پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۱۱۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۷
هرچند که بنظر می رسد مردم اطلاعات کلی درخصوص نامزدهای شش گانه تائید صلاحیت شده برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند، اما جهت تنویر بیشتر افکار عمومی اقدام به ارایه توضیحاتی کاربردی درباره آنها شده است. بنظر می رسد که رقابت نهایی بین سه چهره یعنی پزشکیان، جلیلی و قالیباف باشد، با این وجود به جهت رعایت عدالت ، هر شش نامزد معرفی گردیده اند.

شعارسال: در متن زیر به ترتیب حروف الفبا، اقدام به معرفی نامزد‌های ریاست جمهوری شده است.

آشنایی با شش نامزد تائید صلاحیت شده

مسعود پزشکیان کیست؟

مسعود پزشکیان متولد ۷ مهر ماه ۱۳۳۳ در مهاباد و هم اکنون نماینده مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو است. او سابقه نمایندگی در ادوار هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس) و یازدهم مجلس و همچنین سابقه فعالیت به عنوان وزیر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت هشتم (اصلاحات) و ریاست بیمارستان قلب شهید مدنی تبریز را در کارنامه سوابق خود دارد.

آشنایی با شش نامزد تائید صلاحیت شده

پزشکیان دارای مدرک دکترای حرفه‌ای پزشکی و تخصص جراحی عمومی از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین فوق تخصص جراحی قلب از دانشگاه علوم پزشکی ایران است.

وی پیشتر دو مرتبه برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری در دوره‌های یازدهم (سال ۱۳۹۲) و سیزدهم (سال ۱۴۰۰) نام نویسی کرده بود که در سال ۱۳۹۲ پیش از اعلام اسامی افراد احراز صلاحیت شده، به نفع آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیگر داوطلب نامزدی این انتخابات از ادامه حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف داد و در سال ۱۴۰۰ نیز از سوی شورای نگهبان احراز صلاحیت نشد.

مصطفی پورمحمدی کیست؟ +سوابق و برنامه‌ها

مصطفی پورمحمدی در سال ۱۳۳۸ در قم به دنیا آمد. پدر وی اصالتاً اهل شهر رفسنجان بود و پدرش در قم خیاط روحانیون بود. وی مقدمات و سطح عالی (فقه، اصول فقه و فلسفه) را در قم در مدرسهٔ حقانی خارج فقه و اصول را در مشهد، قم و تهران به پایان رساند. پورمحمدی در سطح چهار فقه و حقوق اسلامی (معادل دکترا) در حوزهٔ علمیه تحصیل کرده است. او مؤلف دو جلد کتاب در رابطه با حقوق سیاسی، مبانی نظری اندیشهٔ سیاسی در اسلام و مباحث سیاسی و اجتماعی است. وی همچنین مقالاتی علمی پیرامون حق، مبانی نظری حکومت دینی، نظارت، ارتداد و سیاست خارجی نگاشته است.

آشنایی با شش نامزد تائید صلاحیت شده

وی در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور وقت ایران برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی و در اردیبهشت ۱۳۸۷ از این مقام برکنار شد.

پورمحمدی در سال ۱۴۰۲ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد شد که صلاحیت وی از سوی شورای نگهبان در ابتدا رد شد و سپس مورد تأیید قرار گرفت.

برنامه انتخاباتی مصطفی پورمحمدی در انتخابات ۱۴۰۳

حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دولت یازدهم، پس از ثبت نام در انتخابات طی سخنانی با بیان اینکه جوانی و میانسالی خود را در مسئولیت‌های سخت، اثرگذار و پرچالشی گذرانده‌ام، گفت: ما سرشار از آرزو‌های بالابلندی بودیم، اما امروز در جایی که می‌خواستیم نیستیم. بی گمان گام‌های بلندی برداشتیم و دستاورد‌های انکارناپذیری داریم، اما ناکامی‌ها و کاستی‌های آزار دهنده نیز کم نبوده است.

وی افزود: من فراز و فرود‌های سیاستگذاری کشور را می‌شناسم و می‌توانم بگویم در ۴۵ سال گذشته با مسائل پیدا و راز‌های پنهان و مشکلات خُرد و کلان داخلی و خارجی آشنا هستم.

پورمحمدی در ادامه با بیان اینکه من صرفا از دور دستی بر آتش نداشته‌ام و بی‌خبر از ظرفیت‌های این سرزمین نیستم، عنوان کرد: من به توان برجسته جوانان و زنان کشورم و همچنین هوش مصنوعی باور عمیق دارم. نگرانی‌های مردم را نباید نادیده گرفت. یقین دارم می‌توانستیم در شرایطی بسیار بهتر از این باشیم از این رو اندوهگینم.

این وزیر دادگستری اسبق در پایان تأکید کرد: نام دولتم «دولت قرار» و اولویت‌های آن عدالت، ثروت و قدرت خواهد بود. قرار من با شما تحقق این ۳ اولویت کلیدی است.

سعید جلیلی کیست؟

سعید جلیلی متولد سال ۱۳۴۴ در مشهد مقدس و دانش‌آموخته دانشگاه امام صادق (ع) در رشته علوم سیاسی است. پدر او بیرجندی و مادرش اردبیلی است. او در سال ۱۳۷۳ ازدواج کرد و یک فرزند پسر دارد.

او در دفاع مقدس دیدبان لشکر نصر خراسان بود و در عملیات کربلای ۵ از ناحیه پای راست مجروح و جانباز شد. دو دوره به عنوان رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه مشغول فعالیت بوده است.

آشنایی با شش نامزد تائید صلاحیت شده

با آغاز دهه ۸۰ جلیلی به دفتر رهبر معظم انقلاب رفت و مسئولیت مدیرکل بررسی‌های جاری دفتر رهبری را بر عهده گرفت. او در این مدت نقش پایش و گزارش و پیشنهاد راهبرد‌های کلان در کشور در حوزه‌های مختلف به رهبر انقلاب را بر عهده داشته است. با روی کار آمدن دولت نهم، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه شد و پس از آن در سال ۸۶ به دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.

عضویت در «کمیته مبارزه با مفاسد اقتصادی» و «ستاد تدابیر ویژه اقتصادی» مستقر در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و ریاست «کمیته مبارزه با تحریم» در سوابق جلیلی وجود دارد.

جلیلی در انتخابات ۹۲ شرکت کرد، ولی موفقیتی بدست نیاورد. او در انتخابات سال ۹۶ نیز با حضور آیت‌الله شهید رئیسی در صحنه انتخابات، ضمن انصراف از کاندیداتوری و حمایت تمام قد از او، تمام برنامه‌های خود در دولت سایه را در اختیار وی قرار داد.

جلیلی همچنین طی این سال‌ها با احکامی از سوی رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی به عنوان نماینده رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان عضو حقیقی و شورای راهبردی روابط خارجی عضویت دارد.

علیرضا زاکانی کیست؟

علیرضا زاکانی متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ در شهرری که هم‌اکنون به‌عنوان چهل‌وهفتمین شهردار تهران فعالیت می‌کند، از چهره‌های شناخته‌شده جریان اصولگرایی است که هم در چارچوب ساختار‌های حزبی و تشکیلاتی این جریان نقش‌آفرینی کرده و هم تجربه نمایندگی مجلس در دوره‌های هفتم، هشتم، نهم و یازدهم را در کارنامه دارد. او همچنین در دولت سیزدهم به سمت دستیار رئیس‌جمهوری در مدیریت آسیب‌های اجتماعی تهران نیز منصوب شد.

آشنایی با شش نامزد تائید صلاحیت شده

زاکانی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و دانشیار پزشکی هسته‌ای است که در بیمارستان امام خمینی (تهران) و مجتمع درمانی، ولی عصر نیز فعالیت پزشکی دارد. او همچنین در دوران جوانی و از اواخر دهه هفتاد مسئولیت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان تهران را برعهده داشت و از سال ۱۳۷۹ نیز در سمت رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور فعالیت کرد که پس از چهار سال و در ۱۳۸۲ با استعفا، از مسئولیتش کناره‌گیری کرد.

او در سال ۱۳۸۷ با همکاری جمعی از فعالان سیاسی اصولگرا، جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی را تأسیس کرد که در سه دوره نخست برگزاری کنگره تشکل متبوع خود از سوی اعضای شورای مرکزی به‌عنوان دبیرکل انتخاب شد. زاکانی پس از راهیابی به مجلس هفتم برای یک‌سال در هیئت رئیسه مجلس عضویت داشت و علاوه بر آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات فعالیت کرد. در دوره هشتم هم علاوه‌بر عضویت در کمیسیون آموزش و تحقیقات به عضویت کمیسیون اصل نود درآمد و در دوره نهم در کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی عضویت داشت که به ریاستش بر کمیسیون ویژه بررسی برجام هم رسید. او در دوره یازدهم مجلس عضویت در کمیسیون اصل ۹۰ و ریاست بر مرکز پژوهش‌های مجلس را هم کارنامه خود افزود.

زاکانی در جریان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز برای کاندیداتوری اعلام داوطلبی کرد، اما در نهایت به نفع سیدابراهیم رئیسی کناره‌گیری کرد. او از شهریورماه ۱۴۰۰ نیز به‌عنوان چهل‌وهفتمین شهردار تهران انتخاب شد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی کیست؟ +سوابق و برنامه‌ها

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی زادهٔ ۲۵ فروردین ۱۳۵۰ در فریمان؛ پزشک و سیاستمدار اصولگرای ایرانی و نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی و نماینده مشهد در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی می‌باشد. وی پیش‌تر در دورهٔ هشتم، نهم و دهم مجلس شورای اسلامی نیز به‌عنوان نماینده حوزه انتخابیه مشهد و کلات فعالیت می‌کرد و در دوره نهم و دهم به‌عنوان دبیر عضو هیئت‌رئیسه مجلس بود. او از زمان تشکیل جبهه پایداری، به عضویت این حزب درآمد.

آشنایی با شش نامزد تائید صلاحیت شده

سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی جز هفت نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ بود و با کسب ۹۹۹ هزار و ۷۱۸ رای، نفر چهارم انتخابات شد.

قاضی‌زاده دانش‌آموخته دکتری پزشکی (جراح گوش، حلق و بینی) است و پیش از نمایندگی، ریاست دانشگاه علوم پزشکی سمنان را بر عهده داشت. وی در فاصله سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۳ سخنگوی جبهه پایداری بود.

قاضی‌زاده هاشمی از سال ۱۴۰۰ به عنوان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران منصوب شد.

برنامه انتخاباتی امیرحسین قاضی زاده‌هاشمی در انتخابات ۱۴۰۳

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد امام راحل و رئیس‌جمهوری شهید و همراهانش، اظهار کرد: تصور نمی‌کردم پس از سه سال و در شرایطی که همگی داغدار رئیس جمهور شهیدمان هستیم، مجددا پشت این تریبون قرار گیرم. زمانی که آیت‌الله رئیسی به من اعتماد کرد، از نزدیک دیدم که او با ایجاد دولتی مردمی، مکتبی، فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی و عملگرا، با استفاده از طیف متنوعی از کارگزاران خدوم، شبانه‌روزی در پی حل مسائل و مشکلات مردم بود.

وی افزود: امروز اینجا هستم تا بیان کنم، مؤلفه‌های قدرت، اعم از نظامی و سیاسی، امنیت کشور، تمامیت ارضی، زیرساخت‌ها، پیشرفت در فناوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای، نانو و هوا و فضا، نیروی انسانی جوان، جهادی و با دانش و بسیاری از موارد دیگر، همگی محصول انقلاب اسلامی و حرکت جهادی و مکتبی بوده است.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری گفت:، اما با افتخار به مسیر طی شده، باید بررسی کرد چرا علیرغم داشتن مولفه‌های متعدد قدرت و پیشرفت، امروز خانواده عزیز ایرانی با مسائل و چالش‌های مزمن شده‌ای مواجه است که دستاویز تلاش بدخواهان برای القای یاس در آن‌ها شده است؟

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: مردم می‌دانند که دعوا‌ها و بی‌اخلاقی‌های سیاسی بیهوده، دوقطبی‌های کاذب هر چند پرهیاهو، کلی‌گویی، رویکرد‌های قیم‌مآبانه، تزریق مُسَکِن‌های موقت، پافشاری بر آزمودن مسیر‌های شکست‌خورده و راهکار‌های تک عاملی پاسخی مناسب در جهت حل آن چالش‌ها نیست.

وی تاکید کرد: حرکت در مسیر برداشتن دیوار‌های میان دولت و مردم را ادامه می‌دهم تا خانواده بزرگ ایران محقق شود و با نقش‌آفرینی حلقه‌های میانی زمینه برای ورود فرزندان مردم و لشگر عظیم جوانان نخبه به عرصه اداره کشور با هدف انقلاب در سازوکار‌ها و تحول در مدل حکمرانی فراهم کنم تا دولتی مکتبی و عملگرا تشکیل شود.

داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست‌جمهوری اظهار کرد: نسخه‌های مختلفی در برخی دولت‌های گذشته تجربه شده است، ارتجاع و بازگشت به گذشته به زیان ما خانواده بزرگ ایران تمام خواهد شد. در گام دوم انقلاب اسلامی و در این دولت با حفظ آرمان‌های انقلاب از طریق به میدان آوردن گسترده مردم بر حل مسائل اساسی آنان تمرکز خواهم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: همچنان رقیب خود را دیوان‌سالاری صدساله دولت‌محور، حلقه‌های بسته مدیریتی، نادیده گرفتن تمامی ظرفیت‌های کشور، شخص‌محوری بجای گفتمان‌محوری و برنامه‌محوری، عدم اعتماد به بخش خصوصی، مدیریت نشسته، قانون‌گریزی و تمرکزگرایی می‌دانم. انقلاب سازوکاری مورد نظر یعنی انقلابی در رویکردها، کارکردها، ساختار‌ها و مدل حکمرانی.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که این انقلاب و تحول سازوکاری از مسیر رشد همه جانبه خانواده‌های ایرانی محقق خواهد شد. یعنی دولت مردم، خود را بر مدار خانواده تنظیم خواهد کرد تا پدر خانواده دغدغه معیشت؛ مادر خانواده دغدغه آینده فرزندان؛ پسر خانواده دغدغه اشتغال و سربازی و دختر خانواده دغدغه ازدواج و نقش آفرینی اجتماعی نداشته باشد.

قاضی‌زاده هاشمی تاکید کرد: دولت خانواده به خانواده بزرگ ایران متعهد می‌شود که تمام تلاش خود را بکارگیرد تا با همراهی آنان در یک دوره چهارساله، تورم و تک رقمی، رفع فقر مطلق، رشد اقتصادی ۶ تا ۸ درصدی، افزایش دوبرابری امید به آینده و کاهش محسوس آسیب‌های اجتماعی را محقق سازد.

محمدباقر قالیباف کیست؟ +سوابق و برنامه‌ها

دکتر محمدباقر قالیباف در شهریورماه سال ۱۳۴۰ در شهر ییلاقی طرقبه در خانواده‌ای مذهبی پا به عرصه هستی نهاد. پدر ایشان از کسبه قدیم و از معتمدان دیار خود است. وضعیت متوسط زندگی باعث شد تا ایشان از همان ابتدا و در ایام فراغت از تحصیل به کار و کسب درآمد هم اهتمام ورزد.

دکتری تخصصی جغرافیای سیاسی دانشگاه تربیت مدرس (مهرماه ۱۳۷۶- ۱۳۸۰)؛ کارشناس ارشد رشته جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران؛ (مهرماه ۱۳۷۴- ۶/۸/۱۳۷۵)؛ کارشناس رشته جغرافیای انسانی دانشگاه تهران؛ (مهرماه ۱۳۶۹- ۳۱/۶/۱۳۷۳)

آشنایی با شش نامزد تائید صلاحیت شده

فرمانده تیپ امام رضا (ع) در سال ۱۳۶۱؛ فرمانده لشکر ۵ نصر خراسان در سال ۱۳۶۲؛ فرماندهی لشکر ۲۵ کربلا پس از جنگ؛ مسئولیت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) در سال ۱۳۷۳؛ فرماندهی نیروی هوایی سپاه در سال ۱۳۷۶؛ فرماندهی نیروی انتظامی ایران در سال ۱۳۷۹؛ نماینده رئیس‌جمهور و رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال ۱۳۸۳؛ ریاست شهرداری تهران در سه دوره شورای اسلامی شهر تهران در سال‌های ۸۴، ۸۸ و ۹۶

محمد باقر قالیباف از خرداد ماه ۱۳۹۹ به عنوان نماینده مردم تهران به مجلس شورای اسلامی راه یافت، و به عنوان ششمین رئیس مجلس شورای اسلامی این مسئولیت را برعهده گرفت. ایشان در دوره دوازدهم مجلس نیز به عنوان نماینده مردم تهران و همچنین رئیس مجلس دوازدهم انتخاب شد.

برنامه انتخاباتی محمدباقر قالیباف در انتخابات ۱۴۰۳

محمدباقر قالیباف ظهر دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ پس از ثبت نام به عنوان داوطلب کاندیداتوری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات کشور با گرامیداشت یاد شهید رئیسی و سایر شهدای پرواز اردیبهشت، اظهار کرد: در آغاز، درباره دو نگرانی با مردم سخن میگویم؛ نگرانی اول مربوط به کشورمان، ایران است و نگرانی دوم مربوط به صحنه امروز انتخابات.

وی افزود: نگرانی اول مربوط به همه ماست ما امروز نگران پیشرفت و آینده کشورمان و زندگی فرزندانمان هستیم. همه ما با دقت به شرایط پیچیده کشور نگاه میکنیم و از خود می‌پرسیم کدام رویکرد‌ها باید تداوم پیدا کند؟ کدام باید تکمیل و کدام باید تغییر کند؟ و از همه مهمتر اینکه چه کسی میتواند در این شرایط پیچیده مسئولیت به سرانجام رساندن کار‌ها را بپذیرد؟

این داوطلب انتخابات ریاست جمهوری گفت: نگرانی دوم مربوط به صحنه انتخابات است. نگرانی از اینکه جدال‌های سیاسی باعث به حاشیه رفتن دغدغه‌های اصلی مردم و مسئله اقتصاد و معیشت شود، در این عرصه نسبت دشواری کار‌های زمین مانده با توانایی‌ها به درستی محاسبه نشده است و نگاه‌های غیر واقعی به راهکار‌های عملی برای حل مشکلات وجود دارد. این نگرانی‌ها دلیلی شد تا جمعی از نخبگان کارآفرینان دانشجویان انقلابی و سایر دلسوزان با شناختی که از کارنامه بنده داشتند، من را برای حضور در انتخابات دعوت کنند.

قالیباف عنوان کرد: در ابتدا با توجه به اعتماد نمایندگان محترم در سپردن کرسی ریاست مجلس به بنده وظیفه اصلی خود را خدمت در مجلس می‌دانستم و این موضوع را با دلسوزان کشور نیز در میان گذاشتم، اما مشاهده صحنه انتخابات و کمرنگ شدن کارآمدی و راهکار‌های حل مشکلات و همچنین دعوت اکثریت نمایندگان محترم و تکلیف کردن جمعی از فرزندان و خانواده‌های شهدا که آن‌ها را امین و یاور خود و کشور می‌دانم و همچنین دعوت گسترده چهره‌های سیاسی برجسته جبهه انقلاب بنده را به جمع بندی جدیدی رساند که اگر داوطلب این انتخابات نشوم کاری که در چند سال گذشته برای حل مسائل اقتصادی مردم در دولت مردمی و مجلس انقلابی شروع کرده ایم و به زمان ثمردهی رسیده است ناتمام می‌ماند.

وی ادامه داد: با توکل به خداوند متعال و امید به اعتماد شما و تکیه بر سوابق سیاسی و اجرایی خود پا به عرصه انتخابات گذاشتم تا برای حل مسائل و مشکلات مردم با تمام وجود تلاش کنم و با کمک مردم دوره دیگری از رکود و سوء مدیریت همانند وضعیت دهه ۹۰ در کشور حاکم نشود.

داوطلب نامزدی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: در عرصه مدیریت کشور این رئیس جمهور است که باید بی عذر و بهانه در نهایت کار را تمام کند و تلاش‌های بقیه را با مسئولیت پذیری و راهبری درست به ثمر برساند. لذا، فتح قله علاوه بر انگیزه و احساس وظیفه، تجربه و مهارت هم می‌خواهد. اگر معتقد نبودم که مشکلات امروز مانند معیشت کاهش قدرت خرید محرومیت فقر و تبعیض و نابرابری هزینه‌های کمرشکن مسکن، گرانی‌ها و بازار نابسامان خودرو یا وضعیت اینترنت و عبور از تحریم‌ها قابل حل است، هرگز پا به عرصه رقابت نمی‌گذاشتم.

قالیباف گفت: من هم مانند همه بدون اشکال نیستم، تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد. ولی با درس گرفتن از گذشته و شناختی که از امکانات کشور و توانایی‌های موجود دارم، می‌دانم که می‌توانیم به کمک هم با یک مدیریت مسئولیت پذیر و انقلابی دولتی کارآمد را ایجاد کنیم تا شما در دنیا احساس سربلندی کنید و برای این امر، با برنامه‌ای مشخص مبتنی بر برنامه هفتم پیشرفت کشور وارد کارزار انتخابات شده ام.

وی اظهار کرد: بنده معتقدم تفکر انقلابی شهید حاج قاسم و شهید رئیسی همچنان راهگشاست تفکری که برای تأمین امنیت و آرامش مردم خطر‌ها می‌کند. کشور ما امروز به همان تفکر انقلابی نیاز دارد که ۸۰ میلیون ایرانی را سیاه و سفید نمی‌بیند و از هر ظرفیتی، ایرانی پیشرفته می‌سازد که در آن همه مردم ایران فرصت رشد برابر داشته باشند. باید کاری کرد تا همان گونه که مردم دیگر کشور‌ها حسرت اقتدار ایران را می‌خورند، از پیشرفت این کشور نیز دچار شگفتی شوند.

پایگاه تحلیلی خبری شعارسال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین