پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۷۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۲
بعد از استعفای دکتر سیدمحمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور و پذیرش آن توسط رئیسی و امدن محمود حسینی‌پور استاندار سابق مازندران به معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، ساسان والی زاده مشاور رسانه‌ای معاونت پارلمانی ریاست جمهوری خبر داد که رئیس‌جمهور با توجه به سوابق دکتر حسینی در حوزه علم و فرهنگ، وی را به عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی خود منصوب کرده است. وی بیان داشت که علت استعفای معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، شکل‌گیری مجلس جدید و فضای متفاوت آن و ضرورت برنامه‌ریزی جدید متناسب با مقتضیات مجلس دوازدهم بود. موافقین عملکرد حسینی معتقدند که وی در طی ۳۳ ماه تصدی معاونت پارلمانی، معیار های جدیدی در تحقق تعامل دو قوه مجریه و مقننه را شکل داد و با پرهیز از تنش و تقابل، زمینه پیشبرد سیاست های پارلمانی دولت مردمی را فراهم ساخت. تحقق لایحه محوری، توسعه دانش پارلمانی، هدایت کنش های نظارتی نمایندگان به گونه ای که تنها یک استیضاح به اجرا افتاد و یا از ۶۰۰۰ سوال ثبت شده که تنها ۹ مورد آن به قانع نشدن نمایندگان منتهی شد گوشه هایی از توفیقات این دوره موفق است. اما منتقدین اعتقاد به ورود حسینی به حوزه هایی دارند که ارتباطی با معاون پارلمانی نداشته و نوعی اظهارنظر غیر حرفه ای محسوب می شود.

شعارسال: آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» با توجه به پایان دوره مسئولیت معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، در بخشی از نشست روز (یکشنبه) هیأت دولت، از «حسینی» به‌عنوان چهره‌ای علمی، فرهنگی و انقلابی یاد و بر استفاده از تجربیات و توانمندی‌های وی در سنگر‌های دیگر در دولت مردمی تأکید کرد.

«سید محمد حسینی» متولد ۱۳۴۰ رفسنجان و دانش آموخته دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی است که از مرداد ماه ۱۴۰۰ با حکم آیت‌الله رئیسی به‌عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور منصوب شد. وی مسئولیت‌هایی، چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم، قائم مقامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در دولت نهم و نمایندگی دوره پنجم مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد.

پذیرش استعفا ، قدردانی رئیس جمهور از خدمات «حسینی» در معاونت پارلمانی دولت و انتصاب بعنوان مشاور + هشدار داده بودیم که در امور غیرمرتبط با خودتان زیاد دخالت می کنید

«سید محمد حسینی» معاون سابق پارلمانی دولت، به‌عنوان مشاور فرهنگی - اجتماعی رئیس‌جمهور منصوب شد:

«ساسان والی‌زاده»  اعلام کرد: رئیس‌جمهور با توجه یه سوابق دکتر حسینی در حوزه علم و فرهنگ، وی را به عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی خود منصوب کرده است. رئیس‌جمهور در جلسه امروز هیأت دولت، با توجه به استعفای حسینی از معاونت پارلمانی ریاست جمهوری، از خدمات و زحمات وی قدردانی کرد. آیت‌الله رئیسی از حسینی به‌عنوان چهره‌ای علمی، فرهنگی و انقلابی یاد و بر استفاده از تجربیات و توانمندی‌های وی در سنگر‌های دیگر در دولت مردمی تأکید کرد.

علت استعفای معاون پارلمانی رئیس‌جمهور چه بود؟

مشاور رسانه‌ای معاونت پارلمانی ریاست جمهوری با اشاره به انتصاب حسینی به‌عنوان مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور گفت: علت استعفای معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، شکل‌گیری مجلس جدید و فضای متفاوت آن و ضرورت برنامه‌ریزی جدید متناسب با مقتضیات مجلس دوازدهم بود.

ساسان والی‌زاده درباره استعفای معاون پارلمانی رئیس جمهور اظهار کرد: در خصوص جابجایی در معاونت پارلمانی باید اشاره کنم که از قبل با نزدیک شدن به پایان مجلس یازدهم هماهنگی برای این جابجایی در جریان بود و علت آن هم شکل گیری مجلس جدید و فضای متفاوت آن و ضرورت برنامه ریزی جدید متناسب با مقتضیات مجلس دوازدهم بود بنابراین رئیس جمهور با استعفای آقای حسینی در این جایگاه موافقت کردند.

وی افزود: از طرفی شرایط فرهنگی کشور نیاز به تقویت هرچه بیشتر این حوزه راهبردی دارد لذا بنابر تجربیات و سوابق ارزنده اقای حسینی در حوزه جبهه فرهنگی انقلاب وی دعوت آقای رئیس جمهور را پذیرفت که در این حوزه نقش آفرین باشد و لذا وی به عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی رئیس جمهور، دولت مردمی سیزدهم را برای تحرک بخشی در حوزه فرهنگ یاری خواهد داد.

والی زاده خاطر نشان کرد: آقای حسینی در طی ۳۳ ماه تصدی معاونت پارلمانی، متر و معیار جدیدی در تحقق تعامل دو قوه مجریه و مقننه شکل داد و با پرهیز از تنش و تقابل، زمینه را پیشبرد سیاست‌های پارلمانی دولت مردمی فراهم ساخت. تحقق لایحه محوری، توسعه دانش پارلمانی، هدایت کنش‌های نظارتی نمایندگان به گونه‌ای که تنها یک استیضاح به اجرا افتاد و یا از ۶۰۰۰ سوال ثبت شده که تنها ۹ مورد آن به قانع نشدن نمایندگان منتهی شد گوشه‌هایی از توفیقات این دوره موفق است.

محمود حسینی‌پور معاون پارلمانی رئیس‌جمهور شد:
با حکم سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور، محمود حسینی‌پور استاندار سابق مازندران به عنوان معاون امور مجلس رییس جمهور منصوب شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین