پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۳۰۴
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
بسیاری از مسافرانی که در چند وقت اخیر از جاده چالوس وارد استان مازندران می شوند، بشدت از سرعت گیرهای غیر استاندارد و بدون تابلوی هشدار دهنده در شهرهای غربی این استان گله مند هستند. گویا وظیفه ساخت سرعت گیرهای استاندارد در شهرها بر عهده شهرداری ها و در جاده های بین شهری بر عهده راهداری است.

شعار سال :

متاسفانه از قدیم الایام تجربه تلخی از سرعت گیرهای غیر استاندارد در اذهان رانندگان وجود دارد. سرعت گیرها بیش از آنکه سرعت گیر باشند، در نقش خراب کننده جلو بندی خودروها ، ایفای نقش می کنند.

بدلیل ضعف قوانین حقوقی ما در موضوع ایراد ضرر بواسطه قصور در انجام وظایف سازمان های دولتی و نهادهای عمومی ، ضعف نظارت بر روندهای انجام و اجرای کارها(مجری و ناظر در یک دستگاه) در نهادهای عمومی و تشکیلات دولتی، ضعف تشکل های مردمی تخصصی مطالبه گر و ..... ، شاهد انواع هدر دهی منابع و بعضا اعمال فساد به اسم خدمات رسانی دولتی هستیم.

سرعت گیرهای غیر استاندارد از بعد پهنا و ارتفاع، سرعت گیر بدون علائم و تابلوهای هشدار دهنده ، سرعت گیر بدون رنگ آمیزی مناسب ، تعداد سرعت گیری ها در یک مسافت مشخص ، عدم چاره اندیشی برای کاهش تخلف با نصب دوربین های ثبت سرعت ، برخی از گلایه مسافران سفر کرده به شهرهای غربی استان مازندران است. آنقدر زشت و تکراری شده که حتی جمله مگر این استان، استاندار ندارد را بر زبان برخی از رانندگان جاری می کند.

باید از استاندار مازندران پرسید که چرا وضعیت سرعت گیرهای شهرهای غربی مازندران تا این حد مشکل دارد؟ اداره کل راهداری استان این حد قصور را چگونه توجیه می کند؟ شهرداری های شهرهای غربی استان مازندران چکار می کنند؟ آیا راهنمایی و رانندگی استان مازندران فقط یاد دارد که مسافران متخلف را جریمه نموده و با پول جرایم.... ؟

این وضعیت نگهداری استان نیست جناب استاندار. لطفا بعد از راست آزمائی ادعای مطرح شده ، در اسرع وقت به سه نهاد و سازمان تخصصی متولی این کار یعنی شهرداری های شهرهای غربی استان ، اداره کل راهداری استان و پلیس راهنمائی و رانندگی، درخواست اصلاح بدهید.

چنانچه بهانه همیشگی کمبود بودجه آوردند، بفرمائید که شرکت هایی وجود دارند که بشکل رایگان برای شما دوربین و تجهییزات حفاظتی نصب می کنند و هزینه خود را در قالب یک قرارداد مشارکت از جرائم کسر می کنند. راه حل های عدیده دیگر هم وجود دارد که مسلما خود آقایان مدیران ادارات سه گانه مورد اشاره، از ما و شما بهتر می دانند.

در انتها باید متذکر گردید که انصاف نیست هزینه قانون شکنی یک عده شهروند و گردشگری متخلف ( سرعت غیر مجاز) و کم کاری نهادهای سه گانه متولی ، از جیب سایر شهروندان و گردشگران با تعمیر مستمر جلوبندی خودرو ها تامین شود.

منتظر توضیحات استانداری مازندران و شفاف سازی چالش مطرح شده ظرف 10 روز کاری(وقف قانون) هستیم.

استان مازندران ، شهرداری و راهداری دارد؟

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین