پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۰۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
مجید ولدان سرپرست پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی از برنامه این پارک برای حمایت سلسله مراتبی از شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی در سطوح مراکز رشد، دهکده ها و پارک صحبت نموده و بیان داشته است که ظرف سه ماه آینده، فناوری های مورد نیاز بخش کشاورزی را استخراج نموده و شرکت های فراهم کننده و آماده به خدمت د آن حوزه ها را مورد حمایت خاص قرار می دهیم. بنظر می رسد که این طرز برداشت خطی، با حقیقت بازار فناوری و نوآوری تا حدی زاویه داشته و حساسیت کافی به چند مولفه بازرگانی داخلی و خارجی ، تحریم ها ، زایش فناوری در سطح تجاری، افق فعالیتی شرکت های فناورانه و ریسک های آنها و مواردی همانند ، ندارد.

شعار سال: مجید ولدان سرپرست پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی بیان داشت که اولویت‌های فناورانه بخش کشاورزی ظرف سه ماه آینده به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و جامعه نخبگان و ایده‌پردازان اعلام می‌شود. برخی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، محصولی را تولید یا خدمتی را ارایه می‌کنند که منطبق با نیاز‌های اولویت‌دار بخش کشاورزی نیست و از این رو ما در حال احصای اولویت‌ها و نیاز‌های فناورانه بخش کشاورزی هستیم و در آینده نزدیک این اولویت‌ها را به طرق مختلف اعلام می‌کنیم.

اعلام اولویت‌های بخش کشاورزی به شرکت‌های دانش‌بنیان تا سه ماه آینده

سرپرست پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی اظهار داشت، اگر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور منطبق با نیاز‌های واقعی و اولویت‌دار بخش کشاورزی شکل گیرند مورد حمایت پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی قرار خواهند گرفت، ضمن آن که کمتر مشکل بازار را خواهند داشت و چنانچه محصول یا خدمت آن‌ها خارج از اولویت‌های اعلام شده باشد، حمایت نمی‌شوند. وی موضوعاتی همچون ارتقای بهره‌وری، صرفه‌جویی در مصرف آب، تولید بذور ارقام پرمحصول و مقاوم به بیماری‌ها، سموم کم‌خطر و آفتکش‌های بیولوژیک را از اولویت‌ها و نیاز‌های بخش کشاورزی نام برد.

اعلام اولویت‌های بخش کشاورزی به شرکت‌های دانش‌بنیان تا سه ماه آینده

ولدان با بیان این که هدف از راه‌اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع‌طبیعی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ارتقای توان رقابتی آن‌ها با شرکت‌های سایر بخش‌های اقتصادی است، اظهار داشت، فلسفه وجودی زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری، کاهش مخاطرات و تاثیرپذیری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور از عوامل خطر متاثر بر آن‌ها است. بر اساس نرم بین‌المللی، حدود ۸۵ درصد فناوری‌ها و دانش‌های فنی پدید آمده در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی، موسسات و مراکز تحقیقاتی، محکوم به مرگ در دره فناوری هستند و به بازار نمی‌رسند و از این رو، زیست‌بوم‌های فناوری و نوآوری و پارک‌های علم و فناوری ایجاد شده‌اند تا به عنوان پلی مطمئن بر روی دره مرگ فناوری عمل کنند و احتمال شکست شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور را به حداقل ممکن کاهش دهند.

اعلام اولویت‌های بخش کشاورزی به شرکت‌های دانش‌بنیان تا سه ماه آینده

سرپرست پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۳۵۰ شرکت دانش‌بنیان و فناور در ۲۸ مرکز رشد کشاورزی زیر چتر پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی قرار دارند؛ افزود: قرار است حداقل ۱۰ مرکز رشد کشاورزی از مراکز رشد مذکور به دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی و منابع طبیعی ارتقا یابند تا سبد خدمات قابل ارائه به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور تکمیل‌تر شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از اگرو فود نیوز . منتشره در 18 مهرماه 1401. کد خبر: 86764 . https://agrofoodnews.com./ سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
0
0
حرافی های مدیران دولت رو موافقم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
0
0
همش شعاره مثل اسم سایت شما شعار ساله
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین