پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۳۴۱
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۱
طنز قدیمی وجود دارد که فزدی دز مسیر رفتن به منزل تعادل خود را از دست داد و به زمین می‌خورد. خجالت کشیده تا منزل سینه خیز می‌زود. این داستان شده، داستان ساعت کاری در ساعت شش صبح. همه نازاضی هستند و دولت گویا خجالت می‌کشد تصمیم خود را عوض کند.

شعار سال: نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی در حالی نارضایتی مردم از تغییر آغاز ساعت کار ادارات را به گردن دولت انداخت که دولت سیزدهم تنها مجری قانون مصوب مجلس در زمینه تثبیت ساعت رسمی کشور است.

نماینده مجلس: کارمندان و مردم از تغییر ساعت شروع به کار ادارات ناراضی هستند
محسن فتحی نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۱ خردادماه) در نطق پیش از دستور خود، گفت: سالی که گذشت سال پر التهابی برای ملت ایران بود، اما با حضور مردم در صحنه، توطئه‌های دشمنان این سرزمین نقش بر آب و خنثی شد. ملت ایران همواره ثابت کرده‌اند که پای آرمان‌های انقلاب و تمامیت ارضی ایستاده و با هیچ گروه و دسته‌ای عقد اخوت نبسته و با پیروی از رهنمود‌های رهبری انقلاب مرز خود را با بدخواهان و یاوه‌گویان مشخص کرده است، اما امروزه می‌طلبد با هوشیاری لازم بیش از گذشته متحد شد و همه سلایق و اندیشه‌هایی که می‌توانند به جلب اعتماد عمومی کمک کنند در ساختار مدیریت کشوری مشارکت داده شوند، باید دقت کنیم که شایستگان اقوام و مذاهب که می‌توانند منشاء خدمت، اتحاد و آبادانی برای کشور شوند بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرند.


وی خطاب به رئیس جمهور، ادامه داد: آیا خبر دارید تمامی کارمندان و آحاد ملت شریف ایران از تغییر ساعت شروع به کار ادارات ناراضی هستند، مخصوصاً کارمندانی که مجبورند فرزند خردسال خود را در مهد کودک بگذارند و یا توسط پرستار از آن‌ها مراقبت شود در سختی شدیدی قرار گرفته‌اند. اکثر ادارات از ساعت ۶ الی ۸ صبح انگشت شمار مراجعه کننده دارند و این تغییر ساعت شروع به کار هیچ فایده‌ای ندارد، لطفاً هرچه زودتر چاره‌ای بیاندیشید و ساعت کار ادارات را به حالت اولیه بازگردانید. با قاطعیت می‌گویم اگر نظرسنجی در این خصوص انجام شود حتی یک درصد هم رضایت ندارند؛ بازی با روح و روان مردم جایز نیست.

این نماینده مردم خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: لایحه دو فوریتی واردات خودرو که در صحن مجلس رای آورد هرچه سریعتر تعیین تکلیف کنید، جامعه منتظر اقدامات خوب مجلس در خصوص مجوز واردات خودرو است و این مهم التهاب حوزه خودرو را کاهش می‌دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور، گفت: افزایش نرخ دو الی سه برابری کالا‌های اساسی سفره مردم را بسیار کوچک کرده و بسیاری از مردم توان خرید یک کیلو گوشت قرمز در ماه را ندارد ضروری است به تیم اقتصادی دولت دستور دهید چاره‌ای اساسی بیندیشد. همسان‌سازی حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟ جامعه بازنشستگان منتظرند تا دولت سریعاً لایحه همسان‌سازی دائمی حقوق بازنشستگان با شاغلین را به مجلس عودت دهد.

واکنش تند خبرگزاری ایرنا

فرافکنی این نماینده مجلس درباره مسبب اصلی تغییر ساعت کار ادارات در حالی است که دولت تنها مجری قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بوده است.

مجلس یازدهم اردیبهشت ماه سال گذشته قانون «نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور» را به تصویب رساند که بر اساس آن دیگر دولت اجازه ندارد در نیمه نخست سال ساعت رسمی کشور را برای صرفه جویی در مصرف انرژی و استفاده بهینه از نور خورشید یک ساعت به عقب بکشد.

اجرای این قانون از ابتدای فروردین ماه امسال آغاز شد و بر اساس آن ساعت کار ادارات در نیمه نخست امسال هفت صبح آغاز می‌شود و در عین حال با توجه به افزایش مصرف انرژی در ماه‌های گرم سال، دولت با توجه به نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور، ساعت آغاز به کار ادارات مشمول را از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور به ۶ صبح تغییر داده است تا مصرف برق را در دستگاه‌های اجرایی مدیریت کند.

طبق تصویب نامه دولت و به منظور مدیریت بهینه مصرف انرژی، ساعات آغاز به کار دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و بانک‌ها، شهرداری‌ها و سایر نهاد‌های عمومی از پانزدهم خرداد ماه تا پانزدهم شهریور ماه هر سال، از ساعت ۶ صبح است که همه وزارتخانه ها، مؤسسات دولتی، مؤسسات یا نهاد‌های عمومی غیردولتی، شرکت‌های دولتی و تمامی دستگاه‌هایی که شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذکر و یا تصریح نام است از قبیل شرکت ملی نفت ایران، سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، بانک مرکزی، بانک‌ها و بیمه‌های دولتی، دستگاه اجرایی نامیده می‌شوند، مشمول این مصوبه هستند.

با این اوصاف مجلس شورای اسلامی مشمول ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری نمی‌شود و بنابراین با وجود آنکه تغییر ساعت کار ادارات به دلیل نسخ قانون و مصوبه مجلس بوده، این تغییرات بر زمان آغاز جلسه علنی مجلس اثرگذار نخواهد بود ضمن آنکه طبق آیین نامه داخلی مجلس، جلسات علنی نباید بیش از چهار ساعت در روز باشد.

بر این مبنا جلسه علنی امروز مجلس نیز ساعت ۸ و ۴ دقیقه صبح در حالی آغاز شد که تنها ۱۹۵ نماینده مجلس در صحن حاضر بودند و یک سوم نمایندگان غیبت داشتند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیارمیرزا، تاریخ انتشار:۲۱ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۸۵۴۸۲، diyarmirza.ir

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین