پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۳۵
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
دو کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» نوشته سپهر خلجی و «در کمین ایران قوی» از محمدجواد اخوان ساعت ۱۰ صبح روز شنبه شانزدهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ در خبرگزاری فارس رونمایی خواهند شد. دکتر سپهر خلجی در حال حاضر رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت است و در کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» به اهمیت رسانه‌ها در جنگ ترکیبی اشاره می‌کند و به ارتباط این دو حوزه می‌پردازد.

شعار سال: جنگ ترکیبی یکی از واژه‌های تازه‌ای است که وارد ادبیات سیاسی کشور شده و پس از اغتشاشات اخیر در سال ۱۴۰۱ بسیار مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران شده است.

جنگ ترکیبی یکی از واژه‌های تازه‌ای است که وارد ادبیات سیاسی کشور شده و پس از اغتشاشات اخیر در سال ۱۴۰۱ بسیار مورد توجه کارشناسان و صاحب نظران شده است. سپهر خلجی با توجه به حساسیت این موضوع با کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» که به تازگی وارد بازار نشر خواهد شد، رویکردی نو به بحث جنگ ترکیبی داشته است.

نگاهی به کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» به قلم سپهر خلجی/ تحلیلی بر اهمیت رسانه در نسل چهارم نبرد‌ها

سپهری با توجه به مسئولیت‌هایی که در دولت و حاکمیت داشته و دارد، از سطح تحلیلِ عمیق‌تری نسبت وقایع سیاسی و اجتماعی برخوردار است. همچنین او با خاطر فعالیت‌هایش در حوزه روابط عمومی و رسانه، شناخت جامع و دقیقی از عملکرد رسانه‌ها دارد و با کتابش به خوبی خواننده را با هر دو حوزه و ارتباطشان با هم آشنا می‌کند.

کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» در دو فصل نوشته شده و خلجی در فصل اول به دنبال تعاریف و کلیات جنگ ترکیبی بوده است و در فصل دوم به نقش رسانه در نبرد ترکیبی می‌پردازد. این فصل بندی‌ها برای خواننده‌ای که آشنایی زیادی با این مفاهیم نداشته باشد بسیار سودمند خواهد بود.

نویسنده در مقدمه کتاب به اهمیت رسانه‌ها در جنگ ترکیبی اشاره می‌کند و می‌نویسد: «جنگ ترکیبی به عنوان نسل چهارم نبرد‌ها از مولفه‌هایی متفاوت برخوردار شده است که رسانه و ارتباطات یکی از کم هزینه‌ترین و در عین حال، دامنه‌دارترین و اثرگذارترین مولفه‌ها است. در عصر جدید دروازه‌بانان اطلاعاتی دچار تغییر شده‌اند، افکار عمومی به میدان نبرد رسانه تبدیل شده و اعتماد به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های حیات اجتماعی مورد هدف قرار گرفته است.»

نگاهی به نظرات خلجی در مقدمه کتاب نشان می‌دهد که او آشنایی کامل از رسانه و نقش آن در جامعه دارد. او سال‌های متمادی کار رسانه‌ای کرد و فعالیت‌های رسانه‌ای سپهر خلجی در سال‌های اخیر، تجربه خوبی برایش به همراه داشته است. تجربه اغتشاشات اخیر، بار دیگر اهمیت رسانه‌های رسمی و غیررسمی را نشان داد و به ابزاری برای گروه‌های مختلف سیاسی جهتِ جهت‌دهی به افکار عمومی تبدیل شد. پس به هیچ عنوان نباید نقش رسانه‌ها را در دنیای امروز نادیده گرفت یا به سادگی از کنار آن رد شد.

نگاهی به کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» به قلم سپهر خلجی/ تحلیلی بر اهمیت رسانه در نسل چهارم نبرد‌ها

خلجی با اشاره به اهمیت رسانه و سواد رسانه‌ای مردم یک کشور می‌نویسد: «دولت‌ها تلاش می‌کنند با شیوه‌های گوناگون، از جمله افزایش سواد رسانه‌ای مردم خود را در برابر اثرات مخرب تهدید‌های ترکیبی متکی بر رسانه و ابزار‌های ارتباطی محافظت کنند. فقدان شناخت الزامات، ویژگی‌ها و کارکرد‌های رسانه به معنای غفلت و نادیده گرفتن عرصه‌هایی است که دشمنان در آن سرمایه‌گذاری و عملیات می‌کنند و در نتیجه نیرو‌های دفاعی یا هجومی کشور در برابر آن قادر به اقدام قاطع، به هنگام و موثر نخواهند بود.»

اقدام به موقع خلجی در پرداختن به چنین موضوع حساسی جای تقدیر دارد. پرداختِ به موقع و درست به موضوع، نکته مهم دیگری است که اهمیت کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» را در شرایط فعلی کشور دوچندان می‌کند. تبیین و تحلیل چنین مفاهیمی در حال حاضر برای مردم جامعه اهمیت زیادی دارد و کتاب‌هایی از این دست، سهم به سزایی در آگاه‌سازی مردم خواهند داشت.

کتاب «قدرت ارتباطات در جنگ ترکیبی» توسط نشر دیدمان و ۱۲۶ صفحه در روز‌های آینده وارد بازار نشر خواهد شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جوان آنلاین، تاریخ انتشار:۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۱۵۴۶۳۷، www.javanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین