پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۳۲۲
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۰
حجت‌الاسلام سعید احمدی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مقام معظم رهبری با تبیین شعار سال روی موضوعی تأکید می‌فرمایند و دستیابی به قدرت اقتصادی محور مهم شعار سال‌های اخیر است.وی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد تمرکز کرده‌اند به این معنا نیست که فرهنگ و مسائل اجتماعی و سیاسی از دیدگاه ایشان دارای اهمیت نیست بلکه نوع نامگذاری و اهتمام ویژه از سوی معظم‌له به امر اقتصاد اشاره به یک سطح از مواجهه تمدنی انقلاب اسلامی با تمدن غرب دارد به طوری که پیروزی در این عرصه ایران قوی را به دنبال خواهد داشت.

شعار سال: حجت‌الاسلام سعید احمدی در تحلیل شعار سال اظهار کرد: پس از رحلت حضرت امام خمینی (ره) در بهار ۱۳۶۸ و قبول سکانداری نهضت امام از طرف آیت‌الله خامنه‌ای، قریب به ۳۳ بهار است که سال نو را با نوای گرم «پیام‌های نوروزی» ایشان شروع می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه ایشان از همان آغاز در ابتدای هر سال موضوعی را انتخاب و روی آن تأکید ویژه می‌فرمایند، ابراز کرد: بیش از یک دهه است که مشق دولت و ملت تقویت اقتصاد کشور و رسیدن به قدرت اقتصادی و قوی شدن در این زمینه است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در سال‌هایی که ناظر به کنش مصرفی مردم بود، شعار سال را اصلاح الگوی مصرف تعیین کردند، ادامه داد: شعار سال در برهه‌هایی نیز ناظر به رسالت دولت و تولیدکنندگان بوده که در سنوات اخیر با عناوین مختلف نام‌گذاری سال به سمت حمایت از تولید با رویکرد دانش‌بنیانی و اشتغالزایی مورد تاکید قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اینکه رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد تمرکز کرده‌اند به این معنا نیست که فرهنگ و مسائل اجتماعی و سیاسی از دیدگاه ایشان دارای اهمیت نیست بلکه نوع نامگذاری و اهتمام ویژه از سوی معظم‌له به امر اقتصاد اشاره به یک سطح از مواجهه تمدنی انقلاب اسلامی با تمدن غرب دارد به طوری که پیروزی در این عرصه ایران قوی را به دنبال خواهد داشت.

احمدی خاطرنشان کرد: امسال به عنوان سال «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده تا دولت و تولیدکنندگان و مجموعه‌های مردمی در این راستا تمرکز بیشتری داشته و آثار این فعالیت‌ها به رونق زندگی مردم منجر و گشایش سفره مردم به خصوص در طبقات ضعیف نمایان شود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب همچون امام راحل برای رساندن این قافله به سر منزل مقصود طرح جامعی دارند که سال‌های مختلف پرده‌هایی از این حرکت انقلابی را رونمایی می‌فرمایند، بیان کرد: در حال حاضر مسیر رسیدن به ایران قوی از قوی شدن در اقتصاد و رشد اقتصادی میسر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان قوی شدن ایران را نسخه و مشق دولت و امت در این کارزار سخت تمدنی دانست و گفت: مخاطب پیام نوروزی ایشان در وهله اول مسئولان و در وهله دوم فعالان اقتصادی بوده و در وهله سوم گروه‌های مردمی جوان هستند که در شرایط سخت به کمک طبقات ضعیف جامعه می‌آیند تا مرهمی بر درد‌های آن‌ها باشند.

وی عنوان کرد: مسئولان در اجرایی شدن این شعار نقش اساسی دارند و بررسی قوانین مختلف در زمینه مهار تورم و رشد تولید توسط مجلس، حذف برخی از قوانین دست و پاگیر و ایجاد سازوکار درست توسط دولت می‌تواند زمینه هر چه بیشتر تحقق شعار سال را فراهم کند.

احمدی افزود: فعالان اقتصادی نیز با بهرگیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان با تلاش می‌توانند زمینه رشد تولید فراهم آورند و از سوی دیگر تقویت تولید داخلی از لحاظ کمی و کیفی در تقویت اقتصاد کشور نقش بسزایی دارد و با رشد تولید زمینه اشتغال نیز فراهم می‌آید.

وی با اشاره به اینکه ضلع سوم این فرمایشات متوجه گروه‌های جوان مردمی است که در عرصه حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی می‌توانند ایفای نقش داشته باشند، ابراز کرد: این مجموعه‌های مردمی به عنوان حلقه‌های میانی می‌توانند ارتباط خوبی میان تولیدکننده و مردم برقرار کرده و با حذف لایه‌های مختلف دلالی زمینه‌های رسیدن کالای داخلی از تولیدکننده به مردم را فراهم کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:۲ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۵۷۳۸۳۷۰، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین