پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
مجتبی گهستونی پژوهشگر حوزه میراث فرهنگی خوزستان از تخریب و سرقت آجر نوشته‌های باستانی چغازنبیل خبر داد. آقای ضرغامی دقیقا داری در وزارت گردشگری چه کار می کنی؟ تا کی باید هر روز از هر گوشه کشور شاهد تخریب یا سرقت آثار باستانی کشور باشیم؟ اگر توان مدیریت ندارید خب واگذار کنید تا کار به اهل دلسوزش واگذار شود. اینهایی که تخریب و سرقت می شود یا در مرمت ها بی احتیاطی می شود ، تاریخ ماست فرهنگ ماست . به نسل آینده چه چیزهایی را باید تحویل دهیم؟ پاسخ دهید لطفا.

شعار سال: پژوهشگر حوزه میراث فرهنگی خوزستان از تخریب و سرقت آجر نوشته‌های باستانی چغازنبیل خبر داد.

مجتبی گهستونی خبرنگار و فعال حوزه میراث فرهنگی خوزستان دراین خصوص نوشت: نیایشگاه چغازنبیل نخستین اثر ثبت جهانی ایران در یونسکو درد‌های متعددی در پیکره خود دارد و هربار این زخم‌ها تازه‌تر می‌شود.

سرقت و تخریب آجر نوشته‌های باستانی چغازنبیل!

چندی پیش در بازدید از زیگورات چغارنبیل شاهد تخریب بخش‌هایی از آجر‌ها و کتیبه‌های باستانی به جای مانده از دوران ایلامی (قرن ۱۳ پیش از میلاد) در این بنا شدم و به دنبال آن موضوع را پیگیری و هربار با توجیه و جواب‌هایی مواجه می‌شدم.

اما وقعیت این بود که از روز‌های قبل از بازدید من، بخش‌هایی از آجر‌ها و کتیبه‌های باستانی به یادگار مانده از دوران کهن سرقت و تخریب شده بودند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت برترین ها، تاریخ انتشار:۶ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر:1290095، www.bartarinha.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین