پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷
فیلمی از سردار تقی مهری، رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی منتشر شد که مخاطبین به اشتباه برداشت کردند که خالکوبی یکی از مواردی است که موجب معافیت از سربازی می‌شود. بر طبق قوانین نظام وظیفه، صرف داشتن خالکوبی نمی‌تواند مانعی برای حضور فرد در محیط‌های نظامی و یا انجام تمرینات مختلف تلقی شود. در واقع آنچه در این بخش باعث معافیت فرد از خدمت سربازی می‌شود، مشکلات و اختلالات روانی است. سوال دیگری که توسط بخش زیادی از سربازان پرسیده می شود این است که آیا تتو و خالکوبی باعث اضافه خدمت می شود یا خیر که پاسخ منفی می باشد.

شعار سال: توضیحات سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی و پخش بخشی از صحبت های حضور ایشان در برنامه شبکه دو صداسیما ،باعث ایجاد این شبه عمومی گردیده که تتو و خالکوبی ، می تواند در شرایط خاص باعث ایجاد معافیت شود.در واقع، مخاطبین به اشتباه برداشت کردند که خالکوبی یکی از مواردی است که موجب معافیت از سربازی می‌شود.

تعداد بازدید : 47

این در حالی است که طبق قوانین نظام وظیفه عمومی، صرف داشتن خالکوبی نمی‌تواند مانعی برای حضور فرد در محیط‌های نظامی و یا انجام تمرینات مختلف تلقی شود. در واقع آنچه در این بخش باعث معافیت فرد از خدمت سربازی می‌شود، مشکلات و اختلالات روانی است.بر این قاعده ، هیچ یک از مشمولان خدمت وظیفه، به خاطر داشتن خالکوبی و تتو نیمی یا تمام بدن، از خدمت وظیفه عمومی معاف نمی‌شوند.

توضیح اینکه ، خالکوبی زمانی باعث معافیت از سربازی می‌شود که فرد از روی جنون و یا اختلال روانی دست به اینکار زده باشد و پزشک متخصص و مورد اعتماد نظام وظیفه، وجود اختلال روانی و عدم برخورداری از سلامت روان را در فرد تایید کند.سابقه مراجعات پزشکی و پرونده‌های روانی، سابقه بستری مرتبط با اختلالات روانی، سابقه خودکشی، سابقه تتو و خالکوبی و سابقه مصرف داروهای اعصاب و روان، از جمله ملاک‌های تشخیص بیماری و اختلال روانی است که در صورت تشخیص پزشکان و بر اساس قانون خدمت وظیفه عمومی، معافیت‌هایی برای این مشمولان در نظر گرفته می‌شود.

شرایط معافیت با تتو و خالکوبی + زرشک ارسالی از نظام وظیفه

اطلاعات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

آیا داشتن تتو در سربازی از نظر قوانین مشکل دارد؟
هرچند در گذشته تتو یا خالکوبی دلیل معافیت بوده (از نشانه‌های اختلال روانی)، اما امروزه با توجه به فزونی یافتن این موضوع بین جوانان و عادی شدن این مساله، عده زیادی خالکوبی می‌کنند و این موضوع دیگر لزوما نشانه اختلال روانی نمی‌باشد و مسأله‌ای عادی محسوب می‌شود. به طور کلی قانونی مبنی بر اینکه داشتن تتو در سربازی ممنوع است تصویب نشده و این موضوع بیشتر بر اساس سلایق افراد بالادستی برخورد می‌شود، اما استثنائاتی در این باره وجود دارد؛ بنابراین تنها زمانی داشتن تتو باعث معافیت از سربازی می‌شود که فرد از روی جنون و یا اختلال روانی دست به اینکار زده باشد و پزشک متخصص وجود اختلال روانی و عدم برخورداری از سلامت روان را در فرد تایید کند؛ بنابراین تاتو یا خالکوبی باعث معافیت نمیشود.

آیا داشتن تتو در سربازی باعث جریمه می‌شود؟
داشتن تتو و خالکوبی از گذشته وجود داشته و بطور کلی قانون و مبحثی به نام جریمه خالکوبی در سربازی تصویب نشده و هر جریمه‌ای که شامل فرد می‌شود به دلیل نظر شخصی می‌باشد و بیشتر از هر چیزی به فضای محل خدمت و سلایق افراد بالادستی در آنجا بستگی دارد. یک مورد استثنا در مورد قانون جریمه افرادی که خالکوبی دارند در دوران سربازی در مورد افرادیست که از تصاویر غیر مجاز برای تتو استفاده کرده اند و این تصاویر در معرض دید عموم قرار دارد.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: تتو و معافیت از سربازی ، تاتو و معافیت از سربازی ، خالکوبی و معافیت از سربازی ، شرایط معافیت با تتو ، توضیح درباره معافیت با تتو ، تتو و تست روانی سربازان ، تتو روی گردن ، تتو روی بازو ، تتو روی صورت ، تتوی نصف بدن ، تتوی تمام بدن ، تتو زیر گردن ، سردار تقی مهری رئیس سازمان نظام وظیفه عمومی ، شرایط معافیت از سربازی ، معافیت دانشجویان از سربازی ، معافیت طلاب از سربازی ، معافیت از طریق تتو ، معافیت تک فرزندی ، معافیت پزشکی ، معافیت کفالت ، معافیت از سربازی برای تحت پوشش های کمیته امداد و بهزیستی ، معافیت از سربازی برای فرزندان شهدا ، معافیت از سربازی برای فرزندان ایثارگران ، معافیت موقت از سربازی ، معافیت دائم از سربازی ، معافیت سربازی از طریق تاتو ، معافیت سربازی از طریق خالکوبی ، افرادی که خالکوبی دارند از سربازی معاف می‌شوند؟ ، سیر تا پیاز معافیت سربازی خالکوبی و تاتو در سال ۱۴۰۲ ، تتو و خالکوبی مشمولان را از سربازی معاف نمی کند ، آیا داشتن تتو در سربازی مشکل دارد؟ ، فرق تتو با خالکوبی ، پاک کردن تتو برای سربازی ، جریمه خالکوبی در سربازی
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۳
0
0
من روی گلوم یم تتو دارم که نوشته خدا، این باعث معاف شدن می شه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین