پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۹
وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق امروز (یکشنبه) اعلام کرد، شکایت‌هایی را نزد پلیس بین الملل (اینترپل) علیه تعدادی از کشور‌هایی که مانع استرداد آثار باستانی قاچاق شده عراق شده‌اند، تنظیم کرده است.

شعار سال: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، احمد العلیاوی، سخنگوی این وزارتخانه اعلام کرد، وزارت فرهنگ، گردشگری و آثار باستانی عراق به عنوان بخشی از برنامه یک سال و نیم خود پیرامون استرداد آثار باستانی، ۱۷،۳۳۸ اثر را بازگردانده است که در نوع خود رقم چشمگیری است.

وی با بیان اینکه چندین عملیات استرداد آثار باستانی از کشور‌های خارجی در این وزارتخانه به ثبت رسیده است، گفت، برخی از این آثار سال‌ها پیش به سرقت رفته و برخی نیز به صورت تصادفی از زمین خارج شده‌اند.

العلیاوی گفت، عراق شکایت‌هایی را نزد پلیس اینترپل علیه برخی از کشور‌های خارجی تنظیم کرده تا آن‌ها را برای استرداد اشیاء باستانی تحت فشار قرار دهد.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار:۸ آبان ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۰۱۰۸۰۸۰۵۴۱۹، www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین