پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۷۷۰
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
مقامات طالبان طی مراسمی کانال‌های سد بخش‌آباد در فراه‌رود را برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در ولایت فراه این کشور افتتاح کردند. سد بخش‌آباد با ظرفیت ۱۲۰۰ میلیون مترمکعب (۲۶ برابر سد کمال خان) بر روی رودخانه فراه‌رود قرار دارد و تکمیل این سد باعث می‌شود تا آبی که هر ساله از طریق فراه‌رود به تالاب هامون می‌رسد، قطع شود!پیش از این کارشناسان ایرانی در رابطه با تکمیل این سد هشدار داده بودند.

شعارسال:  عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی نخست وزیر و عبداللطیف منصور؛ وزیر آب و انرژی طالبان کار ساخت کانا‌های بند بخش‌آباد در فراه‌رود را برای آبیاری زمین‌های کشاورزی در ولایت فراه این کشور افتتاح کردند.

محدودتر کردن سهمیه آب ایران از افغانستان با افتتاح کانال های سد بخش آباد فراه رود

سد بخش‌آباد با ظرفیت ۱۲۰۰ میلیون مترمکعب (۲۶ برابر سد کمال خان) بر روی رودخانه فراه‌رود قرار دارد و تکمیل این سد باعث می‌شود تا آبی که هر ساله از طریق فراه‌رود به تالاب هامون می‌رسد، قطع شود.

پیش از این کارشناسان ایرانی در رابطه با تکمیل این سد هشدار داده بودند؛ این عده از کارشناسان معتقدند که به این دلیل که هیچ توافقی میان ایران و افغانستان در رابطه با سهم تالاب هامون از میزان آب ورودی فراه‌رود به تالاب وجود ندارد، ممکن است با تکمیل این سد، جریان ورود سیلاب از فراه‌رود به هامون قطع شده و تکمیل این سد به معنای بسته شدن پرونده آبگیری و احیای تالاب هامون باشد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 30اردیبهشت1402، کدخبر: 155464، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین