پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۷۹۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۷
رسانه «فراز» ادعا نموده که به کمک اسنادی که از یک کارشکنی در شرکت «مگاموتور» به دست آورده، نشان می‌دهد که چطور درست زمانی که پروژه شاهین در کارخانه سایپا کلید خورده بود، اقدامات مشکوک مگاموتور، تولیدکننده قوای محرکه خودرو‌های سایپا پروژه خط تولید این خودرو را به شکست کشاند. کارشکنی بزرگ در این شرکت در نهایت باعث شد موتور تیبا با تغییری جزئی و فریبنده روی شاهین قرار بگیرد. اما اصل این ماجرا چه بود؟ ویدئو کلیپ منعکس شده در خبر، نیازمند راست آزمایی امنیتی-نظارتی است. آیا با یک تسویه حساب شخصی و گروهی در رسانه مواجه هستیم یا به معنای واقعی با یک پروژه ضدامنیت صنعتی یا حتی منفعت گرایی و غارت مدیریتی سروکار داریم. موضوعی که ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی، نظارت بازرسی و قضایی کشور را برای راست آزمایی گزارش ادعا شده و سپس تصمیم گیری مقتضی، طلب می‌کند. در گزارش روی اسامی خاص از مدیران مگاموتور تاکید شده و وفق رویه‌های جاری امنیتی، ضرورت باز کردن پرونده‌های دوگانه حفاظت-نفوذ، احساس می‌شود.

شعارسال: شکست پروژه شاهین سایپا خصوصا از دو بعد ضعف نیروی محرکه (موتور) و ایرادات فنی موجود در این خودرو، تقریبا برای صنعت خودرو و مصرف کنندگان، مسجل است. خودرویی که گویا موتور تیبا توربو شارژ روی آن نصب شده و علل رخ داد این موضوع هم از دیدگاه رسانه فراز، حکایتی خاص دارد.

رسانه فراز ادعا می‌کند که از سال ۱۳۹۴ مگاموتور سایپا با قراردادی منعقده با شرکت KH آلمانی برای واردات خط مونتاژ موتور (۵ خط ماشین کاری و یک خط مونتاژ موتور) برای ترمیم ضعف سایپا در بخش نیروی محرکه (عدم در اختیار داشتن فناوری موتور‌های قوی) و خصوصا برای تامین موتور پروژه شاهین سایپا، وارد عمل شد (یک خط ماشین کاری دست دوم هم وارد کشور و شرکت مگاموتور گردید).

شکست پروژه شاهین سایپا و ادعای کارشکنی‌ها از درون شرکت مگاموتور از سال ۱۳۹۵ + الزام به راست آزمایی امنیتی-نظارتی

با تغییرات مدیریتی در مگاموتور، قرارداد با KH نیز معلق شد و موتور تیبا توربو شارژ بعنوان موتور شاهین، مورد توجه قرار گرفت. موتور‌های شاهین سایپا با مشکلات فنی زیاد نظیر داغ کردن و آتش گرفتن مواجه بود. هرچند در چند سال اخیر با بهبود‌های مقطعی، بخشی از ایرادات این موتور رفع شد.

بعد از هشت سال شرکت مگاموتور تصمیم به واردات موتور دست دوم از چین (شرکت DAAE) گرفته است. همان گروهی که قرار داد با شرکت آلمانی را برهم زدند، اکنون تصمیم به واردات مجدد از چین گرفته اند؟

رسانه فراز در این بخش از گزارش، متمرکز روی دو اسم یعنی علیرضا قاسمی (معاون مهندسی مگاموتور) و احسان جابری (قائم مقام مهندسی مگاموتور و رئیس هیات مدیره شرکت) می‌شود. فراز ادعا می‌کند که این دو فرد بشکل خاص در حال پیگیری واردات موتور دست دوم از چین هستند. ادعا می‌شود که قاسمی در هشت سال گذشته جزو تصمیم سازان قرارداد با شرکت آلمانی بود و حال مدافع واردات از شرکت چینی است؟

فراز توضیح داده و ادعا می‌کند که تیم مدیریتی فعلی قصد سفیدشویی و محو اخبار قرارداد مگاموتور با شرکت آلمانی را دارد. بخشی از خط ماشین کاری وارد شده از آلمان به سایپا آذربایجان منتقل شده، اخبار مربوط به واردات و قرارداد با آلمانی‌ها از سایت مگاموتور حذف شده و ادعا می‌شود که قصد کنار نهادن نیرو‌های فنی شرکت و مطلع از قرارداد مگاموتور با آلمانی‌ها که با تیم مدیریتی فعلی هم نظر نیستند، وجود دارد.

در انتهای ویدئو، فراز توجه بازرسی سایپا به مسئله جلب کرده و سازمان بازرسی و نهاد‌های امینتی را دعوت به ورود به قرارداد احتمالی بین شرکت مگاموتور و شرکت DAAE چینی برای واردات موتور دست دوم می‌کند.

تعداد بازدید : 24

بنظر می‌رسد که ویدئو کلیپ منعکس شده در خبر، نیازمند راست آزمایی امنیتی-نظارتی است. آیا با یک تسویه حساب شخصی و گروهی در رسانه مواجه هستیم یا به معنای واقعی با یک پروژه ضدامنیت صنعتی یا حتی منفعت گرایی و غارت مدیریتی سروکار داریم. موضوعی که ضرورت ورود دستگاه‌های امنیتی، نظارت بازرسی و قضایی کشور را برای راست آزمایی گزارش ادعا شده و سپس تصمیم گیری مقتضی، طلب می‌کند. در گزارش روی اسامی خاص از مدیران مگاموتور تاکید شده و وفق رویه‌های جاری امنیتی، ضرورت باز کردن پرونده‌های دوگانه حفاظت-نفوذ، احساس می‌شود.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از رسانه فراز

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
0
0
جابری خائن بزرگ به صنعت خودرو سازی
مدیر پایگاه

سلام 
لطفا همانطور که درخواست کردیم، سند و مدرک بفرستید. ما قصد زنده باد گفتن و یا تخریب ندارم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین