پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۴ - 2025 May 11
کد خبر: ۳۸۹۷۴۰
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹
از فسادهای مطرح در سازمان میادین شهرداری و میادین تهران بارها صحبت کردیم. لابی های قابل اثبات در واگذاری غرفه ها ( روی منکر این ادعا خاک بپاشید. اگر لازم باشد فایل صوتی اعترافات صاحبان غرف در برخی میادین را می شود سامان دهی و ارایه نمود) ، ارایه میوه کم کیفیت (ماندگاری پائین؛ بعضا کال و نرسیده، عدم توجه به شارژ باکس میوه ها و تحمیل میوه های بی کیفیت به مردم)، قیمت بالای میوه ، کم توجهی به بیمه کارگران غرفه ها ، برخورد نامناسب کارگران و غرفه داران با مردم ، کم توجهی به سنجش میزان سموم باقیمانده در میوه های وارد شده به میادین میوه شهرداری و از همه مهمتر ، شیوه قیمت گذاری ها ، می توان اشاره داشت. ایوب فصاحت از چه چیزی دفاع می کند؟ ایوب فصاحت چرا به مردم بطور شفاف نمی گوید که میوه ها چطور قیمت گذاری شده وارد میادین میوه و تره بار شهردار می شوند؟ منتظریم جناب فصاحت.

شعارسال: ایوب فصاحت، مدیرعامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران در گفتگو با رسانه در مورد قیمت و کیفیت محصولات در سازمان میادین اظهار کرد: قیمت‌ها در گروه‌های کالایی مختلف در سازمان میادین و میوه‌تره‌بار شهرداری تهران متفاوت است. در گروه کالایی میوه که تخصص اصلی ما در سازمان میادین است، قیمت حدود ۴۴درصد نسبت به بازار پایین‌تر است، در گروه سبزیجات حدود۳۴درصد و در گروه پروتئینی مثل گوشت گوساله اختلاف نزدیک ۳۶درصد است که این عدد قابل توجه است که بخشی این موضوع ناشی مدیریت مشترک با وزارت جهاد کشاورزی است و به نوعی یارانه داده می‌شود.

قیمت‌ها در سازمان میادین به طور میانگین ۴۰ درصد پایین‌تر از کدام بازار است آقای ایوب فصات، بازار تجریش؟

*افزایش نظارت‌ها و آموزش به مدیران میادین میوه‌تره‌بار

مدیرعامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در کیفیت محصولات، چند موضوع وجود دارد، در طول این مدتی که مدیریت جدید را شروع کردیم، در بخشی از میادین افزایش قابل توجهی در کیفیت داشتیم که از جمله آن‌ها می‌توان به افزایش نظارت‌ها و آموزش به مدیران اشاره کرد.

*هفت لایه نظارت در سازمان میادین وجود دارد

فصاحت با اشاره به چند لایه نظارتی در سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: هفت لایه نظارت در سازمان میادین وجود دارد و کیفیت محصولات نیز در این سازمان افزایش پیدا کرده است.

*شبکه بررسی ماهیانه در سازمان میادین وجود دارد

وی با اشاره به ایجاد شبکه بررسی ماهیانه، افزود: یک شبکه بررسی ماهیانه در سازمان میادین وجود دارد که همه میادین به صورت ماهیانه پایش و ارزیابی می‌شوند و نظارت نسبت به دوره مدیریت قبلی سخت‌تر شده است. از همین رو آمار تعداد میادین عالی ما افزایش پیدا کرده و با ادامه نظارت‌ها سطح کیفی در میادین رو به افزایش است.

*در سازمان میادین هیچ موردی از توزیع مرغ‌های آلوده نداریم

فصاحت گفت: در سازمان میادین هیچ موردی از توزیع مرغ‌های آلوده نداشته ایم و طبق اطلاعات موجود در میادین هیچ مرغی از کشور بلاروس در کشور توزیع نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بررسی‌های ما نشان داد که به ۲۰۰بازار احتیاج داریم. به طوری که ۱۲۸ محله داشتیم که ۱۲ محله قابلیت احداث میدان میوه و تره‌بار را نداشتند، اما ۱۱۶ محله قابلیت احداث میدان را داشتند که شروع به شناسایی اراضی در همین محلات کردیم. ۲۳۰اراضی را هم مناطق شهرداری معرفی کردند و هم مدیران میادین شناسایی کردند که درنهایت ۵۰ زمین به ما تحویل داده شد. از این میان ۱۵ زمین با مشکلات حقوقی روبه رو بود و در الباقی زمین‌ها کار احداث را را شروع کردیم.

فصاحت گفت: کار احداث میادین خیلی سخت نیست، اما موضوع تامین زمین بسیار سخت هست.

*تا پایان سال حدود ۳۰ میدان جدید میوه و تره بار احداث می‌شود

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: تا پایان سال حدود ۳۰ میدان جدید میوه و تره بار احداث خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مراکز ما محصولات پروتئینی و میوه با نرخنامه میادین عرضه می‌شود، افزود: این مراکز ربطی به افتتاح پروژه‌هایی که قول دادیم ندارد و یک پروژه مجزا و کار جدید در حوزه تنظیم بازار است.

ایوب فصاحت با بیان اینکه انگیزه از ورود به مقوله ذبح گوسفند در عید قربان، حفظ سلامت مردم است تا دام به روش بهداشتی و در مکان بهداشتی ذبح شود، گفت: در عید قربان سال گذشته بین ۱۵تا۲۵هزار راس دام عرضه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بین ۱۵ تا ۲۷ جایگاه عرضه دام در سالیان گذشته دایر می‌شد. امسال نیز تا هفته گذشته برپایی ۱۷ جایگاه عرضه، قطعی شده است. پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۱۵ تا ۲۵ هزار دام امسال ذبح شود. این رقم سال گذشته ۱۸هزار راس بود.

فصاحت خاطرنشان کرد: به مردم توصیه می‌کنیم که به لحاظ کیفیت و بهداشت دام، برای تهیه قربانی به مراکز سازمان میادین و میوه‌تره‌بار شهرداری تهران مراجعه کنند. احداث این مراکز نه تنها سودآوری برای ما ندارد بلکه هزینه قابل توجهی هم دارد، اما به دلیل اهمیت موضوع سلامت وارد این موضوع می‌شویم به طوری که در سنوات قبل به ۷هزار راس دام به جهت پایین بودن کیفیت اجازه کشتار ندادیم

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شهر، تاریخ انتشار: 3تیر1402، کدخبر: 38289، shahr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین