پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۰
خانواده شهید در جایگاه جمع خانوادگی داغدار و عزیز از دست داده حق دارد حریم خصوصی اش به هنگام دریافت خبر شهادت فرزندش حفظ شود. حفظ این حریم احترام به این خانواده هاست. مدتی است شماری از رسانه‌ها فیلم‌هایی را با عنوان " لحظه اعلام خبر شهادت ... به خانواده شهید" منتشر می‌کنند. این فیلم‌ها شامل لحظه‌ای است که به خانواده، ناگهان خبر شهادت فرزندشان را اعلام می‌کنند و واکنش اعضای خانواده نیز فیلمبرداری و پخش می‌شود. این اقدام به معنی نقض حریم خصوصی خانواده است گرچه قصد چنین کاری، مثبت باشد و نیت منفی در کار نباشد.

شعار سال:  خانواده شهدا در جایگاه جمع خانوادگی داغدار و عزیز از دست داده حق دارد حریم خصوصی اش به هنگام دریافت خبر شهادت فرزندش حفظ شود. حفظ این حریم احترام به این خانواده هاست.

به حریم خصوصی خانواده شهدا احترام بگذاریم
 مدتی است شماری از رسانه‌ها فیلم‌هایی را با عنوان " لحظه اعلام خبر شهادت ... به خانواده شهید" منتشر می‌کنند. این فیلم‌ها شامل لحظه‌ای است که به خانواده، ناگهان خبر شهادت فرزندشان را اعلام می‌کنند و واکنش اعضای خانواده نیز فیلمبرداری و پخش می‌شود.

این اقدام به معنی نقض حریم خصوصی خانواده است گرچه قصد چنین کاری، مثبت باشد و نیت منفی در کار نباشد.

در کنار حریم خصوصی فرد، حریم خصوصی خانواده یا خانوادگی نیز وجود دارد و یکی از بارزترین وجوه این حریم خصوصی در لحظات مشابه و به هنگام سوگواری است.

یکی از مطالبات نیز احترام دیگران به حریم خصوصی خانواده یا خانوادگی به هنگام سوگواری است. حریم خانواده‌ها به هنگام سوگواری باید حفظ شود.

تهیه و انتشار فیلم خانواده‌ها به هنگام اعلام خبر شهادت فرزند و پخش فیلم واکنش اعضای خانواده، مصداق نقض حریم خصوصی آنهاست.

زیرا:

- برای ضبط و انتشار این فیلم از تک تک اعضای خانواده اجازه گرفته نمی‌شود چرا که اصولا دریافت چنین اجازه‌ای غیرممکن است.

- افراد به هنگام شنیدن خبر جان باختن فرزند و عضو خانواده خود در موقعیت استثنایی و غیرمعمول قرار می‌گیرند.

- افراد برای سوگواری باید از حق آزادی در سوگواری برخوردار باشند. فیلم گرفتن از افراد به هنگام سوگواری می‌تواند نوعی مزاحمت یا مانع در برابر سوگواری و نقض آزادی آن‌ها در سوگواری باشد.

- لحظه انتقال خبر جان باختن فرزند به خانواده از جمله لحظات بسیار سخت و دردناک است.

- در جهان، حریم خصوصی خانواده‌ها به هنگام سوگواری برای فوت عزیزانشان، به رسمیت شناخته می‌شود. این موضوع حتی درباره افراد مشهور که معمولا حریم شخصی کوچکتری نسبت به افراد عادی دارند مطالبه می‌شود و اصل بر رعایت آن است.

خانواده شهید در جایگاه جمع خانوادگی داغدار و عزیز از دست داده حق دارد حریم خصوصی اش به هنگام دریافت خبر شهادت فرزندش حفظ شود. حفظ این حریم احترام به این خانواده هاست.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی خبری عصر ایران، تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲، کدخبر: ۸۸۵۱۹۹، www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین