پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 May 21
کد خبر: ۳۹۱۴۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۱
آموزش عالی کشور بدلیل درجا زدن در موج دوم توسعه آموزش عالی و مداخلات عجیب سهمیه ای در جذب دانشجو و بعضا جذب استاد، دچار نوعی سستی منجر به پس رفت ملموس شده است. خروجی های خوب این نظام نیز بدلایلی چند ، دست به مهاجرت شده و ترک وطن می کنند. در این آشفته بازار کدام عقل سلیم و اراده بیرون دانشگاهی ، افرادی هرچند خوب نظیر امیرحسن ثابتی و عباس موزن را برای تدریس وارد دانشگاه های تراز اول کشور می کند تا دامن زننده به بعضی نارضایتی ها باشند؟ از کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخواست می گردد با قید فوریت طرح سوال از دکتر زلفی گل را در دستور کار قرار دهند یا توضیحات رئیس دانشگاه صنعتی شریف درخصوص این ماجرا را درخواست نمایند.

شعارسال: امیرحسین ثابتی، مجری برنامه جهان آرا و عضو جبهه‌پایداری در رشته توئیتی نوشت که صبح امروز تعدادی از اکانت‌های فیک توییتر، کانال‌های اصلاح طلب و ضدانقلاب پروژه مشترکی را شروع کردند؛ چرا امیرحسین ثابتی قرار است از مهرماه در دانشگاه شریف درس انقلاب اسلامی را تدریس کند؟ چرا نباید در دانشگاه تدریس کنم؟ مگر قرار است با ۱۵ سال تحصیل در رشته علوم سیاسی از مقطع لیسانس تا فوق لیسانس و دکترا، بروم فیزیک کوانتوم درس بدهم؟ لذا ارتباط این مساله را با اخراج فلان استاد از این دانشگاه متوجه نمی‌شوم. چون نه قرار است رشته او را درس بدهم و نه قرار است در دانشگاه شریف هیات علمی شوم. چطور تدریس یک فارغ التحصیل علوم سیاسی در رشته انقلاب برایشان عجیب است، اما در برابر تدریس زبان عادل فردوسی پور در دانشگاه شریف تعجب نمی‌کنند و حتی برایشان مساله نیست؟ آن‌ها از اثرگذاری بنده حقیر ناراحتند. اهمیتی هم ندارد، چون این تازه اول کار است.

صلاحیت تدریس امیرحسین ثابتی و عباس موزن توسط کدام مرجع تائید شده است،زلفی گل را به مجلس بکشانید

بررسی‌ها نشان می‌دهد که نام استاد درس گروه ۱۶ انقلاب اسلامی با کد ۳۷۶۲۶ که قرار بود ویژه ورودی‌های ۴۰۲ و با تدریس امیرحسین ثابتی ارائه شود، فعلاً از روی سامانه edu برداشته شد و ظرفیت درس هم منفی یک نوشته شده که به معنی معلق بودن کلاس است. صحبت این است که اتفاقا امیرحسین ثابتی فرد مناسبی برای تدریس است. مشکل تا اینجای داستان نیست. سوال از آنجا شروع می‌شود که چه فرآیندی برای تائید صلاحیت تدریس ایشان در شریف طی شده است؟ چرا در شرایطی که این حجم حساسیت نسبت به برخی موضوعات وجود دارد، این انتخاب نابخردانه صورت گرفته است؟ رئیس دانشگاه صنعتی شریف، الزاما باید برای افکار عمومی توضیح داده و پاسخگو باشد.

داستان امیرحسین ثابتی تمام نشده که خبر می‌رسد قرار است عباس موزون، دیگر مجری صداوسیما به دانشجویان دانشگاه شریف درس «آیین زندگی» بدهد!

صلاحیت تدریس امیرحسین ثابتی و عباس موزن توسط کدام مرجع تائید شده است،زلفی گل را به مجلس بکشانید

عباس موزون هم فرد صاحب صلاحیت و مناسبی برای تدریس می‌تواند باشد و توانمندی‌های خود را در بسیاری از حوزه‌ها ثابت نموده است. اما بنظر شما توطئه‌ای برای ایجاد آشوب در ماه اخیر پشت چنین انتخاب‌ها و برنامه‌هایی نمی‌تواند نهفته باشد. موضوعی که عزیزان امنیت، باید بدان توجه خاص از خود نشان دهند.

*عارف از هیات جذب دانشگاه شریف استعفا داد

محمدرضا عارف عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام استعفای خود از هیات جذب دانشگاه شریف را اعلام کرد و گفت: روند حاکم بر هیات‌های جذب دانشگاه‌ها عملا باعث خروج نخبگان از دانشگاه‌ها می‌شود. بار‌ها چه در جلسات خصوصی و چه در سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های خود از روند حاکم بر هیات‌های جذب در دانشگاه‌ها گلایه کردم و درخصوص آقای دکتر شریفی زارچی که از اساتید موفق و نخبه دانشگاه صنعتی شریف است در هیات جذب دانشگاه مفصلا درخصوص تبعات عدم تمدید قرارداد اساتید نخبه‌ای همچون دکتر شریفی زارچی هشدار دادم و تاکید کردم که با اینگونه برخورد‌ها باعث ریزش نیرو‌های نخبه می‌شویم. وی با یاددآوری مواضع خود درخصوص لزوم عدم دخالت نهاد‌های بیرون از دانشگاه در مباحث درون دانشگاه، تاکید کرد: دخالت‌های مخرب نهاد‌هایی که هیچ ربطی به مسایل درون دانشگاه ندارند در مباحث درون دانشگاه، استقلال دانشگاه را مورد هدف قرار داده است و سال گذشته نیز در نامه‌ای به رئیس جمهور نسبت به تبعات برخورد‌های امنیتی با اساتید و دانشجویان هشدار داده بودم. به عنوان کسی که سال‌ها در دانشگاه فعالیت داشته ام، وضعیت موجود در نهاد‌های علمی کشور که بواسطه دخالت‌های مستمر نهاد‌های بیرون از دانشگاه تبدیل به یک اداره معمولی شده است را به هیچ وجه زیبنده آموزش عالی کشور نمی‌دانم.

*ممانعت از تدریس سردار علایی در دانشگاه تهران و رضا صالحی امیری در دانشگاه علوم و تحقیقات

بنا بر برخی اخبار دریافتی از تدریس سردار دکتر حسین علایی در دانشگاه تهران و دکتر رضا صالحی امیری در دانشگاه علوم و تحقیقات هم جلوگیری شده است. صالحی امیری سابقه وزارت ورزش و ارشاد و همچنین ریاست کمیته ملی المپیک را بر عهده داشته و سردار حسین علایی تا سال ۸۴ در سپاه فعالیت داشته و پس از آن مدیر عامل هواپیمایی آسمان و همچنین ریاست هییت مدیره شرکت ملی نفتکش ایران را بر عهده داشته است.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین