پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۵۲۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷
«فاطمه محمدبیگی» در جلسه علنی روز یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی اظهار کرد که در کنار حفظ امنیت و مرز‌های جغرافیایی کشور، تامین امنیت غذایی و توجه به معیشت مردم به ویژه کارگران و بازنشستگان اهمیت زیادی دارد. با حذف ارز ترجیحی قرار بود ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی جبران شود، اما در حال حاضر می‌بینیم که بیش از ۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود. برخی از دستگاه‌ها از پرداخت حق بیمه استنکاف می‌کنند و همچنین شاهد عدم همکاری برخی از سازمان‌های بیمه‌گر هستیم و این شرایط باعث خواهد شد به زودی شاهد شرایط بغرنج دارویی در کشور باشیم و .... خدمت این نماینده محترم باید عرض شود که تعریف بروکراسی زاید اداری در بحث بیمه (شائبه عمدی بودن وجود دارد) و پرداخت تبعی بعد از پرداخت هزینه‌ها توسط بیمار بیمه شده، لایه کشی سازمان‌های بیمه گر در بیمه دارو‌ها (مثلا فلان دارو برای سن زیر ۱۲ سال شامل بیمه می‌شود و بالای ۱۲ سال آزاد است)، بحث مسخره عدم استحقاق درمان کارگر بدلیل تاخیر در پرداخت حق بیمه توسط کارفرما، تعریف فرانشیز‌ها بشکلی سلیقه‌ای و مواردی همانند، باعث شده که هزینه‌های پرداختی از جیب مردم در حوزه سلامت، به بالای ۶۵ درصد شیفت پیدا کند.

شعارسال: فاطمه محمد بیگی در نشست علنی روز (یکشنبه، ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: آنچه امروز در کنار حفظ امنیت و حفظ مرز‌های جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و دفاع از جغرافیای اسلام بر ما واجب است، تامین مسئله امنیت غذایی، بحث‌های معیشتی مردم و توجه به حقوق کارگران و بازنشستگان است.

۶۵ درصد هزینه سلامت از جیب مردم پرداخت می‌شود + رقم ها بیش از این است خانم محمدبیگی

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنان شرایط کارگران را بغرنج می‌بینیم. شورای عالی کار نتوانسته وظایف اصلی خود را انجام دهد لذا از وزیر محترم می‌خواهم در عمل به اجرای قوانین حوزه کار و کارگر وعده‌های خود را محقق کند.

محمد بیگی در ادامه در رابطه با کمبود دارو در کشور اظهار کرد: با حذف ارز ترجیحی قرار بود مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی جبران شود، اما ما در حال حاضر شاهد این هستیم که بیش از ۶۵ درصد هزینه سلامت توسط مردم و از جیب مردم پرداخت می‌شود. استنکاف دستگاه‌ها از پرداخت حق بیمه ها، عدم همکاری سازمان‌های بیمه‌گر و عدم پرداخت بانکی و مبالغ ارزی متاسفانه در کنار شبکه بانکی دارو شرایطی را ایجاد کرده که ما به زودی شاهد شرایط بغرنج دارویی در کشور خواهیم بود در حالی که ما توان تولید بیش از ۹۷ درصد دارو در کشور را داریم و الحمدالله نسبت به سال گذشته تولید دارو هم افزایش پیدا کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جا دارد دولت محترم سهم هزینه سلامت را در جی دی پی افزایش دهد. ما در دهه ۸۰ و ۹۰ بالای ۸ درصد از جی دی پی را از حوزه سلامت داشتیم، چه شده که این رقم به نصف کاهش پیدا کرده لذا مردم تقریباً هزینه‌های درمان خود را از جیب پرداخت می‌کنند و همچنین همکاران عزیز ما در حوزه سلامت عملاً در حوزه واقعی‌سازی تعرفه‌ها با ناکامی مواجه هستند و این باعث خروج پزشکان از کشور شده است و مردم ما در جای جای کشور نمی‌توانند از پزشک بهره‌مند شوند چرا در شهر قزوین باید کمبود پزشک مشاهده شود همچنین چرا باید در کوهستان‌های البرز شاهد کمبود پزشک باشیم. 

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت شفقنا، تاریخ انتشار: 2اردیبهشت1403، کدخبر: 1781083، fa.shafaqna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۰۳
0
0
حجم زیادی از داروهای اصلی اصلا بیمه نیستند. تخت های بیمارستان تامین اجتماعی که پره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین