پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۱۸
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵
" انتشار کاریکاتور چهره به معنی تمسخر نیست بلکه هنر و البته کاریکاتور مطبوعاتی، روزنامه نگاری است".

شعارسال: نیروی انتظامی بابت انتشار کاریکاتور فرمانده این نیرو در روزنامه همشهری، شکایت کرده است. این در حالی است که هیچ ممنوعیت قانونی، اخلاقی و حرفه‌ای وجود ندارد که طراحی و انتشار کاریکاتور فرمانده ناجا را منع کند.

رسانه‌ها در ایران تاکنون براساس توافق جمعی نانوشته از طراحی و انتشار کاریکاتور چهره فرماندهان نظامی کشور خودداری می‌کردند، اما خود می‌توانند این توافق را کنار بگذارند و این موضوع قابل شکایت یا پیگرد قضایی نیست.

انتشار کاریکاتور چهره فرمانده نیروی انتظامی در روزنامه "کیهانی شده" همشهری، اتفاق خوب و مبارکی است و باید از آن استقبال کرد. این اتفاق، سقف آزادی‌ها را بالاتر می‌برد و فضای باز رسانه‌ای را تقویت می‌کند.

انتظار می‌رفت مسوولان نیروی انتظامی از این اتفاق استقبال کنند و سردار رادن با حضور در همشهری، اصل طرح کاریکاتور را دریافت و قاب می‌کرد و در دفتر کارش می‌زد.

این اتفاق در سالگرد درگذشت کیومرث صابری فومنی رخ داد. همو که ۳۳ سال قبل کاریکاتور حسن حبیبی عالی‌ترین مقام غیرروحانی کشور را هر هفته در جلد گل‌آقا منتشر می‌کرد و کسی هم آخ نمی‌گفت.

کاریکاتور و کاریکاتور مطبوعاتی در ایران سابقه حدود ۱۵۰ ساله دارد. قدیمی‌ترین مجلات طنز و کاریکاتور‌های مطبوعاتی منطقه در ایران و البته ترکیه منتشر می‌شدند. سزوار نیست کاریکاتور مطبوعاتی در ایران بعد از این تاریخ طولانی و پرافتخار، همچنان با سخت گیری و شکایت و پیگرد قضایی همراه شود.

انتشار کاریکاتور سردار رادان، جرم نیست

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت عصرایران، تاریخ انتشار: 13اردیبهشت1402، کدخبر: 889022، www.asriran.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین