پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۳۸۶۵۱۷
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
ابراهیم‌بای سلامی استاد دانشگاه تهران در واکنش به طرح تمدید نشدن قرارداد برخی اساتید دانشگاه، به علت عدم احراز کیفیت علمی، نوشت: اگر قطع رابطه استخدامی من سیاسی نیست معاون حقوقی وزیر و رئیس محترم دانشگاه تهران به رسانه‌ها توضیح دهند.

شعار سال: ابراهیم‌بای سلامی، استاد دانشگاه تهران و نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به صحبت‌های معاون وزیر علوم و رئیس دانشگاه تهران که تمدید نشدن قرارداد برخی اساتید دانشگاه را عدم احراز کیفیت علمی اعلام کرده بود، نوشت: برحسب ارزیابی‌های علمی و پژوهشی هیات‌های ممیز اعضای هیات علمی پایه، سالیانه اینجانب رتبه ممتاز از سوی دانشگاه تهران اعلام شده است.

اگر قطع رابطه استخدامی من سیاسی نیست معاون حقوقی وزیر و رئیس محترم دانشگاه تهران به رسانه‌ها توضیح دهند.

گفتنی است که محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران درباره اعلام عدم همکاری دانشگاه با برخی اساتید خود گفته بود: برخی اساتید به تعهدات علمی خود عمل نمی‌کنند و این احتمال وجود دارد که جزو دوره پیمانی باشند و قراردادشان به دلیل اعلام گروه یا دانشکده تمدید نشود.

مساله عدم تمدید قرارداد همواره در دانشگاه وجود داشته و این موضوع یک شائبه سیاسی نیست. اگر یک شخص نتواند شاخص‌های علمی را کسب کند، به تعهدات مربوط به تدوین مقالات و کتب عمل کند، کیفیت لازم از منظر تدریس و مواردی از این دست را نداشته باشد، این مسائل با ماموریت‌ها و مسئولیت‌های دانشگاه سازگار نیست.

همچنین مرتضی فرخی، معاون حقوقی وزارت علوم درباره قطع همکاری با اعضای هیات‌علمی و اساتید از سوی برخی از دانشگاه‌ها اظهار کرد: آماری در ارتباط با اخراج اساتید دانشگاه‌ها پس از «اغتشاشات» اخیر وجود ندارد. اگر مواردی از اخراج اساتید مطرح می‌شود دلیل آن ناتوانی علمی و عدم دریافت پایه‌ها در زمان مقرر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۲۴ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۵۹۶۹۸۲، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین