پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۶۶۰۱
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۶
بعضی از سازمان ها و برخی از مدیران باشناسنامه و بی شناسنامه آنها آنقدر دارای ابهام عملکردی و ایراد در شیوه ایفای وظایف هستند که اسباب تحیر را فراهم می سازند. سازمان راهداری ادعا می کند که 30 همت به پیمانکاران بدهکار است ؟ باید از رئیس این سازمان پرسید که سامانه شناسنامه راه های کشور ( شامل مشخصات راه، اسامی پیمانکاران شرکت کننده در مزایده و مناقصه، تاریخ های آسیب ، ترمیم و یا زیرسازی ها ، هزینه های پیمان به تفکیک قرارداد و متمم های قرارداد ، تاریخ های دقیق تحویل، تضامین پیمانکاران و ...... ) کجاست؟ چرا نباید بین پلیس راه و سازمان راهداری درباره نقاط حادثه خیز، همسانی آمار وجود داشته باشد؟ آیا وجود سرعت گیرهای غیراستاندارد را پایمال کردن حقوق عامه قلمداد می کنید یا خیر؟ اگر بله، چرا تاکنون برای اصلاح آن در کشور اقدام نکرده اید؟

شعارسال: رضا اکبری سرپرست سازمان راهداری در رابطه با اختلاف آمار سازمان راهداری و پلیس راه درباره تعداد نقاط حادثه‌خیز جاده‌های کشور گفت: گزارش نقاط حادثه‌خیز جاده‌ها را به طور مرتب کمیسیون ایمنی راه‌ها ارائه می‌کنیم و در این کمیسیون فرمانده پلیس راه کشور هم حضور دارد.

بدهی ۳۰ همتی راهداری به پیمانکاران + اختلاف آمار نقاط حادثه خیز بین پلیس راه و راهداری و سازمان هایی که عرضه استاندارد کردن سرعت گیرهای غیر استاندارد را ندارند؟

وی ادامه داد: وقتی هر نقطه حادثه‌خیز رفع می‌شود صورتجلسه آن را با پلیس تنظیم کرده و یک نسخه از آن را به برای ستاد آن‌ها ارسال می‌کنیم. بعید می‌دانم دوستان از عملکرد سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ناراضی باشند. چراکه در جلسات به طور مرتب حضور داریم و درباره این موضوع تاکنون نارضایتی اعلام نشده است.

سرپرست سازمان راهداری بیان کرد: بر اساس آمار تصادفات کل کشور یک سری مناطق حادثه‌خیز با همراه پلیس صورتجلسه می‌شود که ۸۸۸ نقطه تا اسفند سال ۱۴۰۱ هستند. الان روی این نقاط تمرکز کرده‌ایم و اختلافی در این زمینه نداریم. از سوی کمیسیون ایمنی هم در استان‌ها داریم که رئیس آن استاندارد است. این کمیسیون یک سری نقاط حادثه‌خیز را شناسایی می‌کنند، لذا استان‌ها نقاط حادثه‌خیز را جمع می‌زنند یک عددی می‌شود.

اکبری با بیان این‌که اولویت اول آن با فرماندهی در تهران جمع‌بندی نقاط حادثه‌خیز را داشته باشیم درباره بدهی سازمان راهداری به پیمانکاران گفت: بخشی از بدهی سازمان راهداری به پیمانکاران مربوط به راه روستایی است. مقداری از بدهی هم مربوط به پروژه‌های جاری سالانه است. در مجموع ۳۰ هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکاریم.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از مهر، تاریخ انتشار: 8آبان1403، کدخبر:6272705، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین