پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 01
کد خبر: ۳۹۵۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۴
منوچهر متکی نماینده مردم تهران در مجلس گفت، مدارس دولتی آرام آرام از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می‌شود ضمن اینکه موضوع آموزش و پرورش در تراز قانون اساسی بعد از ۴۵ سال در برنامه تصمیم گیران در دولت و ناظران در مجلس قرار نگرفته است و.. باید از وزیر آموزش و پرورش و شورای انقلاب فرهنگی پرسید که آیا این واقعه را بعنوان مصداقی بر بی عدالتی آموزشی قبول دارند یا خیر؟ اگر آری، پیشنهاد می‌گردد، مکانیزم طی مسیر‌های نظارت- بازرسی -امنیتی و سپس قضایی-کیفری در مورد آقایان طی شود. حتی عزیزان ما در شورای عالی انقلاب فرهنگی به مصداق اتهام چهارگانه قصور|، تقصیر، اهمال و ترک فعل.

شعارسال: منوچهر متکی در نشست علنی روز (یکشنبه، ۱۰ تیرماه) مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اتخاذ تدابیر لازم برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۴، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره دانش آموزان و معلمان شهید و امام شهدا و تقدیر از وزیر برای ارائه گزارش در سه حوزه کمبود نیروی انسانی، مطالبات معلمان و آماده سازی مدارس و فضای آموزشی، گفت: نکته‌ای که به آن توجه خاص دارم مربوط به بند ۳ اصل سوم قانون اساسی است که به آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان برای همه در تمامی سطوح و تسهیل و تامین آموزش عالی اشاره دارد و آن را به دولت جمهوری اسلامی ایران در زمره اهداف اصل دوم قانون اساسی متذکر می‌شود.

مدارس دولتی از چرخه نخبه پروری و برترین های کنکور، خارج می شوند + آیا این موضوع بی عدالتی اموزشی نیست؟

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس آمار از مجموع ۱۰۷ هزار و ۱۱۷ مدرسه در کشور بخش کمی از آن‌ها غیرانتفاعی و حدود ۹۰ درصد دولتی هستند که اصلا در وضعیت خوبی قرار ندارند.

وی افزود: متاسفانه در تهران با کمبود هزاران معلم در مدارس مواجه هستیم کما اینکه در محروم‌ترین و پر جمعیت‌ترین منطقه تهران یعنی منطقه ۱۷ مشکلات مربوط به معلم، مدرسه و فضای آموزشی بیداد می‌کند.

متکی یادآور شد: در گفت وگویی که با والدین دانش آموزان در یکی از مساجد این منطقه داشتیم به این نکته اشاره شد که ۳ تا ۴ درس در مدرسه معلم نداشته است و الان دانش آموزان آن برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: گزارشی از نمایه اقدامات و پیشرفت‌های پروژه‌های کلان آموزش و پرورش در دولت شهید رئیسی دارم که مجال گفتن نیست، اما اصل حرف این است مدارس دولتی آرام آرام از چرخه موفقیت در کنکور و تربیت شاگردان نخبه خالی می‌شود ضمن اینکه موضوع آموزش و پرورش در تراز قانون اساسی بعد از ۴۵ سال در برنامه تصمیم گیران در دولت و ناظران در مجلس قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: اعتبارات آموزش و پرورش با ماموریت‌های این وزارتخانه در تراز قانون اساسی نیست و این در حالی است که در کشور‌های موفق در زمینه آموزش و پرورش مساحت فضای مدارس در بالاترین سطح استاندارد‌ها قرار دارد.

متکی خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: سوال اساسی آن است چرا خروجی مراکز آموزشی در تراز انقلاب اسلامی نیست و همسان سازی حقوق بازنشستگان به عنوان یک مطالبه جدی مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار: 10تیر1403، کدخبر:1499600، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین