پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۴۹۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۷
روز دوشنبه منصور پویان در نشست کمیسیون آب، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اهواز در محل این نهاد به اقدامات انجام شده در راستای کمک به تولید گوشت اشاره و اظهارکرده است که از اسفندماه ۱۸ هزار تن گوشت در کشور توزیع شد که بیشترین میزان در سطح روستا‌ها بوده است. وزارت جهاد کشاورزی پس از تامین ذخایر گوشت و اشباع شدن بازار، روی مکانیزم قیمت ورود کرده تا قیمت گوشت قرمز به قیمت منطقی برسد. جمعیت دام گوسفندی کشور در حال حاضر ۷۱ میلیون راس است که با توجه به زایش بهاره این تعداد به حدود ۷۳ میلیون راس خواهد رسید. از این جمعیت، ۴۰ میلیون راس دام مولد و حدود ۳۲ میلیون راس دام زیر ۲ ساله است. وی مدعی شد که باتوجه به توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم در بازار؛ پیش بینی می‌شود که استمرار افزایش حجم عرضه گوشت‌های وارداتی در کنار تولید داخل منجر به رقابتی شدن بازار خواهد شد. دست به دست کنید برسد بدست آقای پویان و از ایشان بپرید که علت دیر پز بودن گوشت گوسفند‌های وارداتی چیست؟ از ایشان بپرسید که آخرین آمار سرشماری دام کشور مربوط به چه سالی است و این آمار برآوردی را ایشان از کجا آورده اند؟ از ایشان بخواهید که با امار اثبات کنند که اکثر گوشت‌های تنظیم بازاری در روستا‌ها توزیع شده اند؟ آقای پویان، ما بیشتر از اینکه شما فکر می‌کنید این کاره ایم اخوی. منتظر دریافت توضیحات برای انتشار هستیم.

شعارسال: منصور پوریان روز دوشنبه در نشست کمیسیون آب، کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی اهواز در محل این نهاد به اقدامات انجام شده در راستای کمک به تولید گوشت اشاره و اظهارکرد که استان خوزستان سومین استانی است که بیشترین حجم گوشت توزیع شده را در ماه‌های اخیر به خود اختصاص داده و تولید گوساله در خوزستان مانند ۹ استان دیگر کشور منفی است که باید برای رفع این مشکل تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: امسال با برنامه‌ریزی انجام شده قرار است از طریق تامین ارز تالار دوم (تالار دوم ارزی، بازار ارز آزاد است که توسط عرضه و تقاضای بازار تعیین می‌شود) دام زنده وارد کنیم تا از این امتیاز برای توسعه پرواربندی گوساله استفاده شود. خوزستان در سال‌های اخیر به عنوان یکی از استان‌های پیش‌رو در صادرات دام زنده مطرح بوده، ولی به علت مشکلات ایجاد شده جلوی صادرات گرفته شد. پوریان تامین گوشت برای تنظیم بازار را یکی از دغدغه‌های موجود دانست و گفت: از اسفندماه ۱۸ هزار تن گوشت در کشور توزیع شد که بیشترین میزان در سطح روستا‌ها بوده است. وزارت جهاد کشاورزی پس از تامین ذخایر گوشت و اشباع شدن بازار، روی مکانیزم قیمت ورود کرده تا قیمت گوشت قرمز به قیمت منطقی برسد.

از توزیع ۱۸ هزار تنی گوشت از اسفندماه پارسال آنهم بیشتر در روستا‌ها تا جمعیت ۷۱ میلیون راسی دام کشور؟

جمعیت دام گوسفندی کشور ۷۱ میلیون راس است

رئیس شورای تامین کننده دام زنده تاکید کرد: جمعیت دام گوسفندی کشور در حال حاضر ۷۱ میلیون راس است که با توجه به زایش بهاره این تعداد به حدود ۷۳ میلیون راس خواهد رسید. از این جمعیت، ۴۰ میلیون راس دام مولد و حدود ۳۲ میلیون راس دام زیر ۲ ساله است.

وی به کاهش قیمت گوشت منجمد گوساله طی ۲ هفته گذشته اشاره و بیان کرد: با توجه به افزایش واردات، طی روز‌های آینده شاهد واردات گوشت گرم از ارمنستان، آفریقای جنوبی، رومانی، گرجستان، استرالیا خواهیم بود. باتوجه به توزیع روزانه ۳۰۰ تا ۴۰۰ تن گوشت گرم در بازار؛ پیش بینی می‌شود که استمرار افزایش حجم عرضه گوشت‌های وارداتی در کنار تولید داخل منجر به رقابتی شدن بازار خواهد شد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایرنا. کد خبر: ۸۵۴۹۱۱۴۷. منتشره در هفتم خردادماه ۱۴۰۳. https://www.irna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۰
0
0
حالا یه چی گفته شما چرا چسبوندینش به دیوار
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
0
جواب داد ، نداد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین