پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۷۷
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۶
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اگر رهبری اجازه دهند، صدها هزار نفر از جوانان آمادگی حضور در جبهه مقاومت را دارند
شعارسال: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: اگر رهبری اجازه دهند، صدها هزار نفر از جوانان آمادگی حضور در جبهه مقاومت را دارند

** نیم نگاه

- فرمانده کل سپاه: بسیج حتماً در قالب حزب و جریان عمل نخواهد کرد

- بسیج جناحی نیست اما در جناح انقلاب است و با جبهه ضدانقلاب مقابله می‌کند

- کسی که به فرمایشات و راهکارهای رهبری در مسائل اقتصادی عمل نمی‌کند و آن را قبول ندارد چگونه خود را انقلابی می‌داند؟

- جوانان زیادی از آنجا که جبهه مقاومت اسلامی را جبهه دفاع از انقلاب اسلامی می‌دانند، مشتاق هستند در این میادین حضور پیدا کنند که البته فعلاً این امکان فراهم نیست

فرمانده کل سپاه درخصوص ادامه برجام پس از تمدید تحریم‌های امریکا علیه ایران گفت: سپاه بخشی از نظام است و هرچه رهبری، دولت و مجلس تصمیم بگیرند سپاه هم عمل خواهد کرد.

به گزارش فارس، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری در حاشیه جشنواره مالک اشتر بسیج که در مجموعه 5 آذر تهران برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران درخصوص موضوع حضور نیروهای ایرانی در عراق هم گفت: نیروهای عراقی و حشدالشعبی، نیروهای بسیار توانمندی هستند که اکنون خودشان در موصل می‌جنگند و نیازی به حضور نیروهای ایرانی نیست. به گفته وی، جوانان زیادی از آنجا که جبهه مقاومت اسلامی را جبهه دفاع از انقلاب اسلامی می‌دانند، مشتاق هستند در این میادین حضور پیدا کنند که البته فعلاً این امکان فراهم نیست.

* حزب برای غربی‌هاست

سردار جعفری همچنین طی سخنانی در جشنواره مالک اشتر بسیج که روز پنجشنبه در تهران برگزار شد، تأکید کرد: بسیج شجره طیبه‌ای است که بقای انقلاب اسلامی به آن وابسته است. به گفته وی، جهاد فرهنگی و سیاسی و اقتصادی خیلی سخت‌تر از جهاد در عرصه‌های سخت است.

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر این نکته که رهبری فرمودند بسیج جناحی نیست ولی این را خیلی‌ها نمی‌فهمند، افزود: امروز مسائل سیاسی در اغلب گروه‌ها و جریان‌ها قابل درک است. موضوع حزب و جریان برای غربی‌هاست و متعلق به انقلاب اسلامی نبوده است. جعفری اضافه کرد: در جریان اسلام شیعی که خط روشن است خیلی بحث حزب و اینها قابل طرح نیست و بسیج هم حتماً در قالب حزب و جریان عمل نخواهد کرد و در مقابل جریان دیگری خواهد ایستاد که جریان ضدانقلاب است. بسیج جناحی نیست اما در جناح انقلاب است و با جبهه ضدانقلاب مقابله می‌کند.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: در نظام اسلامی و انقلاب اسلامی یک نفر تعیین شده تا خطوط و جهت اصلی و حرکت مسیر انقلاب اسلامی را مشخص کند که آن هم ولی فقیه است و ضد انقلاب از نظر ما و بسیج کسی باید باشد که مسیر تعیین شده توسط رهبری را قبول ندارد.

جعفری با بیان اینکه به فرموده حضرت امام(ره)، انقلاب همیشه از داخل ضربه خورده است، گفت: کسی که به فرمایشات و راهکارهای رهبری در مسائل اقتصادی عمل نمی‌کند و آن را قبول ندارد چگونه خود را انقلابی می‌داند؟ یا در مورد رابطه با امریکا و غرب که رهبری هشدار می‌دهند، برخی نه تنها به آن توجه نمی‌کنند بلکه به دنبال اصلاح آن هستند یعنی می‌خواهند در مسیر تعیین شده انقلاب، اصلاحات انجام دهند حالا ما چطور اینها را انقلابی بدانیم؟ فرمانده کل سپاه تأکید کرد: اساس انقلاب اسلامی دفاع از مسلمانان و مظلومان است اما برخی می‌گویند ما چه کار به لبنان و سوریه و یمن داریم یا اینکه امریکا و اسرائیل و عربستان خائن چکار می‌کنند. ما باید فقط به فکر مردم خودمان باشیم. وی تصریح کرد: مگر می‌شود انقلاب اسلامی به فکر ملت‌های مظلوم و ظلم‌ستیزی نباشد؟ جالب است که این افراد خودشان را هم انقلابی می‌دانند.

* سخنان سرلشکر باقری

سردار سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز طی سخنانی در جشنواره مالک اشتر بسیج با بیان اینکه حضرت امام(ره) بسیج را ایجاد کرد و این بسیج مایه عزت و اقتدار نظام شد، گفت: بسیج بیشترین نقش را در ارتقای امنیت و فرهنگ و اقتصاد و... در انقلاب اسلامی داشته است. باقری با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع بسیجیان گفت: اصول پنج‌گانه‌ای که رهبری درباره بسیج فرمودند، تبدیل به منشور بسیج خواهد شد و بسیجیان به عنوان دستورالعمل آن را اجرا خواهند کرد. باقری ادامه داد: همین امروز در سوریه، همان تعداد اندکی که برای دفاع از حرم اجازه حضور یافتند، نشان دادند که بسیجیان نخبه‌ترین رزمندگان و گل سرسبد دفاع از مقاومت هستند و اگر رهبری اجازه دهند، صدها هزار نفر از این جوانان آمادگی حضور در جبهه مقاومت را دارند. وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بسیج در کمک به دولت در حوزه‌های عمرانی و سازندگی اقدامات بزرگی کرده است و دولت نیز باید روز به روز بیشتر از بازوی توانمند کشور در قالب بسیج برای پیشبرد اهداف کشور بهره ببرد. در این مراسم از خانواده شهید نوروزی از شهدای مدافع حرم نیز تقدیر شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 21، تاریخ انتشار: شنبه 6 آذر 1395، شماره: 6368.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین