پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۳۹۳۹۲۱
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
محمد علی زلفی‌گل در نشست سراسری اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌ها گفت: اساتید معارف اسلامی در صف اول دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند چرا که باید پاسخگوی تمامی ابهامات نسل جوان و در برخی موارد پاسخگوی کم‌کاری‌های مسئولین باشند و ... . سوال اینجاست که آقای زلفی گل تا چه حد به این حرف خودش اعتقاد دارد؟ تا چه حد اساتید معارف ، تاریخ اسلام،ریشه های انقلاب،وصایا ، اخلاق اسلامی و دروسی از این جنس، توانایی و صلاحیت حرفه ای ورود به این حوزه را دارند؟ تا چه حد توانایی و تسلط بر تدریس تعاملی و مشارکتی با رویکردی انتقادی برای نسل جوان را دارند؟چقدر روی علم کلام و درایه ، تسلط دارند؟چقدر در خصوص شکیات ، ابهامات و چالش های نسل جوان، مطالعه نموده و به روز می باشند. اقای وزیر، در مسائل پایه ای، تعارف جایی ندارد. شما باید در این جلسه مطرح می کردید که برنامه سطح بندی و آزمون ادواری( هر سه سال یکبار) اساتید این گونه دروس را در دستور کار دارید. حتی حقوق این اساتید را هم اضافه تر ( با ضریب) پرداخت کنید، اما آدم غیر مناسب را وارد خط مقدم دفاع از انقلاب نکنید. چند درصد این عزیزان بنظر شما صلاحیت ادامه تدریس را دارند؟ لبخند ما نشانه تمسخر نیست ، علامت تاسف است.

شعارسال: محمد علی زلفی‌گل در نشست سراسری اساتید معارف اسلامی دانشگاه‌ها با قدردانی از نیرو‌های نظامی و انتظامی و تمام کسانی که در لباس خدمت جان خود را در سبد اخلاص گذاشته تا از جان و ناموس کشور دفاع کنند و امنیت و آرامش را به ما هدیه دهند، گفت: اساتید معارف اسلامی در صف اول دفاع از انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند چرا که باید پاسخگوی تمامی ابهامات نسل جوان و در برخی موارد پاسخگوی کم‌کاری‌های مسئولین باشند.

آقای دکتر زلفی گل، کسی حق حضور در خط مقدم دفاع از انقلاب اسلامی را دارد که صلاحیت این کار را داشته باشد وگرنه دایی ها ریش دارند و خاله ها، خط ابرو

وزیر علوم با اشاره به تدوین برنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری کشور در ابتدای تحویل وزارت تصریح کرد: زمانی که برنامه‌های وزارت را تدوین می‌کردیم فرمایشات مقام معظم رهبری، سند تحول دولت مردمی سیزدهم، رستاخیز علمی و تلاش برای مدیریت منابع انسانی، اقتصادی، علمی و... را مدنظر گرفتیم و بر اساس آن برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت خود را به رشته تحریر درآوردیم.

زلفی‌گل بیان کرد: توجه به بهره‌وری در آموزش عالی؛ دانشگاه پیشرو به جای دانشگاه پیرو، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری علمی، توجه به دانش و تولید اشتغال از طریق پارک‌های علم و فناوری و.. مواردی بود که در تدوین برنامه‌های وزارت علوم تحقیقات و فناوری به آن‌ها توجه شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های وزارت علوم می‌بایست باید به گونه‌ای باشد که دانش آموختگان ما دانا و عاقل باشند اظهار کرد: اگر قرار است از منابع داخلی خود در پیشرفت کشور استفاده کنیم باید استعداد‌ها را رشد دهیم و جامعه دانا ایجاد کنیم.

وزیر علوم با اشاره به زمان بر بودن و پلکانی بودن دستیابی و رشد دانایی گفت: جامعه دانا بر اساس عقل، قانون و علم در بستر فرهنگ ایجاد می‌شود و فرهنگ سالم بزرگ‌ترین سرمایه هر جامعه محسوب می‌شود چرا که فرهنگ‌اندیشه و انگیزه را ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: اولویت‌های ما در برنامه‌های تحویلی به دولت، مرجعیت علمی، دیپلماسی علم و فناوری و نوآوری، آموزش و پژوهش و برون داد هدفمند بوده است.

زلفی‌گل با اشاره به اقدامات انجام شده با هدف دستیابی به توسعه در حوزه علم و پژوهش و کارافرینی گفت؛ تأسیس معاونت فناوری و نواوری، تأسیس صندوق علوم تحقیقات و فناوری، راه‌اندازی سامانه نظام‌ایده‌ها و نیاز‌ها (نان)، اجرای طرح‌های شاگرد فناورپرور، ارتقا مرجعیت دیپلماسی و بهره‌وری علمی، طراحی نظام سنجش و انگیزش جدید، اجرای خاموش آمایش آموزش عالی، از سر‌گیری آموزش حضوری پس از دوسال کرونا، مدیریت اعتراضات دانشجویی۱۴۰۰، تأسیس پژوهشکده همسان فناوری‌های نوین علم و صنعت، طراحی و اجرای جشنواره بین‌المللی فناوری و نواوری خوارزمی، تأسیس پارک بین‌المللی ایران و ده‌ها برنامه دیگر از برنامه‌های شاخص اجرا شده و در حال اجرای وزارت علوم است.

زلفی‌گل با اشاره به این مطلب که ما در برنامه‌های خود در قسمت آموزش به سه رکن یاددهنده، یادگیرنده و محتوا توجه کردیم تصریح کرد: اجرای طرح امریه فناوری و کار آفرینی، دستیار فناوری، طرح ملی ترویج کارآفرینی، پذیرش دانشجوی استادمحور، بورس برگزیدگان المپیاد‌ها و رتبه‌های برتر کنکور، بورسیه صنعت، راه‌اندازی سامانه فرهنگ نما (فرنما) و ایجاد کارنامه فرهنگی، حمایت‌های انجمن‌های علمی، طرح منش استادی (مهارت‌های ناب شاگرد پروری)، جهش علمی بر مبنای عملکرد، طرح پژوهانه ویژه اساتید، دستورالعمل تدوین و تألیف کتاب‌های درسی با مطالعات تطبیقی ملی و فراملی، بازنگری سرفصل دروس برای اجرای همایش‌ها و طرح‌های آموزش مهارت محور و ده‌ها عنوان دیگر مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی در سه رکن یاد شده بوده است.

وی با اشاره به اینکه وزارت سعی دارد تا برنامه‌های توسعه‌ای و تشویقی خود را برای اساتید و دانشجویان افزایش دهد اظهار کرد: افزایش تعداد دانشمندان بین‌المللی یک درصد و دانشمندان دو درصد گویای بازدهی برنامه‌های اجرا شده در راستای توسعه علم و تشویق اساتید و دانشجویان در سطح وزارت علوم است.

وزیر علوم در پایان به پاسخ به سؤالات و ابهامات اساتید در حوزه‌های مختلف وزارت علوم پرداخت.

گفتنی است نشست سراسری مدرسان معارف اسلامی دانشگاه‌های کشور به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با حضور بیش از ۵۰۰ استاد معارف کشور در مجتمع فرهنگی هنری آدینه تهران به مدت دو روز در حال برگزاری است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت وزارت علوم، تاریخ انتشار: 28بهمن1402، کدخبر: 83246، www.msrt.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین