پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۱۴
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵
رئیس پلیس آگاهی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: با اشاره به افتتاح مرکز پایش و کنترل هوشمند مجرمین در ماه‌های آتی سال این مرکز در راستای کشف سریعتر جرم، رسیدن به جرم از طریق مجرمان و ... فعالیت می‌کند. سردار محمد قنبری نیز درباره کنکور کارآگاهی گفت بیش از ۳ هزار نفر از همکاران پلیس آگاهی اعلام آمادگی کردند که در این کنکور شرکت کنند.

شعارسال: سردار محمد قنبری؛ رئیس پلیس آگاهی فراجا در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت شهادت سرهنگ شهرکی رئیس پلیس آگاهی سراوان اظهار کرد: این شهید بعد از اینکه فرزندش را به مدرسه برد، در راه برگشت ترور شد؛ این موضوع به صورت ویژه در دست بررسی است، حال همسر این شهید وخیم است و تقاضا داریم برای شفای او دعا کنید.

دو تحول در پلیس اگاهی؛افتتاح مرکز پایش و کنترل مجرمین  و برگزاری کنکور کارآگاهی

وی افزود: پلیس آگاهی یک پلیس پساجرم است، یعنی بعد از اینکه جرم اتفاق می‌افتد وارد می‌شود، البته ما دوست داریم جرمی رخ ندهد و به همین دلیل در پلیس آگاهی کار‌های پیشگیری از جرم هم انجام می‌دهیم.

رئیس پلیس آگاهی فراجا گفت: یکی از استراتژی امسال پلیس آگاهی این است که از طریق مجرم به صحنه جرم برسیم و از سرقت جلوگیری کنیم و با اشرافی که با مجرمین داریم بتوانیم پیشگیری از جرم کنیم.

وی با اشاره به افتتاح مرکز پایش و کنترل هوشمند مجرمین در ماه‌های آتی سال افزود: این مرکز در راستای کشف سریعتر جرم، رسیدن به جرم از طریق مجرمان و ... فعالیت می‌کند.

قنبری گفت: ۱۸۶ باند مسلح در سال ۱۴۰۱ منهدم، ۴۰۲ پرونده زنجیره‌ای با دستگیری ۱۵۹۶ سارق مسلح و کشف ۳۷۳ سلاح گرم از آن‌ها مختومه کنیم. در سال ۱۴۰۱ در مجموعه پلیس آگاهی بیش از ۴۱ درصد پرونده‌های جنایی کمتر از ۴۸ ساعت کشف شده است.

وی ادامه داد: ۹۴ درصد پرونده‌های جنایی در سال گذشته کشف شده است و تنها ۶ درصد از پرونده‌ها هنوز کشف نشده است.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به طرح ویژه مبارزه با سرقت گفت: این طرح تخصصی‌تر می‌شود و برایش اطلس جرم تعیین می‌کنیم. از ۲۵ اسفند سال گذشته تا امروز بیش از ۸۰ درصد از خودرو‌هایی که به سرقت رفتند کشف، ۹۰ هزار و ۱۷۴ فقره سرقت کشف و ۴۵ هزار سارق و ۶۰۰ مالخر دستگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۸ درصد از سرقت‌های ما سرقت‌های خرد است، گفت: معتادان بیشترین افرادی هستند که این سرقت‌ها را انجام می‌دهند و البته مباحث ایمنی خودرو‌ها در سرقت هم حائز اهمیت است.

قنبری گفت: حدود ۱۵۰ هزار قلم انواع اقلام مسروقه را در دوماهه گذشته کشف و بیش از ۹۰ درصد این اقلام به مالباختگان مسترد شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۱ هزار و ۵۰۰ خودرو، ۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت، ۱۷ کیلوگرم طلا و ۷۰۰ دستگاه تلفن همراه تنها بخشی از اموال مسروقه بودند.

رئیس پلیس آگاهی بیان کرد: در پلیس آگاهی برای پرونده‌های راکد بررسی کردیم و اداره پرونده‌های راکد راه‌اندازی می‌شود و از کارآگاهان زبده و بازنشسته در این اداره استفاده می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی ادامه داد: یکی از مواردی مورد اهمیت دستگیری متهمان فراری است که ۵ هزار و ۶۰۰ نفر از محکومان متواری دستگیر شدند.

وی گفت: در نظر داریم در ۱۰ کلانشهر گشت آگاهی راه‌اندازی کنیم و سرپرست این گشت‌ها هم کارآگاهان آگاهی هستند. این گشت‌ها تخصصی است و به دنبال مجرمان حرفه‌ای هستند.

قنبری افزود: کنکور کارآگاهی در آینده نزدیک (آبان‌ماه) برگزار می‌کنیم، بیش از ۳ هزار نفر از همکاران پلیس آگاهی اعلام آمادگی کردند که در این کنکور شرکت کنند. حد نصاب نمره (۷۰ درصد)، تست هوش و رتبه تیراندازی برای پذیرفته شدن در این کنکور مهم است.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های مبارزه با سرقت، جرایم جنایی و جعل و کلاهبرداری ۳ رشته‌ای است که امسال برای آن‌ها کنکور برگزار می‌شود، گفت: بعد از کنکور به افراد نشانی داده می‌شود که این نشان کارآگاهی بین‌المللی است و در تمامی کشور‌ها پذیرفته شده است.

رئیس پلیس آگاهی افزود: از ابتدای طرح مبارزه با سرقت که از ۲۴ اسفند سال گذشته برگزار شد تا کنون ۳ درصد کاهش سرقت داشته‌ایم و سرقت محموله هم ۲۰ درصد کاهش داشته است، اما در سرقت قطعات خودرو افزایش سرقت داشته‌ایم.

قنبری اضافه کرد: ماموران گشت‌های پلیس آگاهی به دوربین البسه مجهز شده‌اند و به دنبال این هستیم که مامورانی که در حین اجرای عملیات هستند هم به دوربین البسه مجهز شوند.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 10اردیبهشت1402، کدخبر: 2887186، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین