پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۰
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: دشمنان به دنبال عبور از پلیس هستند، اما ما با کمک رسانه‌ها اجازه عبور از پلیس را نخواهیم داد. در مجموع باید بپذیریم که بخشی از ماموریت پلیس برای آگاه‌سازی مردم بر دوش رسانه است و انتظامی در کمک به رسانه کاملا در دسترس است و بدون هیچ ملاحظه‌ای حاضر به ارتباط مستقیم با آن است.وی تاکیدکرد: باید بپذیریم که بخشی از ماموریت پلیس برای آگاه سازی مردم بر دوش رسانه است و نیروی انتظامی در کمک به رسانه کاملا در دسترس است و بدون هیچ ملاحظه کاری حاضر به ارتباط مستقیم با رسانه است.

شعار سال: سردار احمدرضا رادان روز یکشنبه در نشست با مدیران رسانه‌های کشور و خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار، رابطه بین پلیس و اصحاب رسانه را ارتباطی معنادار دانست و اظهارکرد: قطعا این فرصت را ما هم به عنوان مجموعه انتظامی باید جدی بگیریم.

آقای سردار رادان، از ارتباط مستقیم پلیس با رسانه استقبال می‌کنیم، لطفا دستور اجرایی شدن بدهید
وی افزود: ما و رسانه در مسیر انجام ماموریت یک وظیفه مشترک داریم و آن رساندن اصل و واقعیت موضوع به مردم است. باید پلیس و رسانه حقیقت را انچه که هست و نه آنچه که تبلیغ و تصویرسازی می‌کنند به مردم انتقال دهند.

رادان ادامه داد: روز خبرنگار در جمهوری اسلامی با نگاشت قلم و خون درآمیخته است و دارای معنای بزرگی است. این آمیختگی در قلم و خون شهدای این عرصه روزی مبارک است.

فرمانده انتظامی کشور تاکیدکرد: امروز ماموریت رسانه برای رساندن حقیقت و واقعیت بسیار سخت و پیچیده و پرشور است. خبرنگاران زبان گویای جامعه و پل ارتباطی میان مردم و مسئولین و ناگزیر هستند این ارتباط حفظ شود حتی اگر با سلایق یک مسئول همخوانی ندارد.

وی گفت: خبرنگار کار خبری را با عشق و علاقه شروع می‌کند و با هوشمندی و دقت برای کار حرفه‌ای و سپس با تلاش برای روشنگری انجام می‌دهد. نه تنها کار خبری عرصه تقابل حق و باطل است بلکه عرصه تشریح حقیقت و دروغ است که در ذهن مخاطبین باید رسالت خود را انجام دهد.

رادان افزود: خبرنگار باید از سیاست زدگی دوری کند، اما لازم است بینش سیاسی داشته باشد. در حوزه انتظامی و امنیت پلیس و رسانه دو بال برای رسیدن به حقیقت و آگاه سازی و تربیت افکار عمومی است. هنوز برخی باور ندارند که ما در جنگ قرار داریم و اینکه جنگ نرم از جنگ سخت پیچیده‌تر است را قبول نکردند.

وی تاکیدکرد: در دنیایی که غول رسانه در اختیار دیگری است و دیکتاتوری رسانه‌ای بر جهان حکومت می‌کند، عبور از این دیکتاتوری نیازمند حرکت در مسیر روشنگری است.

وی افزود: پلیس متولی نظم و امنیت است و متاسفانه برخی این نظم را نمی‌پذیرند، زیرا نظم همواره با باید‌ها و نباید‌ها همراه است. این باید‌ها و نباید‌ها و ارزش‌ها و هنجار‌ها باید در نظام اسلامی و جمهوری اسلامی پایدار باشد تا هرکسی هرکاری دوست داشت انجام ندهد.

رادان گفت: روایت اول همراه با مرجعیت اول باید خوب شکل بگیرد و اگر مرجعیت اول نباشد روایت اولی وجود ندارد. کسی که در مقابل جامعه اسلحه بکشد تنها و کمترین جزایش این است که جنازه‌اش در کنار اسلحه‌اش خاک شود. جواب تروریست جز مرگ نیست. تبلیغات سنگین و هجمه‌های مختلف را فراموش نکردیم و فتنه ۸۸ و تمرین ۶ ماهه اشوب‌گران هنوز فراموش نشده است.

وی تاکیدکرد: دشمنان به دنبال عبور از پلیس هستند، اما ما با کمک رسانه‌ها اجازه عبور از پلیس را نخواهیم داد. در مجموع باید بپذیریم که بخشی از ماموریت پلیس برای آگاه سازی مردم بر دوش رسانه است و انتظامی در کمک به رسانه کاملا در دسترس است و بدون هیچ ملاحظه کاری حاضر به ارتباط مستقیم با رسانه است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین، تاریخ انتشار:۱۶ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۰۲۰۵۱۶۰۲۶، www.etemadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین