پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۸۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
براساس داده‌های مرکز آمار ایران قیمت میوه از تولیدکننده (خرید از کشاورز یا قیمت خرمن) تا بازار به‌طورمیانگین ۲ برابر و در برخی از میوه‌ها تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند. بسیاری از منتقدین می پرسند که در این بازار مکاره نقش سازمان تعاون روستایی و میادین خرید شهرداری چیست؟ سوالی که پاسخ ان را باید در شیوه و مکانیزم خرید همین دو نهاد جستجو کرد. به زودی در این خصوص افشاگری می کنیم و تشریح می نماییم که رانت مدیریتی و پتانسیل های بالای فساد ، در کجای این داستان قرار دارد.

شعارسال: براساس داده‌های مرکز آمار ایران قیمت میوه از تولیدکننده (خرید از کشاورز یا قیمت خرمن) تا بازار به‌طورمیانگین ۲ برابر و در برخی از میوه‌ها تا ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

قیمت میوه در بازار ۲ تا ۳ برابر قیمت خرید از کشاورز است + تعاون روستایی و سازمان میادین شهرداری کجای کارند؟

برای مثال قیمت گوجه فرنگی از کشاورز تا بازار ۲/۸ برابر می‌شود. قیمت هویج فرنگی ۲/۸ برابر، بادمجان ۲/۶ برابر، هندوانه ۲/۳ برابر، قیمت پیاز ۲/۱ برابر و قیمت خیار نیز در بازار ۲ برابر قیمت خرید از کشاورز به فروش می‌رسد. همچنین قیمت گوشت گاو و گوسفند نیز به ترتیب ۲/۶ و ۲/۳ برابر می‌شود.

قابل ذکر است کارشناسان دلیل این افزایش شدید قیمت در میوه‌ها از خرمن تا مصرف‌کننده را ناشی از حجم بالای ضایعات بخش کشاورزی و کم‌توجهی به فرایند بسته‌بندی، هزینه‌های بالای انبارداری، هزینه بالای حمل‌ونقل، تعداد بالای واسطه‌ها و مشکلات زنجیره توزیع می‌دانند. همچنین نبود کالای وارداتی جایگزین و امکان صادراتی فصلی نیز در ایجاد شکاف اثرگذار است.

قیمت میوه در بازار ۲ تا ۳ برابر قیمت خرید از کشاورز است + تعاون روستایی و سازمان میادین شهرداری کجای کارند؟

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت نوداقتصادی، تاریخ انتشار: 17آبان1402، کدخبر: 2153527، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین