پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۹۳۶
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۰
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس با استعفای علی محمد قلی‌ها معاون اجرایی مجلس موافقت کرد. او همچنین علیرضا شریفی را با حفظ سمت تا تعیین معاون اجرایی مجلس، مسئول تمشیت امور معاون اجرایی مجلس منصوب کرد.البته سایت مدارا مدعی است که؛ قلی‌ها در اصل از معاونت اجرایی مجلس برکنار شده است. ماجرای دلخوری قالیباف از قلی‌ها از آنجا آغاز شده که قلی‌ها بر خلاف نظرات قالیباف در جریان رای اعتماد به مهرداد بذرپاش عمل کرد.دلخوری قالیباف از قلی‌ها در انتخابات ریاست دیوان محاسبات شدت بیشتری یافت و قلی‌ها باز هم برخلاف نظر رئیس مجلس عمل کرد. قلی‌ها را می‌توان قربانی شکست قالیباف هم در رای اعتماد به بذرپاش که نزدیک به جبهه پایداری است و هم رای اعتماد نمایندگان جبهه پایداری به دستغیب نامید.

شعار سال: محمدباقر قالیباف با استعفای محمدعلی قلی‌ها معاون اجرایی مجلس موافقت کرد.

 رئیس مجلس با استعفای علی محمد قلی‌ها معاون اجرایی مجلس موافقت کرد. او همچنین علیرضا شریفی را با حفظ سمت تا تعیین معاون اجرایی مجلس، مسئول تمشیت امور معاون اجرایی مجلس منصوب کرد.

معاون اجرایی مجلس از معاونت‌های مهم مجلس شورای اسلامی است. اما در عین حال قالیباف بیشترین تغییر را در طول مسئولیت خود در این معاون داشته! محمدباقر قالیباف ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ سردار حمید اصلانی که در سوابق خود معاونت اجرایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز دارا بود، به عنوان معاون اجرایی خود منصوب کرد، اما بعد از ۶ ماه در ۲۸ آبان ۱۳۹۹ سردار اصلانی را برکنار و حسنعلی غفاری را به عنوان معاون اجرایی منصوب کرد. البته قالیباف برای اصلانی حکم جدید زد و او را رئیس مرکز حراست قوه مقننه انتخاب کرد که بعد از چند ماه اصلانی از این پُست کنار رفت و جای خود را به حسین عرفانیان داد.

۲۸ شهریور ۱۴۰۰ قالیباف دومین معاون اجرایی خود را نیز تغییر داد و علی محمد قلی‌ها داماد برادر منصور ارضی که پیش از این در زمان شهرداری قالیباف در تهران مدیرعامل مترو بود را به عنوان معاون جدید اجرایی منصوب کرد.

سومین معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی نیز بنا بر آنچه که در نامه سیدمحمد جواد شوشتری رئیس حوزه ریاست مجلس به تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ خطاب به مدیران معاون اجرایی مجلس اعلام شده است، از سمت خود استعفا داده، اما پیگیری‌های خبرنگار پارلمانی سایت مدارا حاکی از آن است که قلی‌ها در اصل از معاونت اجرایی مجلس برکنار شده است.

قلی ها معاون اجرایی مجلس، قربانی شکست قالیباف از جبهه پایداری شد؟
ماجرای دلخوری قالیباف از قلی‌ها از آنجا آغاز شده که قلی‌ها بر خلاف نظرات قالیباف در جریان رای اعتماد به مهرداد بذرپاش عمل کرد. قالیباف مخالف حضور بذرپاش در وزارت راه و شهرسازی بود و مجتبی توانگر نماینده تهران در مجلس و از نمایندگان نزدیک به قالیباف در توئیتی با انتقاد از بذرپاش نوشت چرا این‌قدر ولع قدرت داری؟

دلخوری قالیباف از قلی‌ها در انتخابات ریاست دیوان محاسبات شدت بیشتری یافت و قلی‌ها باز هم برخلاف نظر رئیس مجلس عمل کرد. پژمان پشمچی زاده معاون نظارت قالیباف که از یاران او در شهرداری تهران بود همراه با سیداحمدرضا دستغیب نماینده مجلس هشتم و نهم و از نمایندگان نزدیکان به علی لاریجانی دو گزینه ریاست دیوان محاسبات بودند که از سوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به صحن معرفی شدند، اما در نهایت باز هم آن طور که قالیباف در نظر داشت پیش نرفت و با حمایت جبهه پایداری دستغیب به ریاست دیوان محاسبات رسید و قالیباف شکست خورد.

قلی‌ها را می‌توان قربانی شکست قالیباف هم در رای اعتماد به بذرپاش که نزدیک به جبهه پایداری است و هم رای اعتماد نمایندگان جبهه پایداری به دستغیب نامید که البته بنابر شنیده‌های خبرنگار مدارا به وزارت راه و شهرسازی می‌رود تا یکی از معاونین کلیدی مهرداد بذرپاش در این وزارتخانه شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری مدارا، تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر:۲۳۴۲۸۱، www.modara.ir

اخبار مرتبط
برچسب ها: محمدباقر قالیباف ، موافقت محمدباقر قالیباف با استعفای محمدعلی قلی‌ها ، استعفای محمدعلی قلی‌ها معاون اجرایی مجلس ، علیرضا شریفی مسئول تمشیت امور معاون اجرایی مجلس ، معاون اجرایی مجلس چه وظایفی دارد؟ ، تغییر معاون اجرایی مجلس در زمان قالیباف ، سردار حمید اصلانی ، حسنعلی غفاری ، حسین عرفانیان ، علی محمد قلی‌ها داماد برادر منصور ارضی ، انتصاب علی محمد قلی‌ها داماد برادر منصور ارضی به معاون اجرایی مجلس ، علی محمد قلی ها کیست؟ ، علت استعفای علی محمد قلی ها ، سیدمحمد جواد شوشتری رئیس حوزه ریاست مجلس ، برکناری قلی ها از معاونت اجرایی مجلس ، علی محمد قلی ها از معاونت اجرایی مجلس برکنار شد یا استعفا کرد؟ ، قالیباف قلی ها را برکنار کرد ، دلخوری قالیباف از قلی‌هادلخوری قالیباف از قلی‌ها در انتخابات ریاست دیوان محاسبات ، رای اعتماد قلی ها به مهرداد بذرپاش ، علت اختلاف محمدباقر قالیباف با علی محمد قلی ها چه بود؟ ، انتصاب علی محمد قلی ها در وزارت راه و شهرسازی ، اختلاف نظرهای قالیباف با قلی ها
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین