آقای ساداتی نژاد گفت: بر اساس قانون تیر ماه زمان اعلام قیمت خرید تضمینی است، اما امسال با توجه به جنگ اوکراین، شرایط خاصی در امنیت غذایی به وجود آمد و در جهان شاهد نوسانات قیمت گندم بودیم، لذا تعیین قیمت گندم امسال با توجه به شرایط ویژه اعلام شده.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه: عمدتا تعیین قیمت در ابتدای فصل زارعی انجام می‌شود گفت: قیمت گندم در شهریور ماه سال گذشته ۷ هزار و پانصد هزار تومان اعلام شد، اما با توجه به شرایط جهانی مجدد در فروردین قیمت گندم اصلاح شد.

ساداتی نژاد تصریح کرد: بر اساس سیاست حمایتی، در جلسه کارشناسی شورای قیمت گذاری قیمت خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ تعیین شد؛ که طبق جمع بندی نهایی در شورای قیمت گذای ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گندم + هزار و ۵۰۰ تومان هم به یارانه کشت گندم پرداخت خواهد شد.

تعداد بازدید : 68
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار:۱۷ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۳۵۶۹۱۳۷، www.iribnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین