پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۹۴۷۷۸
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
مهدی غنضفری رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در چهارمین همایش بین المللی صندوق توسعه ملی خطاب به صادق آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام می گوید که، به مردم پاسخ بدهید چرا نمی‌توانیم در میادین مشترک کار کنیم؟ چرا نمی‌توانیم ۱۰۰ میلیارد دلار طلب صندوق توسعه ملی را برگردانیم؟ حرف ما این است میادین نفت و گاز کشور به ویژه میادین مشترک که هیچ دستی به آن نزدید در اختیار صندوق قرار بدهید، صندوق سراغ بخش خصوصی برود. بخش خصوصی اکتشاف و همه کارها را انجام بدهد در پایان یک قسمت از کیک تقسیم که سهم دولت است را به جای طلب دولت به ما بدهید؛ اما طرح در پیچ و خم مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص گیر کرده و تصویب نمی‌‎شود. مستقیم به آیت الله آملی لاریجانی عرض می کنم باید در تصمیمات خودمان شفاف باشیم؛ به مردم پاسخ بدهید چرا با این طرح مخالف شد. مردم باید بدانند چرا نمی توانیم در میادین مشترک کار کنیم چرا نمی توانیم ۱۰۰ میلیارد دلار طلب صندوق را برگردانیم. یک جواب قانع کننده به ما بدهید چرا این کار نشده است؛ من قانع نیستم.

شعارسال: مهدی غنضفری خطاب به آملی لاریجانی بیان کرد: به مردم پاسخ بدهید چرا نمی‌توانیم در میادین مشترک کار کنیم؟ چرا نمی‌توانیم ۱۰۰ میلیارد دلار طلب صندوق توسعه ملی را برگردانیم؟

گزیده صحبت‌های رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی در چهارمین همایش بین المللی صندوق توسعه ملی از این قرار است:

انتقاد شدید غضنفری رئیس صندوق توسعه ملی از آملی لاریجانی مصلحت نظام، درباره ۱۰۰میلیارد طلب صندوق توسعه ملی!

حرف ما این است میادین نفت و گاز کشور به ویژه میادین مشترک که هیچ دستی به آن نزدید در اختیار صندوق قرار بدهید، صندوق سراغ بخش خصوصی برود. بخش خصوصی اکتشاف و همه کار‌ها را انجام بدهد در پایان یک قسمت از کیک تقسیم که سهم دولت است را به جای طلب دولت به ما بدهید؛ اما طرح در پیچ و خم مجلس و شورای نگهبان و مجمع تشخیص گیر کرده و تصویب نمی‌‎شود.

تعداد بازدید : 2

مستقیم به آیت الله آملی لاریجانی عرض می‌کنم باید در تصمیمات خودمان شفاف باشیم؛ به مردم پاسخ بدهید چرا با این طرح مخالف شد. مردم باید بدانند چرا نمی‌توانیم در میادین مشترک کار کنیم چرا نمی‌توانیم ۱۰۰ میلیارد دلار طلب صندوق را برگردانیم. یک جواب قانع کننده به ما بدهید چرا این کار نشده است؛ من قانع نیستم.

غضنفری: ۱۷میلیارد دلار از منابع صندوق بازنگشت

رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: ۱۷.۷۶میلیارد دلار از منابع و تسهیلات صندوق هنوز برنگشته است.

مهدی غضنفری در چهارمین همایش بین‌المللی صندوق توسعه ملی گفت: از ۳۶.۵ میلیارد دلاری که تاکنون توسط این صندوق تسهیلات داده شده یا سپرده‌گذاری شده ۲۶ میلیارد دلار آن سررسید شده و ۸.۳۷ میلیارد دلار اصل و فرع آن وصول شده است.

وی افزود: ۱۷.۷۶ میلیارد دلار در مسیر گیر کرده است و متقاضیان دل‌دل می‌کنند که؛ "بدهم یا ندهم؟ آیا ممکن است دوباره سرگیجه بگیرند و با یک ارز ارزان‌تر پس بگیرند؟! "، که باید بگویم محال است و بهتر است پس بدهند.

تعداد بازدید : 4


رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی اعلام کرد: ۴۸ درصد عدم‌کارآمدی در منابع صندوق داریم.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین