پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۹
وزیر دفاع گفت: شاید برخی کارها قرار بود بیست سال پیش انجام شود که انجام نشده بود، اما در این سه سال انجام شد.

شعار سال:

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع، با تبریک هفته بسیج گفت: در نشستی که با رهبر انقلاب داشتیم، معظم‌له حکم کردند که سلام ایشان را به کارکنان این وزارتخانه تقدیم کنم. همچنین فردا روز نیروی دریایی ارتش است که این روز را به ارتش و نیروی دریایی تبریک می‌گویم.

وی افزود: انقلاب دارای ابعادی است که این ابعاد همواره خشم دشمنان را در پی دارد و تا زمانی که این آرمان‌ها در پهنه کشور وجود دارد, دشمنی دشمنان تداوم دارد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه ملت ما همیشه در یک درگیری تمام عیار با دشمنان به سرکردگی آمریکاست، خاطرنشان کرد: این ملت همواره باید آماده باشد تا از باورها و اسلام دفاع کند و این دفاع مستلزم این است که ملت همواره آگاهی داشته و مقابله و بازدارندگی داشته باشد تا دشمن همواره در ترس باقی بماند.

وزیر دفاع تصریح کرد: بسیج یک امری است که هر دولتی سر کار باشد یا در هر فضایی، اقدامی بخواهد علیه کشور صورت گیرد, حضور بسیج ضروری است.

وی با اشاره به اینکه آحاد ملت ما بسیجی هستند و بسیجی کسی است که از همه ظرفیت‌های کشور دفاع کند، گفت: بسیج در یک بستر تکاملی تاکنون مسیر خودش را طی کرده و در دوران مبارزه ملت در یک صف به میان آمدند و با رژیم طاغوت مقابله کردند و بسیج از همان زمان به وجود آمد.

سردار دهقان تاکید کرد: بسیج در دوران استقرار نظام در مورد غائله‌هایی که رخ داد در میدان بود، البته اوج بسیج در دوران دفاع مقدس بود.


وزیر دفاع افزود: بعد از پیروزی در جنگ, عرصه‌های متفاوتی بود و دیگر ما درگیر عرصه نظامی نبودیم، بلکه تهاجم فرهنگی و جنبه‌های علمی و تقویت ساخت قدرت درونی مطرح شد که در این دوران هم بسیجیان وارد شدند و زمینه‌های ایجاد تعالی را بر عهده گرفتند.

وی در ادامه گفت: تهاجم فرهنگی برای استحاله درونی نظام و جدا کردن جوانان از نظام صورت گرفته بود که بسیج توانست در این عرصه به میدان آمده و زمینه‌های این اقدام آنها را از بین برد.

سردار دهقان با اشاره به اینکه بسیج تضمین‌کننده حیات و تداوم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: هر جایی که احساس شود کم توجهی و بی‌توجهی شده, بسیج به میدان می‌آید.

وزیر دفاع با بیان اینکه امروز اگر از بازدارندگی و عامل قدرت صحبت می‌کنیم و دشمنان نگران از مواجهه با ما هستند, این ناشی از تجربه و قدرت ملت ایران است، خاطرنشان کرد: وجه ممیزه بسیج پیشتازی، آمادگی، بصیرت و ایمان است که آن را در صحنه‌های مختلف موفق کرده است.

وی افزود: معتقدیم که تنها راهی که می‌تواند ما را از تمام گردنه‌های فرارو عبور دهد, اتکای به بسیجیان و فرهنگ بسیج است. آنچه ما را نجات داده و ادامه حرکت انقلاب را تضمین می‌کند, فرهنگ بسیجی است. تنها عنوان بسیجی بودن کفایت نمی‌کند و بسیج باید همواره آمادگی‌های خود را در حوزه‌های مختلف آماده‌تر کند.

وزیر دفاع تاکید کرد: امروز در سوریه، عراق و یمن آنچه انجام می‌شود، این است که ملت‌ها با همین اعتقاد بسیجی به میدان آمده و با شرورترین افراد مقابله می‌کنند و آن چیزی که این ملت‌ها را نگه خواهد داشت, عمین وحدت فعلی است.

سردار دهقان با اشاره به اینکه امروز کسانی که در کشورهای منطقه باید پرچم سفید شکست را بالا ببرند، متجاوزان هستند، تصریح کرد: روحیه و فرهنگ بسیجی است که پیچیده‌ترین کارها را برای ما در وزارت دفاع محقق کرده و من با همین روحیه بسیجی کارهای بزرگی را از همکارانم خواسته‌ام که انجام شده و ما امروز کارهای بر زمین مانده یک و نیم دهه اخیر را انجام داده‌ایم؛ شاید برخی کارها قرار بود بیست سال پیش انجام شود که انجام نشده بود، اما در این سه سال انجام شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بایستی این باور در همه به وجود بیاید که اگر امروز ما بزرگ‌ترین مشکل‌مان را اقتصاد می‌دانیم, ما برون رفتی از این مشکل نداریم الا با تفکر بسیجی و اقتصاد مقاومتی.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 6 ذر 1395، کد مطلب: 1250414 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
شکست که پرچم نداره سردار- پرچم شکسته سفید یعنی اسیر شدن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۸
0
0
اگر موفقیت و سربلندی بسیج را می خواهیم باید جوانان را در اقتصاد یاری کنیم و با کمک های ارایه شده به آنها ، روحیه بسیجی را در آنها تقویت نماییم.
بسیج واقعی زمانی تحقق میابد که جوان ما از درون بسیجی شده باشد. نه اینکه یک لباس خاکی و یک اسلحه در دست داشتن را نشان بسجی شدن بدانیم.
بسیج زمانی لشکر خدا می شد که تک تک اعضایش لشکر خدا شده باشند. نفس سلیم را در آنها نهادینه کرده باشیم.
بسیج و بسیجی پروری کار بسیار حساسی است.آنقدر حساس که بسیاری از دوستان، شایستگی مداخله در این حوزه را نخواهند داشت.
بسیج واقعی ، یکی از ریشه های اصلی انقلاب اسلامی است. مطمئن هستم که ما بسیج تشکیلاتی نمی خواهیم. ما اول بسیج واقعی و درونی می خواهیم و بعد بسیج تشکیلاتی شده و ساختارمند.
اولویت ها رافراموش نکنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین