پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۸
دولت کانادا هم‌راستا با رویکرد خصمانه غرب و آمریکا، هفت فرد ایرانی را به بهانه نقض حقوق‌بشر در ایران در فهرست تحریم‌های خود قرار داد. «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا اعلام کرد که دولت این کشور تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی، تحریم‌های جدید را علیه چند فرد ایرانی اعمال می‌کند.

شعارسال: «ملانی جولی» وزیر امور خارجه کانادا روز (سه‌شنبه) اعلام کرد که دولت این کشور تحت مقررات اقدامات ویژه اقتصادی، تحریم‌های جدید را علیه چند فرد ایرانی اعمال می‌کند.

تحریم هفت ایرانی و مدیران شرکت ایمن صنعت زمان فرا و صنایع هوایی قدس توسط کانادا

این، سیزدهمین بسته تحریمی کانادا از اکتبر ۲۰۲۲ است که به منظور همراهی با اتحادیه اروپا و دولت‌های انگلیس و ایالات متحده علیه ایران وضع می‌شود.

دولت کانادا اعلام کرد، هفت فرد ایرانی را که در فعالیت‌هایی که به ادعای اوتاوا «صلح و امنیت بین‌المللی را به شدت تهدید می‌کنند یا در نقض فاحش و سیستماتیک حقوق بشر در ایران دخالت دارند»، به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بنابر گزارش وب سایت رسمی دولت کانادا، این افراد عبارتند از:

علی اکبر احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران
عبدالکریم بنی طرفی، سردار سرتیپ ارتش و رئیس سازمان صنعت هوانوردی ایران
فاطمه حق شناس، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت ایمن صنعت زمان فرا
معصومه تیموری، رئیس هیئت مدیره ایمن صنعت زمان فرا
رضا خاکی، یکی از اعضای اصلی هیئت مدیره شرکت صنایع هوایی قدس
مجیدرضا نیازی، یک عضو اصلی هیات مدیره شرکت صنایع هوایی قدس.
ولی ارلانی زاده، عضو هیئت مدیره شرکت صنایع هوایی قدس

این تحریم‌ها ممنوعیت معاملاتی را برای افراد فهرست شده اعمال می‌کند که بر اساس آن، عملاً هر دارایی را که ممکن است این افراد در کانادا داشته باشند، مسدود می‌کند و آن‌ها را تحت قانون مهاجرت و حفاظت از پناهندگان برای کانادا ورودشان به این کشور را غیرقابل قبول می‌داند.

***

توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

موضوع شرکت ایمن صنعت زمان فرا سهامی خاص ثبت شده در سال ۱۳۸۹: خرید و فروش صادرات و واردات کلیه کالا‌های مجاز بازرگانی واردات و فروش و خدمات تصویری مجاز شامل دوربین‌های مداربسته آیفون تصویری دستگاه‌های کارت خوان کنترل دستی و لنزیاب‌ها واردات و صادرات و فروش انواع دستگاه‌های حرارتی شامل دوربین‌های دید در شب و مادون قرمز پس از اخذ مجوز‌های لازم و واردات و فروش کالا‌های مجاز بازرگانی ایجاد شعب در داخل و خارج از کشور فعالیت پشتیبانی و فروش کالا‌های مجاز اخذ و اعطای نمایندگی از شرکت‌های داخلی و خارجی انعقاد قرارداد با اشخاص حقیقی و حقوقی در داخل و یا خارج از کشور اخذ وام و تسهیلات از بانک‌ها و موسسات مالی شرکت در مزایدات و مناقصات دولتی و خصوصی تامین نیروی انسانی مجاز موردنیاز شرکت و انجام هرگونه فعالیت مجاز که در راستای سوددهی شرکت باشد.

شرکت صنایع هوایی قدس وابسته به وزارت دفاع: صنایع هوایی قدس در سال ۱۳۶۴ به منظور طراحی و تولید انواع هواپیما‌های بدون سرنشین، با ماًموریت‌های شناسایی، مراقبت، رزمی، آموزشی و هدف هوایی تاًسیس گردیده است و نخستین هواپیمای بدون سرنشین خود را با نام تلاش به مرحله تولید رسانده که در جنگ ایران و عراق نیز بکار گرفته شد و با نصب دوربین عکاسی به آن، عکس‌های ارزشمندی از مواضع عراق گرفت. از این هواپیما به عنوان آموزش مقدماتی، برای پیدا کردن مهارت‌های لازم، برای هدایت پرنده‌های پیشرفته استفاده شود. همچنین به عنوان هدف، به منظور آموزش یگان‌های پدافند نیز کاربرد دارد.

صنایع هوایی قدس، پس از بهره‌برداری موفق هواپیمای بدون سرنشین تلاش اقدام به طراحی و ساخت انواع هواپیما‌های دیگر با ماًموریت‌های گوناگون نموده و در حال تولید انبوه می‌باشد. از هواپیما‌های تولیدی آن می‌توان به مهاجر اشاره نمود. وزارت خارجه کانادا برای چندمین بار است که اقدام به تحریم مدیران و کارکنان ارشد فنی این شرکت می‌کند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گیل خبر، تاریخ انتشار: 17مرداد1402، کدخبر: 489199، gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین