شعارسال: افزایش قیمت سیب زمینی ضمن بلند کردن صدای اعتراض عمومی، همانند هر بحران دیگری در ایران، همراه با طنزهای گوناگون بود. روحیهای که با تبدیل تراژدی به هجو، قصد کاهش دردها را دارد. در یکی از این طنزها، توضیحات یکی از نمایندگان ادوار مجلس از آذربایجان در برنامه برمودا، روی کلیپی دیگر بارگذاری شده و یک مثلا طنز ترکیبی تولید شده و در فضای مجازی بشکلی گسترده پخش گردیده است.
طنز مضاعف داستان اینجاست که میادین میوه و تره بار شهرداری، وزارت جهادکشاورزی، سازمان تعاون روستایی و سایر سازمانها و نهادهای مرتبط، بجای مدیریت بحران، اقدام به عرضه سیب زمینیهای درجه سه به بازار (زده دار، سبز، ریز، همراه با گل و لای فراوان) کرده اند. آنهم با قیمت ۳۹ هزار تومان؟ عکسها کاملا واقعی و بروز بوده و مربوط به میدان میوه و تره بار خیابان شهید علی اکبری سهروردی و میدان تازه تاسیس میوه و تره بار میدان فاطمی قبل از رسیدن به میدان گلها است.
پالت نسبتا پر بوده و هیچ سونیتی برای انعکاس عکس از پالت خالی و قبل از شارژ وجود نداشته است. این در حالی است که در برخی از مغازه ها، سیب زمینی نسبتا قابل قبول به قیمت ۶۰ هزار تومان عرضه میشود. به آقای مهدی بختیاری زاده مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از دور سلام عرض میشود. چطوری آقا مدیر؟
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون